Handen in mijn SSS-games

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Deze hand had ik gisteren. Ik speelde SSS en kreeg op de BB AQd

Titan Poker Rachyrae 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($2.10)
      SB ($2)
      BB Hero ($1.85)
      UTG ($11.05)
      UTG+1 ($9.58)
      MP MP ($3.76)
      MP ($13.04)
      CO-1 ($2.93)
      CO ($2)

Preflop: Hero is in the BB with A:diamond: Q:diamond:
      2 folds, MP raises to 0.40, 5 folds, Hero moves all-in for 1.75, MP calls 1.45.

Volgens mij had ik hier moeten folden. De tegenstanders was steeds aan het stelen en ik had het idee dat AQ suited wel eens genoeg zou kunnen zijn.
      Had ik hier nu toch moeten folden, of kun je in zo'n geval wel een move maken?

In dit geval gaat het wringen dat je aan tafel anders speelt. In een life-tournooi had ik hier zeker een move gemaakt. Maar hoe speel je dit hier?

De rest van de hand post ik later.

Groetjes,

Z.
  • 4 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Officieel volgens de SSS strategie is dit een fold. Zie de Starthandenkaart.

Ik snap wat je bedoelt met je move maken, maar toch raad ik je aan om je te houden aan de instructies te houden van de Starthandenkaart.

De Shortstackstrategy is er op gebaseerd dat je grotendeels een equity voordeel hebt ten opzichte van je tegenstander. Je equity voordeel met een hand als AQ in het geval van een raise is of niet groot, of je hebt geen equity voordeel. Probeer maar eens uit in de equilator.

Je neemt je eigen hand AQs en je neemt verschillende ranges voor je tegenstander. Dit kun je doen met de slider. Je zult dan zien dat deze hand zeker niet overschat moet worden.

Je doel bij de Shortstackstrategy is niet om coinflips op te zoeken, maar juist situaties waarbij je in het voordeel bent.

Het idee is op zich niet slecht. Je pusht direct all-in , zodat je ook fold equity hebt, maar toch kun je dit met de Shortstackstrategy beter niet meer doen.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou deze gewoon folden, je hebt coinflip tegen lagere paartjes dan je queen, je ligt ver achter tegen QQ/KK/AA en AKo/s. Alleen tegen A met lagere kicker sta je ver voor, maar die kans is niet zo groot, ik zou dus gewoon folden.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Bedankt voor julli reacties.

Ik had al zo'n idee. Maar omdat dit echt zo'n tenenkruller voor me was, wilde ik hem toch even posten. Was benieuwd naar jullie mening.

Hier is nog de rest van de hand, al doet het er niet zoveel toe.

Flop (3.75) 4:heart: Q:club: A:spade:

Turn (3.75) 7:diamond:

River (3.75) 3:club:

MP shows A:heart: J:heart:
      Hero shows A:diamond: Q:diamond:

Hero wins 3.75 with Two pair, Ace's and Queen's with a Seven for a kicker

Gelukkig liep dit dus goed af. Volgende keer toch maar folden dus :D

Groetjes,

Z.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Dit was inderdaad de enige nog beetje logische hand die je normaal beat :)

Nice dat je hem nog wint en ook goed dat je hem gepost hebt