NL50SH : TPTK Gereraised

• SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Ik ben veelal actief op't Engels forum, maar'k hier toch ook eens m'n 2 grootste potten per dag (winst én verlies) neerpoten om Timor ook wat werk te gunnen ;)

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)
      Position:
      Stack
      BU:
      $70.09
      SB:
      $94.72
      CO:
      $46.75
      Hero:
      $73.56
      BB:
      $50

0.25/0.50 No-Limit Hold'em (5 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:club: , Q:diamond:
      Hero raises to $2.00, CO folds, BU raises to $6.00, 2 folds, Hero calls $4.00.

Flop: ($12.75) 7:heart: , Q:heart: , 9:spade: (2 players)
      Hero bets $10, BU calls $10.00.

Turn: ($32.75) 9:heart: (2 players)
      Hero bets $24, BU raises to $54.09 (All-In), Hero calls $30.09.

River: ($140.93) 5:spade:

Final Pot: $140.93

Reden dat ik callde op turn :

- De tegenstander is tight, maar een postflop fish (16/14, WTS 54 WSD 32, 430 handen) ... iets met een 9 ligt niet in z'n 3-betting range alvast en een overpair lijkt me onwaarschijnlijk door z'n flopcall (maar mogelijk), een flush kan ook, flush draw ook. Zijn 3-bet range is wel echt tight, dus ik zie weinig ander flush mogelijkheden als AK en AJ voor hem.
      Ik denk dat ik hier de odds krijgen om toch te callen tegen een range van [QQ+, KQ+, AJ, AK, A-draw]
  • 22 antwoorden
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Je hebt 2x dezelfde hand gepost :)
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Zag het net, sorry.
      Zet uw commentaar maar hier dan ;)
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      oop een 3-bet callen vind ik zelf helemaal niets, tenzij ik een heel sterke hand heb die ik wat langzamer wil spelen. Maar normaal gesproken is het of een fold of een 4-bet en dat hangt dan helemaal af van mijn reads op villain.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Fold preflop of 4-bet. AQ is een hand die slecht speelt OOP in een 3-bet pot en met diepere stacks, zeker tegen een 16/14 tegenstander.
      Zoals gespeeld ga ik voor de flop check-raise en ga ik all the way met de hand. Als je dit preflop callt moet je failliet gaan met je TPTK, hoewel ik niet denk dat je hier vaak wint.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Als hij preflop tight 3-bet ga je dus niet lopen callen met AQ OOP lol... dat gaat nergens over. Boeit ook verder niet wat voor edge je op hem hebt. Als hij zo slecht is zal hij zijn overpairs tot de max rammen en kun je niet met je Q weg.

Ik zou folden en hem gewoon ander keertje te pakken nemen met sterkere handen. Hij betaald je toch wel....

FR gooi ik AQ en zelfs AK weg na een reraise van een strakke preflop 3-better. SH dus ook. Je hoeft helemaal niets trickys te doen. Gewoon standaard abc spelen dan komt het goed!

lathur!!!
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Ok :D
      Dees keer wel goe, hij had A K, ma'k zal der op lette in't vervolg :)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Je hebt nu een winstgevende hand gespeeld omdat hij zo belabberd postflop speelde maar stel je nou eens voor dat jullie allebij een A hadden gehit?

Preflop liep je achter en op de flop had je maar 3 outs en een minimale kans voor straight en flush. Deze kleine kans op improvement tot op de flop is zo klein dat ik het er niet op zou wagen.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Dus ajfonso elke raise beoordeel jij dus als AK/KK/AA?
      Deze hand is raar gespeeld, maar hij kon op de flop en turn niet anders
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Ja, op zich vind het raar om een AQ te gaan folden na'n simpele 3-bet gezien ik zelf in positie ook redelijk vaak 3-bet met handen als KQ, QJs, 99, ATs etc...
      Om dan te gaan 4-betten met AQ, dan zijt ge al direct zowat committed preflop, daarmee da'k telkes callde en me pas commit bij elke A of Q op tafel, zeker met de postflop-zwakte van veel spelers :)

Niet dus, fold of 4-bet, is wel even zoeken dan.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Ik ben er natuurlijk wel vergeten bijzeggen dat ik alleen 4-bet tegen lichte 3-betters. Tegen het overgrote deel van de tegenstanders op NL50, die vrij straightforward 3-betten (JJ+AQ+), fold ik AQ, zeker offsuit. Je equity tegen een range van TT+,AQ+ is een ongelofelijke 34%. Dat gecombineerd met het feit dat je de hele hand OOP zit is genoeg om je op het eerste zicht mooi ogende AQ zonder nadenken weg te gooien. In deze hand draaide het ok uit omdat Villain een A-high flush draw turnde. Maar in het overgrote deel van de gevallen mag je er zeker van zijn dat, wanneer je geld in het midden gaat met een Q of A op de flop, je gestacked wordt.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      En btw, je 3-bet range zoals ik ze hier lees is veel te loose voor NL50 imo :)
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Timor83
      En btw, je 3-bet range zoals ik ze hier lees is veel te loose voor NL50 imo :)
      Hangt er ook vanaf tegen wie ik zit. Ik merk op NL50 dat er echt wordt geschrokken van 3-bets en preflop al zoveel gefold dat het het waard is vaak te doen. Als ze callen is'n goei cbetje vaak genoeg.

Nu, 'k leer nog bij, 'k zal ni koppig blijven doen ze :D
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      je maakt het verhaal veels te simpel dude. Je spreekt jezelf ook nogeens tegen. Jij zegt dat hij tight 3-bet. Het slaat nergens op omjezelf als voorbeeld te nemen voor je tegenstander. "Ik 3-bet vaak ook licht." Elke keer als jij een 3-bet called maak je verlies geld op de flop als je c/f speelt als jij niet hit. Je called namelijk met kut odds.

Wat timor zegt is ook onzin. 3-bet range heeft niets te maken met stake. Het heeft te maken met villain die opent en de hele situatie eromheen.

Wat sharkking zegt klopt. Nu hij een Q heeft gehit kan hij niet anders dan all the way gaan. Wat wil je namelijk anders met AQ berijken... Maar hij had het niet preflop hoeven te doen om te callen...
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Dus ajfonso elke raise beoordeel jij dus als AK/KK/AA?
      Deze hand is raar gespeeld, maar hij kon op de flop en turn niet anders
      In welke post zeg ik dat hij postflop anders moet spelen??
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      Wat timor zegt is ook onzin. 3-bet range heeft niets te maken met stake. Het heeft te maken met villain die opent en de hele situatie eromheen.
      De situatie eromheen houdt o.m. in: de stakes die je speelt. Algemeen zitten op NL50 slechtere spelers (zowel pre- als postflop), dus is het profitabeler om ABC poker te spelen. QJs of ATs 3-betten is verre van ABC poker.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze

De situatie eromheen houdt o.m. in: de stakes die je speelt. Algemeen zitten op NL50 slechtere spelers (zowel pre- als postflop), dus is het profitabeler om ABC poker te spelen. QJs of ATs 3-betten is verre van ABC poker.
      Mja, ga'k niet mee akkoord, ge moet u ook kunnen onderscheiden van de typische ABC spelers wilt ge vooruit geraken, anders wint ge er ook niks van :P . Aanpassen aan de tegenstander, hier en daar mss een foutje maken en daaruit leren en hup.
      Deze hand was fout, had'k ook een moeilijk gevoel bij, daarmee dat ik het post :P
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Tijd genoeg om je te onderscheiden van de typische ABC-spelers wanneer je op NL200+ zit. Zoals ik al zei, ABC-poker is op NL50 veruit het meest profitabel, dus zo geraak je ook het meest vooruit. Natuurlijk zeg ik daarmee niet dat je je niet moet aanpassen aan de tegenstander, maar het 3-betten van QJs of ATs tegen de meerderheid van de NL50 spelers, met welke stats dan ook, is gewoon spewy en maniakaal. Spelers callen daar veel te veel met handen waarmee je geen 3-bets hoort te callen (AQ, KJ, etc...) maar die je desondanks toch domineren. Bijgevolg: niet profitabel.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      ... Spelers callen daar veel te veel met handen waarmee je geen 3-bets hoort te callen (AQ, KJ, etc...) maar die je desondanks toch domineren. Bijgevolg: niet profitabel.
      Eikel ;)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Hij zoekt boel denk ik
    • 1
    • 2