Hoe AKo spelen?

• jebuske
      jebuske
      Bronze
      Hallo,

Ik heb nu ongeveer zo'n 14000 handen in pokeroffice ingeladen en het verwonderde mij zelfs niet zofel, maar AKo is mijn grootste verlieshand. Dit met ongeveer -11 buy ins, wat toch wel enorm veel is.
      Nu vroeg ik mij af hoe jullie deze hand spelen in alle mogelijke situaties.

Zelf zal ik ook even uit de doeken doen hoe ik hem speel en dan kunnen jullie er mss wat feedback op geven.

Pre-flop
      Pre-flop bet ik afhankelijk van mijn positie, 3,5-5x de big blind. Waarbij uit positie 3,5 en in positie 5. Indien iemand al geraised heeft voor mij reraise ik hem normaal ongeveer 3x zijn raise.

Op de flop
      Hier loopt het volgens pokeroffice te vaak mis. De enige situatie die winstgevend is, is wanneer ik c-bet na de flop totaal gemist te hebben maar als ik vermoed dat de andere speler ook zijn flop gemist heeft. Wanneer deze mij echter reraised dan kan ik gemakkelijk wegkomen zonder te veel te verliezen.

Erger is het wanneer ik een pair hit. Meestal raise ik (afhankelijk van straight/flush draws) 1/2 tot 3/4 van de pot. Wanneer ik echter gecalled word zet ik ze meestal op de draw (als die er ligt) en wanneer er geen draw is op Top pair met lagere kicker. Dit is echter de situatie waar ik me het meest aan laat vangen, namelijk dat ik enkel gecalled word door spelers met een double pair of set.

Nu is mijn vraag eigelijk ook, hoe zorgen jullie ervoor dat je kan achterhalen of deze speler een set/double pair heeft, zonder te veel te verliezen? en hoe kan je gemakkelijk wegkomen uit dit soort situaties want op een of ander manier doet AK met een pair gehit mij toch altijd ubermachtig voelen?

En hoe gaan jullie om met een reraise op de flop? Zetten jullie de tegenstander dan zoiezo op double pair/set of is er ook de kans dat hij bijvoorbeeld KQ heeft, en is deze kans groot genoeg?

En nog een laatste vraag over het spel op de flop, hoeveel betten jullie als jullie top pair top kicker hitten? Want soms lijkt het mij beter klein te betten, maar dan houdt ge natuurlijk ook die flushdraws/straightdraws erin. Het voordeel is wel denk ik dat je dan meer geld kan afnemen van spelers met top pair, lagere kicker.

Op de turn
      Hier zit ik normaal enkel nog in de hand als ik iets gehit heb. Tenzij mijn c-bet werd gecalled, dan vuur ik meestal nog een second barrel.

Wanneer ik echter met Top Pair, top kicker nog in de hand zit weet ik zelden wat doen. Checken, waardoor ge de tegenstander zwakte toont en hij u gemakkelijk kan afbluffen? Of toch nog eens betten/callen in de hoop/het vermoeden dat ge nog voorstaat? En zoja, hoeveel bet ge dan?

River
      Als ik tot de river kom dan heb ik voor mijn eigen al uitgemaakt dat ik hem normaal ook nog call in dit stadia, want anders zijn alle vorige calls overbodig geweest. Maar dan weer de vraag, is het beter een blockbet uit te voeren of checken jullie in de hoop dat de andere ook zal checken? Tenzij ge natuurlijk zeker weet dat ge voorstaat, dan is value betten de enige optie denk ik?

Alvast bedankt want het zou mijn spel veel kunnen verbeteren als ik hier antwoorden op vind.
  • 3 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Pre flop doe ik juist andersom. ik wil namelijk in postitie callers hebben, en uit positie wil ik liever meteen de pot oppikken.

op de flop: Ik bet altijd ongever 2/3 - 3/4 van de pot. Als er veel draws liggen kan ik zelfs wel is een potsize bet maken. je wil hier in principe draws slechte odds geven om te callen, en toch top pair met een mindere kicker erin houden.

meestal zullen ze je niet reraisen met een top pair en lagere kicker. een belangrijke regel in poker is dat je niet kan winnen als je niet af en toe de beste hand fold. Als jij tptk hebt en iemand anders pushed all in. moet je meestal gewoon folden (ligt natuurlijk een beetje aan je reads).

op de turn moet je het initiatief proberen te houden. als je ebnt gereraisecd op de flop en toch hebt gecalled kan je ceck/fold spelen. maar meestal is bet/fold het beste.

op de river moet je je sterk gaan afvragen wat hij heeft. heeft hij zijn draw niet gehit, heeft hij een paar met mindere kicker. of heeft hij je hier verslagen. ik zou opde river proberen de potzo klein mogelijk te houden. natuurlijk zijn er uitzonderingen. als je tegenstander een calling station is, kan je hier natuurlijk gewoon pushen. maar over het algemeen is de kans goed dat je heir verslagen bent. ik zou hiwer een blockbet maken of checken.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Preflop bijna altijd reraisen, 3x de originele raise is standaard tenzij je met een minraise te doen hebt, dan raise ik 4 à 5x.
      De enige situatie wanneer ik coldcall preflop is vanuit de blinds tegen een ultratighte UTG raiser.
      Postflop is board- en tegenstanderafhankelijk en daar bestaan geen vaste regels voor, maar meestal contibet ik.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      AK moet je tegen een fish spelen...

Sry maar ik kan niet echt een duidelijk antwoord geven omdat er geen standaard antwoord is voor AK. De hand is een readafhankelijke hand waarmee ik tegen een loose fish zo liefst mogelijk all in ben op de river en waarmee ik heel erg voorzichtig speel tegen een verdachte TAG.