SNG $22 PartyPoker Handhistorie 2

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      De handhistorie kun je HIER downloaden.

De handen die ik graag wil laten beoordelen:

Hand 17 AJo - Hier had ik reads op rpchaegi dat hij erg loose raisde preflop.
      Hand 20 KQo
      Hand 22 JJ
      Hand 28 KJo
      Hand 30 QQ - Deze limp was fout, gaat me vooral om de overbet van villain op de flop

Hand 35 en later.
  • 3 antwoorden
    • xordeh
      xordeh
      Bronze
      Hand 17 AJo: Voor mij: een fold. Wat je hier doet met je read is natuurlijk niet slecht. chaegi is een losse raiser PF en je wil dit hier uitbuiten met je push. Wat we echter in een eerdere hand zagen is dat chaegi het er op een Ten high flop na een ferme raise van zen tegenstander zen geld er vlotjes instschoof. Er is dus een grote kans dat ie dit hier ook doet, en dan zit je in het beste geval met een coinflip, want hij kan natuurlijk alles hebben.

Hand 20 KQo: Easy fold preflop! KQo na een minraise en een call is niet veel meer waard. Ok dat je hier een flopje ziet voor maar honderd chips, maar de c-bet op zon gevaarlijk board is volledig verkeerd imo. very bad played.

Hand 22 JJ: Gespeeld volgens het boekje. raise PF 3b+1bb per limp. en contibet van 2/3 pot op de flop. Nice hand!

Hand 28 KJo: Opnieuw niks op aan te merken. 2.5bb raise om te stelen (2.5bb is hier genoeg, de blinds worden hoog). c-bet op flop OK, en op de turn wil je hier je geld er zeker allemaal inleggen. Nice hand!

Hand 30 QQ: Preflop nooit limpen, maar dat wist je zelf al. De shove op de flop is wel overdreven vind ik. Je wil niet dat villain hier fold op zo een ongevaarlijk board. Ik maak hier een standaard reraise (3x) en call zeker als hij shoved op men raise. Maar je push op zich is hier eigenlijk niet echt fout want je krijgt het geld erin.

Hand 35 10-5o: Overdreven push. je kan hier als bigstack wel druk zetten maar een standaard raise is hiervoor voldoende. Ikzelf zou hier zelf gewoon folden, geen reden om je zuurverdiende centjes hier op het spel te zetten voor 1BB.

Hand 38 5-2o: Idem 35

Hand 43 J10o : Push preflop: je hebt voldoende fold equity ook al is hij redlijk short. een check is natuurlijk ook goed, maar dan fold ik op zen flopbet.

Hand 54: 74o: Nh, slowplay op de flop is goed, je kan hierdoor 400 meer verdienen van hem, 3 bet op turn ook de beste oplossing.

Hand 56: 52o: Nh, 3bet op flop is goed, je kan hier ook slowplayen maar een 3bet is evengoed.

Hand 58 33: OVERBET! gewoon een standaard reraise is ok.
      Hand 59 A2o : idem 58
      Hand 61 Q8s: idem 59

Hand 63: AKo: well played, door de vorige losse pushes is deze push aanvaardbaar. je wil hier natuurlijk dat hij hier called en dat doet hij ook. nice hand!

Hand 66: K7o: goede push!
      Hand 67: AJo: goede push!
      Hand 68: QQ: goede push!
      Hand 69: A9: goede push!

Hand 70: Q8o: De flopbet kan je hier eventueel nog callen met je overcards maar de turnbet is een fold.

Hand 71: K10: goede push!
      Hand 74: J10o: goede push!
      Hand 76: K5s: goede push, jammer dat ie hier AKs had, maar de push is ok, nice hand.

greetz,

jeroen
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi Jeroen,

Hand 17 AJo: Zoals je in de vorige handen kon zien speelde chaegi erg agressief. Vaak raisde hij UTG met een zeer grote range. Inderdaad ook postflop speelde hij erg agressief. Het beste wat ik hier kon krijgen was een coinflip, maar ik rekende hier toch op fold equity. Dit soort spelers hebben normaal gesproken graag het initiatief. Daarbij was ik erg tight wat ook een rol speelde bij mijn beslissing. Ondanks dat hij erg agressief was zag ik hem geen push callen met een marginale hand. Maar het is en blijft een lastige beslissing. Fold was hier ook helemaal niet fout geweest.

Hand 20 KQo: Preflop vind ik dit geen easy fold. Ik heb 5:1 pot odds en ik denk dat dat niet verkeerd is met een hand als KQo. Die minraise hoefde namelijk geen monster te betekenen. Die call van SB al helemaal niet. :D
      De donk op de flop was iets waarover ik twijfel. Mijn redenatie was als volgt: Als ManiacXL high cards had zou hij de kans krijgen om te folden. Ook SB had al gecheckt. Wanneer ik zou checken zou ManiacXL op zeker een contibet doen. Maar dan nog zou ik niet weten waar ik sta. Met deze donk had ik en de kans dat ik de pot direct kon oppakken en tevens mocht ik gecalled worden dan had ik nog best wat outs. In het geval van een reraise, zoals gebeurde, was het voor mij een easy fold.

De overbets en overpushes in de laaste fase, ben ik helemaal mee eens. :D
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      heb even zonder naar het commentaar van jeroen te kijken gereageerd.
      hoop dat je het kunt ontcijferen :D

Hand 17 AJo – goed gespeeld denk ik. Op het moment dat je hem called krijg je punt 1 misschien meer mensen mee en punt 2 op het moment dat hij maar iets hit gaat hij mee. Dus voor de flop hem eruit werken is wel een goed idee denk ik.

Hand 20 Kqo
      Je zit uit positie tegen de initial raiser (die een mini raise plaatste)miniraise duid ook wel eens op een monster.
      Denk dat je fold zou kunnen, alleen had ik hem dan check fold gespeeld.
      Nu gaat hij mede door jou raise all in. je hebt nu aardig wat geinvesteerd, en je hebt een goede draw. 2 overcards en een hele hoge flush draw.
      Je speelt hier misschien te veel op safe. Wat wil je met je raise eigenlijk bereiken. Je hebt al gemerkt in eerdere handen dat ze niet zomaar een redelijke hand wegleggen

Hand 22 JJ
      Prima gespeeld naar mijn idee. Je wilt hem niet de kans geven om een van zijn kaarten goedkoop te hitten. Tegen deze tegenstander heel agressief spelen. Als hij iets heeft dan gaat hij mee. Nu had hij niks en dan gaat hij dus ook niet mee.

Hand 28 Kjo
      Goed gespeeld denk ik, hij toont door zijn check call dat hij iets heeft maar niet geweldig. En op de turn is het 2 pair hitten natuurlijk ideaal. Er is een klein kansje dat hij een straatje heeft gehit, maar dat is heel minimaal.

Hand 30 QQ
      Tegen hem zou ik denk ik heel veel spelen met zo`n hand. Hij heeft heel veel agressie getoond, met een monster zou hij dat weer doen denk ik. Tegen hem ga ik er vanuit dat ik de beste hand heb.
      Tegen een andere tegenstander zou ik er nog over na moeten denken maar tegen hem is het heel snel all the way. De all in is ook goed, geen gratis kaartje geven.

Hand 35 en later.

35 5 10 als je gecallt wordt lig je zwaar achter
      38 5 2 idem
      43 j 10 raisen preflop, nu geef je hem kans om gratis kaartje te kijken.
      46 7 q folden is ok maar let op dat je niet te veel zwakte toont
      50 8 10 je toont heel duidelijk zwakte door je call check, houd daar rekening mee
      54 7 4 kun je niet veel meer uithalen door de zwakte die je hebt getoond, je neemt nu voor het eerst een pot over, nu weet hij dat het gevaarlijk is om mee te gaan.
      56 2 5 zou ik gewoon initiatief nemen, slowplayen had de vorige keer ook weinig zin. Bet gewoon uit. Door je check raise zet hij je eerder op een 2
      63 ka op zich prima, je hebt al een paar keer eerder all in geraised. Dus hij gelooft je minder snel. Pech dat hij de boer hit.
      64 9 5 prima eindelijk neem je initiatief
      67 A J had ik meer voor een gewone raise gevoeld. Je hebt positie.
      68 QQ terug miniraisen misschien gaat hij all in, of hij fold maar dit gaat hij zoiezo niet callen.
      70 Q 8 dramatisch. Boeiend dat je 2 overcards hebt. En als je dan gaat spelen neem hem eerder over. Je zit nu steeds uit positie en een flush draw zou heel goed in zijn range liggen. Dus de bet op de river is niet echt heel tactisch naar mijn idee.
      72 6 J reraise all in. als callt hij pech, maar je moet een statement maken
      76 5 K pech dat je tegen AK zit.

Maar over het algemeen laat je je teveel intimideren heads up. Gebruik je positie eens en raise vanuit de button. Ik heb je dat eigenlijk zelden zien doen. je toont te veel zwakte terwijl je moet domineren als je 2 keer zoveel fiches hebt.