Alles kwijt :-S

• seppevs
      seppevs
      Bronze
      Hey,

Een 3 tal weken geleden heb ik de 50$ van pokerstrategy ontvangen. Ik heb sindsdien vrij veel gespeeld op partypoker, meestal op 2 tot 4 tafels tergelijk.
      Nu ben ik de 50$ volledig kwijt en ga ik opnieuw beginnen op Full Tilt Poker via een gelijkaardige website zoals PokerStrategy. Maar deze keer wil ik mijn bankroll niet kwijt geraken en vraag ik me dus af wat ik verkeerd doe.

Ik heb vrij strikt volgens SSS gespeeld, en af en toe wat afgeweken om bv de blinds te stealen. Er zijn echter sommige situaties waar ik mijn twijfels bij heb:

- All in gaan met TT of lager: lijkt mij echt gevaarlijk. Ik heb het gevoel dat ik in deze situaties meer niet dan wel de pot won.
      - AK: ook hier verlies je snel mee als je tegenstander een hoog paartje (AA, KK, QQ) in zijn hand heeft.
      - Als je op de flop een trash hand hebt zegt SSS dat je bij 1 tegenstander all-in moet gaan als je stack kleiner of gelijk is aan de pot. Ook hiermee heb ik echt dikwijls verloren.

Wat denken jullie van mijn opmerkingen? Hebben jullie nog andere tips? Zoals ik zei heb ik echt wel vrij strikt SSS gevolgd

Hier zijn mijn pokertracker stats, kijk vooral naar NL .10, de rest was maar een kort experimentje (niet slim nee). Is er hier iets speciaals te zien aan mijn stats?

Bedankt! Ik hoop dat mijn referals binnenkort wat puntjes kunnen verzamelen zodat ik verder kan spelen via PokerStrategy.
  • 22 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Je VPIP is zeker te hoog voor een shortstacker. Het lijkt me dus sterk dat je precies volgens SSS hebt gespeeld.

Ook heb je volgens mij niet veel handen gepost waardoor je echt te weinig uit dit forum haalt imo.

Via TAF of door zelf te storten kun je weer aan geld komen, ga dan wel in de tussentijd de strategie doorlezen en handjes posten op het forum wanner je weer speelt. ;)

Groeten,
      Leo
    • seppevs
      seppevs
      Bronze
      Hoi,

Op het engelse forum zeggen ze mij net hetzelfde. Maar ik begrijp niet goed het nut van handen posten. De SSS strategy zegt toch exact wat je in welke situatie moet doen? Handen posten lijkt mij voornamelijk nuttig als je wil afwijken van SSS.

Ik heb trouwens steeds gebruikt gemaakt van de SSS Tool tijdens het spelen. Maar ik heb inderdaad soms wat afgeweken, maar over het algemeen toch 95% van de tijd volgens SSS gespeeld volgens mij.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Mijn VPIP zat bij standaard SSS op 7.
      Verder heb ik zelf nooit die tool gebruikt, dus ik weet ook niet echt hoe het werkt.
      Wat ik wel weet dat het gewoon zinvol is handen te posten, vooral als er verschillende meningen over hoe een hand gespeeld moet worden zijn. Dit doet je nadenken over op wat voor manier je met situaties om moet gaan.

Juist bij die 5% waar je handen anders speelt, is het handig je handen te posten. Voor jou kan het heel logisch zijn dat je een hand op een bepaalde manier speelt, maar misschien is dit wel helemaal niet slim (of misschien ook wel). Je leert ervan en uiteindelijk is je doel om een betere pokeraar te worden, niet een robot te zijn die één taktiek volgt ;)

Groeten,
      Leo
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ik weet niet zo goed hoe te helpen, maar met TT allin lijkt mij niet zo fijn.. Zul je veel coinflips krijgen of dik achterliggen en daar schiet je ook niet zoveel mee op ik las er gister ook 1 die dat met 7ens deed omdat er zoveel limpers waren en dat is wel slim, maar iedereen weet wel hoe laat het is meestal.

Maar goed... waarom ik reageerde :D welke site is dat dan??? :) :) :)
      Enne -> is dat trouwens leuk spelen volgens de SSS? Ik dacht ook altijd dat ik dat deed omdat ik me minimaal inkoopte maar het blijkt BSS te zijn op .02/.04ct

Ik zou je adviseren niet teveel laten verleiden om blinds te stelen. Soms kom je in superlastige situaties waar vaak nog weleens veel geld in begint te zitten + idd geen geld storten nog als het niet hoeft.. lijkt me erg demotiverend. Plus die blinds krijg je toch wel bij de eerste legitieme hand. en 15ct is ook niet zo heel feest als het ook heel vaak problemen oplevert op die lage limieten krijg je toch vaak van die acties die nergens op slaan en voor je het weet sta je voor het blok.
      Succes verder! en goed punt... waarom handen posten als er toch strak staat voorgeschreven hoe te handelen.. ben ik ook wel benieuwd naar
    • seppevs
      seppevs
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martyk32
      ik weet niet zo goed hoe te helpen, maar met TT allin lijkt mij niet zo fijn..
      All in gaan met TT is nochthans in middle, late of blind position de aanbeveling van SSS als er nog niemand voor je heeft geraised.

Maar goed... waarom ik reageerde :D welke site is dat dan??? :) :) :)
      Ik heb een sterk vermoeden dat ik die site hier niet mag vermelden aangezien het een concurrent is van PokerStrategy. TIP: google ;)

Enne -> is dat trouwens leuk spelen volgens de SSS?
      Als je op meerdere tafels speelt wel, anders is het wat saai vind ik omdat je in 90% van de gevallen fold.

Ik zou je adviseren niet teveel laten verleiden om blinds te stelen.
      Inderdaad, blinds stelen is gevaarlijk. Ik doe het zelf enkel als ik in late of blind position zit en niemand voor mij heeft geraised. Als er dan nog niet al te veel limpers zijn heb je volgens mij veel kans om een succesvolle steal te doen.

Succes verder! en goed punt... waarom handen posten als er toch strak staat voorgeschreven hoe te handelen.. ben ik ook wel benieuwd naar
      Ik denk dat handen posten enkel handig is voor mensen die afwijken van SSS. Met mijn volgende bankrol ga ik deze keer echt proberen om 100% volgens SSS te spelen. Als ik iedereen hier mag geloven zou ik dan ook echt winst moeten maken :)
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Poker is geen spel van zekerheden. de sss artikelen zijn goedd voor beginners om zich aan te houden, omdat ze op dat moment zelf nog niet het vermogen hebben de juiste beslissing te maken. door je aan de artikelen te houden maak je vaak de juiste beslissing. maar lang niet altijd. daarom is het belangrijk je handen te posten. ook voor sss. zodat je inzicht krijgt wanneer je moet afwijken van de artikelen, en wanneer je precies moet spelen zoals voorgeschreven.

succes

-peter
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Er is één vraag die me nogal kriebelt....

Heb je ook aan tafelselectie gedaan?

Dus gekeken of er niet teveel shorstacks zaten, genoeg spelers waren of spelers waar je al vaker van hebt verloren omdat ze je goed doorhebben e.d.

Ook moet je eens goed opletten of je wel hebt gewacht tot je de BB was, voor je ging meespelen.

SSS is bedoeld om te winnen op de marge. Dat betekent dat je op de lange termijn winst maakt doordat je alleen goede kaarten, aan goede tafels en vanuit de juiste positie speelt.

Het stelen van de blinds is meestal niet winstgevend voor de shorststacker, omdat hij geen stack heeft die indruk maakt. Je bent dus makkelijk te callen/reraisen door anderen.

Verkijk je niet op dat stelen. Daar verlies je meer mee dan wat je wint door je SSS te volgen. Ook als je 95% wel volgens de SSS speelt. Dan verlies je in die 5% misschien wel meer dan wat je wint in die 95%.

Succes!

Z.
    • seppevs
      seppevs
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Er is één vraag die me nogal kriebelt....

Heb je ook aan tafelselectie gedaan?
      Een beetje. Ik ging meestal naar de tafels met een hoge AVG pot, veel big stacks, wenig shortstackers en minstens 7 tegenstanders. Ik heb ook altijd gewacht op de BB. Bij PartyPoker merkte ik ook dat er bij de Beginners tafels (waar je enkel de eerste maand in kan komen?) veel minder sss spelers zijn.

Ik ben wel van plan om nu GameTime+ te installeren en op zoek te gaan naar tafels met veel fish (loose passively - passively).

Het stelen van de blinds is meestal niet winstgevend voor de shorststacker, omdat hij geen stack heeft die indruk maakt. Je bent dus makkelijk te callen/reraisen door anderen.
      Inderdaad. Blinds stelen deed ik vooral als ik al een hele tijd niets had gewonnen. Maar vanaf nu (als ik m'n nieuwe bankroll heb :) ) ga ik echt proberen om niet meer af te wijken van SSS.

Succes!
      Thanks!
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze

Inderdaad. Blinds stelen deed ik vooral als ik al een hele tijd niets had gewonnen. Maar vanaf nu (als ik m'n nieuwe bankroll heb :) ) ga ik echt proberen om niet meer af te wijken van SSS.

Succes!
      Thanks!
      Denk dat daar het probleem een beetje zit, mss moet je is eerlijk zijn tegen jezelf en nadenken of het echt wel 95-5% is?
      Zit er geen beetje tilt in?

groeten
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oja, nog één tip: staar je ook niet blind op je strategie en de tool!

Blijf natuurlijk wel opletten op je tegenstanders. Wanneer een speler heel tight speelt, maar ineens wel een raise of reraise plaatst, kan het goed zijn dat jouw hand niet sterk genoeg is, ook al geeft het systeem het wel aan.

Blijf dus ook je inzicht gebruiken, maar probeer niet 'slimmer' te zijn dan je strategie in zaken als het stelen van blinds e.d. Dat ligt meer in andere strategieën. Wacht daarmee tot je andere strategieën kunt gaan toepassen.

Het wegleggen van b.v. een AK kan in bepaalde situaties nodig zijn, al geeft de strategie anders aan. Dit zal alleen eerder uitzondering dan regel zijn i.m.o.

Z.
    • seppevs
      seppevs
      Bronze
      Ok, soms heb ik wat te veel blinds proberen te stelen. Maar er zijn in de SS strategie ook een aantal zaken die me gevaarlijk lijken (maar waar ik me heb aan gehouden):

- Met een trash hand op de flop all in gaan als er 1 tegenstander is en je stack <= pot.
      - De situaties waar je met TT of lager all in gaat.

Hoe staan jullie tegenover die punten?

Het wegleggen van b.v. een AK kan in bepaalde situaties nodig zijn, al geeft de strategie anders aan. Dit zal alleen eerder uitzondering dan regel zijn i.m.o.
      Ja wanneer leg je hem dan weg, en wanneer niet? Als je met AK op de flop niets hit en er is nog 1 andere tegenstander die stevig raised voor jou. Wat doe je dan? Volgens SSS moet je dan all in gaan als je stack <= pot (wat meestal het geval is bij preflop raises).
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik speel zelf eigenlijk nooit meer SSS, alleen SNG's en MTT, maar ik denk dat je het beste gewoon de strategie kunt volgen, ook wanneer het niet logisch lijkt. Er is veel aan berekend en geoptimaliseerd.

De uitzondering vind ik alleen dus, wanneer je duidelijke reads hebt dat in een bepaalde situatie afwijken beter lijkt.

Overigens komt er binnenkort een verdieping van de SSS, heb ik begrepen, dus dan worden je vragen misschien beantwoord.

Succes ermee!

Z.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door seppevs
      Ok, soms heb ik wat te veel blinds proberen te stelen. Maar er zijn in de SS strategie ook een aantal zaken die me gevaarlijk lijken (maar waar ik me heb aan gehouden):

- Met een trash hand op de flop all in gaan als er 1 tegenstander is en je stack <= pot.
      - De situaties waar je met TT of lager all in gaat.

Hoe staan jullie tegenover die punten?

Ja wanneer leg je hem dan weg, en wanneer niet? Als je met AK op de flop niets hit en er is nog 1 andere tegenstander die stevig raised voor jou. Wat doe je dan? Volgens SSS moet je dan all in gaan als je stack <= pot (wat meestal het geval is bij preflop raises).
      trash hand all in gaan is dus bvb AK ongehit, dan heb je genoeg fold equity om deze move +EV te maken
      all in gaan met TT bvb is ook +EV omdat er normaal gezien al genoeg geld in de pot moet liggen zodat je de juiste odds krijg tegen een 3betting range

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Zoals zo vaak met poker, is het antwoord op je vraag: "het hangt ervan af".

Je stelt te algemene vragen, die niet zomaar te beantwoorden zijn. Juist daarom moet je dus handen posten. Zodat mensen op een specifieke situatie kunnen reageren. Als je wilt groeien in je pokerspel, dan moet je ook reageren op handen. Of je reply nou goed is of niet, je leert ervan.

De stats die je in je OP postte zijn ook een te kleine samplesize. Afgezien daarvan zijn ze ook te algemeen om iets specifieks over je spel te zeggen. Je VPIP lijkt aan de hoge kant (wat Leo al zei), maar dat kan ook door de samplesize zijn. Begreep ook niet helemaal waarom je PF AF niet weergegeven wordt. Heb je een filter aanstaan oid?
      Denk dat je het beste pokerev kan downloaden en dan je handen doorlopen om te zien wanneer je geld in de pot stopte wanneer je voor stond en wanneer niet.

Met de luck graph kan je zien of je pech had of gewoon slecht speelde. Zal ongetwijfeld een combo zijn, maar dat is nu niet te zeggen.

Met een trash hand All in gaan, bedoel je een cbet? Die kunnen winstgevend zijn, zolang je het goed toepast. Zie ook dit artikel.

"Met TT of lager All in gaan" begrijp niet helemaal waar je het over hebt. Dat is ook te algemeen gesteld.

Steals proberen met limpers voor je, is ook niet verstandig. Wanneer iedereen voor je fold, dan kan je het proberen. Maar als beginner zou ik het helemaal niet doen.

Je hoort van alle kanten dat je handen moet posten. Daar hoef je natuurlijk niet naar te luisteren. Maar waarom denk je zelf dat mensen dat zeggen?

Het enige dat ik met zekerheid kan zeggen, mbt je post. Is dat het bijna onmogelijk is om je 50$ startkapitaal te verliezen, wanneer je de artikels goed volgt. Dat je nu busto bent, zegt mij dat je dat niet altijd gedaan hebt (meer dan 5%).
    • seppevs
      seppevs
      Bronze
      Ik heb eens zo'n luck graph gemaakt met pokerev

Ik vrees dat ik inderdaad ook wel wat ben verloren door af te wijken van SSS.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Post 's de graph met "All ins with total winnings", als je wilt. Met de detail box aan. Die zegt wat meer over je All in luck (da's de rode en groene lijn).

Als je dan toch bezig bent post dan ook meteen je "game analysis graph"
    • seppevs
      seppevs
      Bronze
      All-ins with total winnings:

Game analysis:

Wat kan je hieruit concluderen?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      veel pech gehad :)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Dat je je $ bij Sklansky moet gaan claimen.
    • 1
    • 2