SSS 0.05/0.10 blinds

• ricas84
      ricas84
      Basic
      Ik speel nu sinds een aantal dagen de short stack strategy op PokerStars. Nadat ik de eerst dag met een winst van 17 dollar stopte dacht ik dat het lek boven was en ik eindelijk me bankroll kon verhogen om zo hogere blinds te krijgen. Helaas juichte ik iets te vroeg de volgende dagen heb ik alleen maar verlies geleden tot uit eindelijk een verlies van 50 dollar.

Mijn vraag is de twee dollar waar je mee aan tafel moet gaan is die niet te laag omdat je tegenstanders eigenlijk altijd wel een soort commited zijn? (of ze denken dat ze het zijn)

Even een voorbeeld helaas zonder symbolen.
      Heb AA voor me word ie twee keer licht geraised met 0.30 dollar ik besluit om direct all in te gaan met 2.05dollar word twee gecalld flop brengt niets, dus denk goed te zitten uit eindelijk valt er op de river een Q en maakt me tegenstander zijn set. Dit is toch niet slecht gespeeld?

Dit gebeurde vanochtend eigenlijk 4x waardoor uiteindelijk 20 dollar heb verloren. Is het nu al tijd voor mij te stoppen omdat ik alleen maar pech heb? Wat zijn jullie ervaringen en hoe houden jullie je rustig? Want helaas heeft mijn muis het leven moeten laten bij de AA.

Trouwens ik vind dit echt een top site goed forum vooral zo doorgaan.

Gr. Ricas
  • 19 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      als het 4x gebeurt en je verliest 20$ dan speel je op een te hoge limiet.
      het doel van bankrollmanagement is dat je niet blut gaat in zo'n periode van bad luck.
      op de lange termijn kan je niet verliezen met de sss dus daar zal het niet aan liggen.
      ander aspect is tiltgevoeligheid/comfort zone, als jij zegt dat je je muis kapot hebt gemaakt bij een verlies dan moet je mss ff stoppen en een limiet omlaag gaan.
      het gebeurt bij mij elke dag wel dat ik met AA verlies en dan gaat het over 20$ enniet over 2$, doet me bijna niets meer omdat ik weet dat ik het toch terugwin en omdat ik voorlag toen het geld erin ging.

groeten
    • ricas84
      ricas84
      Basic
      Het was in totaal een bedrag van 20 dollar door bad luck. En het is wel zo dat ik een bedrag er weer van terug gewonnen heb. Maar toch is het gevoel niet echt heel fijn. Maar is het niet zo dat als ik nog een blind lager speel daar nog groter donkey's zitten die eigenlijk alles callen.

Ik ga vanmiddag weer een tweede sessie beginnen kijken over het beter gaat bedankt voor je reactie.

P.S. ben je zelf ook op de SSS manier begonnen op een lage blind? en hoeveel heb je er ondertussen mee verdiend.
    • duvel666
      duvel666
      Gold
      op lage limieten een beetje oppassen bij je table selection,
      maak niet de fout van tafels te nemen waar bvb 45% de flop ziet...
      veel te hoog % en veel te veel donks die blijven callen/raisen met om het even wat

dus daar een paar extra verliezen op de river vaak op die tafels

langs de andere kant.... meer donks is meer personen die te los spelen en als je de sss goed speelt kan je die uitbuiten...

streaks van bad luck horen er af en toe bij, rustig blijven en verder spelen... het komt vanzelf goed
      en ook wat je soms ziet als bad luck, is het niet altijd, als je 's anderendaags de handen bekijkt...
      dan valt er soms een euro van...oooh...hier kon ik iets anders doen ook...

table selection kies ik meestal tafels die tss 25 en 30% liggen

veel succes verder,
      als ik het bij het verkeerde eind heb, gelieve me te corrigeren,
      ik ben ook nog steeds "lerende" ....
      maar gestaag gaat het langzaam vooruit

vb, 3 dagen geleden begon ik een sessie opNL10 met 7 beats op rij -14€(1 mijn schuld, andere 6 niet te voorzien)...
      rustig blijven spelen, 2 uurtjes later sloot ik af met een winst van 19€
      als je je aan het systeem houdt, dan komt alles op termijn wel op zijn pootjes
    • ricas84
      ricas84
      Basic
      Bedankt voor je reactie dat van het percentage dat de flop bekijkt is wel een goeie. Ik speel meerdere tafels zodat het makkelijker is om tight te blijven spelen. Bij welke poker programma spel jij. Ik denk zelf dat ik ech in een losing streak zit, maar hoop er toch snel weer uit te komen. Is het mogelijk om meerdere poker programma's bij pokerstrategy aan te melden en op die manier nog een keer 50 dollar te krijgen om te oefenen??

gr. Ricas
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ik ben begonnen met de SSS op 10nl en speel nu de SSS op 100nl, ondertussen van de 50$ die ik gekregen heb al 950$ gemaakt, enkel met de SSS.
      Ik speel zelf op Mansion, 9 tafels tegelijk, past mooi op men scherm zonder overlap en is nog zeer goed te doen.

groeten
    • ricas84
      ricas84
      Basic
      Oke, het is dus absoluut mogelijk maar geduld is belangrijk. En gebruik maken van je bankroll strategy en zo te horen een goed beeldscherm. Ik heb me ingeschreven op Maison maar heb nog geen geld gehad van ze. Hopelijk komt het snel. Succes met pokeren
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi ricas84,

Je kan het beste wat handen posten waar je onzeker over bent. Dan kunnen we je wat gerichter helpen.

Begrijp niet helemaal hoe je nog basic kan zijn als je al de 50$ gehad hebt. Of zijn de punten niet geupdate nadat je bent gaan spelen? Je kan helaas niet nog een keer de 50$ ergens anders krijgen. Je kan wel een goede first deposit bonus krijgen, maar die 50$ is eenmalig.

Ik zou ook een beetje oppassen met multi tabling. Als beginner zou ik er niet meer spelen dan 4 tegelijk. Dat kan je later dan nog uitbreiden.

Ik betwijfel ook dat je die 20$ puur op bad luck hebt verloren. Het kan wel, maar als ik 5 stacks verlies in een korte periode, dan las ik een pauze in of ik stop voor die dag.

Lees in ieder geval alle artikelen waar je toegang toe hebt meerder keren. Post ook je handen waarover je twijfelt. M.a.w. maak gewoon gebruik van de opties die PS je biedt.
    • ricas84
      ricas84
      Basic
      Hier is er dan eentje het is me helaas niet gelukt om te converteren.

PokerStars Spel #15950237495: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 13/03/2008 - 13:24:42 (ET)
      Tafel 'Gezelle III' 9-max Plaats #8 is de button
      Plaats 1: Ricas1984 ($1.80 in chips)
      Plaats 2: bur-ray ($1.95 in chips)
      Plaats 3: GrandmaGoody ($9.30 in chips)
      Plaats 4: dbiggerm ($2.10 in chips)
      Plaats 5: zAlessandro ($10.45 in chips)
      Plaats 6: urosks ($7.80 in chips)
      Plaats 7: Raekw0n1 ($11 in chips)
      Plaats 8: AceBonG ($14.85 in chips)
      Plaats 9: Faker4442 ($4.35 in chips)
      Faker4442: zet small blind $0.05
      Ricas1984: zet big blind $0.10
      *** GESLOTEN KAARTEN ***
      Gedeeld aan Ricas1984 [Qc As]
      bur-ray: foldt
      GrandmaGoody: callt $0.10
      dbiggerm: callt $0.10
      zAlessandro: foldt
      urosks: callt $0.10
      Raekw0n1: foldt
      AceBonG: foldt
      Faker4442: callt $0.05
      Ricas1984: raiset $0.60 naar $0.70
      GrandmaGoody: foldt
      dbiggerm: callt $0.60
      urosks: foldt
      Faker4442: foldt
      *** FLOP *** [9c Th 9d]
      Ricas1984: bet $1.10 en is all-in
      dbiggerm: callt $1.10
      *** TURN *** [9c Th 9d] [7h]
      *** RIVER *** [9c Th 9d 7h] [4d]
      *** SHOWDOWN ***
      Ricas1984: toont [Qc As] (een pair Negens)
      dbiggerm: toont [Td 7d] (twee pair, Tienen en Negens)
      dbiggerm won $3.75 van pot
      *** SAMENVATTING ***
      Totale pot $3.90 | Rake $0.15
      Board [9c Th 9d 7h 4d]
      Plaats 1: Ricas1984 (big blind) toonde [Qc As] en verloor met een pair Negens
      Plaats 2: bur-ray foldde voor de Flop (bette niet)
      Plaats 3: GrandmaGoody foldde voor de Flop
      Plaats 4: dbiggerm toonde [Td 7d] en won ($3.75) met twee pair, Tienen en Negens
      Plaats 5: zAlessandro foldde voor de Flop (bette niet)
      Plaats 6: urosks foldde voor de Flop
      Plaats 7: Raekw0n1 foldde voor de Flop (bette niet)
      Plaats 8: AceBonG (button) foldde voor de Flop (bette niet)
      Plaats 9: Faker4442 (small blind) foldde voor de Flop

Misschien heb ik de fout gemaakt dat ik hem door zetten na de flop. Maar anders had ik sowieso me hand al op moeten geven. Ik wist wel dat ik voor de flop de best hand had de ging er vanuit dat hij niets had gehit.

Hoe spel je na de blinds als je niks gehit hebt maar toch denk de beste hand te hebben??
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Om je hand te converte: taal in het engels zetten en dan een converter zoals weaktight.com gebruiken ofzo

Ik had de hand wss op exact dezelfde manier gespeeld, gewoon pech dat villain met zo'n dwaze handen jou raise callt maar dit brengt je op de lange termijn geld op

In dit geval zou ik een notitie maken bij deze speler dat hij handen zoals T7s limpt in EP en er een grote raise ook mee callt, hier valt geld uit te halen!

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      ^^ wat Tim zei. Had 'm zelf ws ook zo gespeeld.

Wanneer je net begonnen bent met SSS, kan je mss beter geen cbets maken en gewoon c/f spelen. Zoals ook in de basic artikelen staat.
      Ik weet niet hoe groot je bankroll is. Maar als het alleen de start 50$ is van PS, dan kan mss het beste zo dicht mogelijk bij de artikelen blijven en dan later wat uitbreiden.
      Dan is je kans op busto een stuk minder namelijk.

Verder heel goed dat je handen post, maar kan je voortaan een nieuwe thread aanmaken? Maak je verder geen zorgen om de hoeveelheid threads die je start, daar is het forum voor.
    • ricas84
      ricas84
      Basic
      "Wanneer je net begonnen bent met SSS, kan je mss beter geen cbets maken en gewoon c/f spelen. Zoals ook in de basic artikelen staat. "

Om even terug te komen op het bericht van gister, ik speel al langer poker maar ben niet echt op de hoogte van de termen en afkortingen. Daarom de vraag wat je met c/f bedoeld. En wat zijn cbets dit alleen even voor de verduidelijking van je reactie.

Ik ben inderdaad net begonnen met op deze manier spelen, ik heb hier voor al toernooien gespeeld en daar wel wat winst uit gemaakt maar dat zijn te grotetoernooien en duren te lang. Cashgame kan je eigenlijk elk ogenblik spelen en is denk ik ook meer uit te halen mits je het goed speelt.
      Dus daarom de overstap naar cashgame. Ik heb nu op Everest Poker een account van 50 dollar en ben van plan om toch een blind hoger te gaan spelen, zodat je niet van die rare acties krijgen als een 10-7 hand. Wat vinden jullie van deze overstap?

P.S. ik zal de volgende keer proberen om te converteren en een nieuw thread aan te maken.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      c/f = check/fold
      cbet= continuation bet, inzetten als je preflop aggressor was met als doel de pot op te pakken, je bet niet meer of niet minder als dat je normaal zou doen als je wel gehit zou hebben

limiet omhoog gaan=slecht plan, je bankroll is daar te klein voor, bankrollmanagement is 1 van de dingen die je écht moet toepassen, anders ga je blut

groeten
    • ricas84
      ricas84
      Basic
      Ik had dus op die hand geen continution bet mogen maken volgens de strategy???

In wat voor een tijdsbestek zijn jullie van 50 dollar naar 150 dollar gegaan zodat je een blind hoger kan gaan spelen
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      duurt niet echt lang als je geregeld speelt, 2 weken ofzo
      als je zo lang niet kan wachten moet je stoppen met poker, geduld is een van de andere essentiele dingen ;)

groeten
    • ricas84
      ricas84
      Basic
      Dat weet ik ook wel dat geduld belangrijk is, heb gemerkt in de toernooien maar had ik bij die hand die ik deze thread had gestuurt niet mogen C-betten???
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ik vind van wel en streteb ook dus ;)

groeten
    • ricas84
      ricas84
      Basic
      andere situatie dan heb ik helemaal door hoe ik moet spelen. AK voor de flop bet 4x de BB word een keer gecalld. op de flop heb ik helemaal niets aan. wat moet ik doen een c-bet of folden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      cbet, post gewoon handen waar je niet zeker over bent ;)
      beste is dat je sowieso cbet tegen 1 tegenstander, tegen 2 liever niet tenzij je positie hebt
      en tegen meer als 2 gewoon check folden als je niets hit

uiteraard leg je gewoon weg als hij je raist en speel je check fold als hij callt

groeten
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Denk er ook aan dat poker in het begin 70% leren, 30% spelen is ofzo (ik weet de exacte verhouding niet meer :/) dus lees de artikels nog eens, kijk ook eens naar de woordenlijst enzo, lees handen van andere mensen en post zelf handen. Bekijk ook video's die andere mensen maken en mss maak je zelf binnen een paar weken ook wel video's.