geraised en dan bb

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      hallo wat ik al een paar keer meegemaakt heb is dat ik als small of big blind heb geraised.

op dat moment word ik gecalled door 1 of 2 mensen.

als op dat moment de flop valt en ik hit niks wat moet ik dan doen.

ik moet het als eerste zeggen

stel ik heb kk
      dan moet ik waarschijnlijk passen eerst check dan pas.

maar asl er lage kaarten hebben en ik bijvoorbeeld AK wat dan.

als ik check gaan ze zoiezo continubetten.

moet ik dan checken en dan folden?
  • 2 antwoorden
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      hoi marcelhermus,

contibet-continuationbet-voorzettingbet
      ik neem aan dat je SSS speelt. een van de sterke kanten van SSS is de contibet.
      de contibet is de bet die de orginele raiser doet op de flop
      dus als jij in de SB of de BB zit (of waar dan ook) en jij bent diegene die het eerst geraised heeft dan doe jij je contibet.

als je niks gehit hebt: als je mist op de flop, BV met AK en der komen allemaal lage kaarten en je hebt maar een tegenstander dan doe je ook je contibet, jij bent degene geweest met de grootste mond preflop en die moet je nu waarmaken. je doet als het ware alsof je een goede gemaakte hand hebt. het zal je opvallen hoevaak tegenstanders folden op je bet. zij hebben op de flop net zovaak als jij niks gehit. als je bet gecalled word, of erger geraised word, dan geef je de hand op. je called zijn raise niet en als je niks hit op de turn geef je je hand op.
      als er meerdere tegenstanders zijn dan check ik als ik gemist heb, als mijn tegenstander dan bet geef ik de hand op. veel SSSers maken de fout om tegen teveel tegenstanders door te gaan met een niet gemaakte hand.

als je wel gehit hebt: stel je hebt KK geraised preflop en er komen drie willekeurige kaarten op de flop (voor het gemak geen A). je hebt nu waarschijnlijk de sterkste hand en je kan je hand verdedigen als je geraised word. je doet je normale (met nu een goede hand) contibet. als je nu gecalled word of geraised kan je wel callen enof op de turn de rest van je stack erin schuiven (nog steeds als je SSS speelt).

lees het stukje over SPEL OP DE FLOP nog maar eens na, daar word , veel beter dan ik het kan, uitgelgd hoe je je kaarten kan spelen nadat de flop is gevallen.

have fun and keep asking
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi marcelhermus,

als je nu gecalled word of geraised kan je wel callen enof op de turn de rest van je stack erin schuiven (nog steeds als je SSS speelt)

Boschman heeft alles al wel gezegd, ik wil alleen nog een kleine toevoeging geven. Wanneer je in het geval van een KK en een continuation bet op de flop wordt geraised, dan moet je direct all in gaan en niet wachten op de turn.

Verder is het zeer nuttig als je de SSS artikelen uitprint, zodat je snel een situatie kunt opzoeken die zich aan tafel voordoet.

Ik wens je verder veel succes en post gerust je handen zodat we je verder tips kunnen geven.