JJ op BB met veel limpers

• svangsta
      svangsta
      Bronze
      Zat laatst op mansion op full ring te spelen op de 0,10/0,10 te spelen en kreeg de volgende situatie:

Ik kreeg JJ op de Big Blind, kreeg 2 limpers vanuit vroege positie, 2 vanuit midden positie, dealer en small blind.
      Nou is eigenlijk mijn vraag, wat te doen nou?

een vrij grote raise maken om de pot proberen op te pikken of gewoon checken en bij geen verbeteren op de flop na een bet weggooien.

Heb voor het laatste gekozen in dit geval, na een K op de flop en een bet heb ik ze weggelegd.

groetjes Sven
  • 7 antwoorden
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik zou preflop met 0,60 cent verhoogd hebben en op de flop met een king als er 1 caller was een continuation bet gemaakt hebben. Als hij dan raiset kan je m makkelijk weggooien,

groeten
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Ik rais in deze situatie gewoon 4BB + een BB voor elke limper. Ik denk dat als je alleen de BB called je bijna altijd in een lastige situatie zit omdat er zoveel spelers zijn die de flop gehit kunnen hebben. Daarom preflop gewoon een raise en op de flop je hand weer verder evalueren.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ow dacht dat er 2 limpers waren, dan had ik 0.60 geraiset, maar zijn er dus 4. Dan zoals raasz ook aangeeft gewoon 0.80 raisen.(4xBB + BB per limper) Als je niet raiset, weet je bij een 8 10 boer flop bijv. niet eens of je de winnende hand hebt, omdat limper dan bijv. 7 9 kan hebben.

Groet
    • svangsta
      svangsta
      Bronze
      bedankt voor de antwoorden, vond het een beetje een lastige verhaal maar ik kan weer verder :D
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik weet niet hoor. Ik denk dat jouw keuze eigenlijk een hele slimme keuze was. Ik zeg neit dat ik het doe. Maar als jij onzeker bent over wat te doen met ee Q hoog flop bijv. dan is limpen misschien nog niet eens zo gek..... Echter zul je op een bepaald moment toch eens wat moeten uitproberen om beter te worden.
    • svangsta
      svangsta
      Bronze
      daar heb je ook gelijk in, maar wilde idd weten wat een beter idee was om te doen. Maar zal de volgende keer gewoon de richtlijnen aanhouden en raisen voor de flop.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Raise 4BB+1BB per limper preflop, je hebt heel waarschijnlijk de beste hand dus je wil zoveel mogelijk geld in de pot krijgen? Je hand is zoals je zei kwetsbaar voor overcards dus je wil je tegenstanders dan ook niet gratis naar deze overcards laten drawen.