50NL 77 overpair op laag board veel "weerstand"

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      $0.25/$0.50 No Limit Holdem
      10 players

Stacks:
      UTG ($21.00)
      UTG 1 ($63.00)
      Hero ($54.70)
      MP1 ($45.75)
      MP2 ($49.25)
      MP3 ($44.20)
      CO ($14.65)
      BTN ($48.90)
      SB ($38.60)
      BB ($36.35)

Pre-flop: ($0.75, 10 players) Hero is UTG 2 7:club: 7:heart:
      UTG calls $0.50, 1 fold, Hero calls $0.50, 2 folds, MP3 calls $0.50, 2 folds, SB bets $2.50, 1 fold, UTG calls $2.25, Hero calls $2.25, MP3 folds

Flop: 4:heart: 2:diamond: 6:diamond: ($9.25, 3 players)
      SB checks, UTG bets $3, Hero calls $3, SB bets $15, UTG calls $12, Hero folds

Ik had het gevoel dat ik hier tegen een hoger paar of set zat (na de raise welteverstaan)
      Was een beetje aan het twijfelen met men call, had het wss ni moeten doen
      Had ik moeten folden ipv callen? Of toch raisen?

groeten

groeten
  • 20 antwoorden
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Had hem pre-flop vermoedelijk al weggelegd.
      Hangt er ook van af wat voor reads en info je op de small blind en op de under the gun hebt. Je raiset niet voor niks pre-flop 2,50 (tenzij het een fish of maniac is) en under the gun callt ook nog eens. Denk dat ik hem echt had weggelegd om dit soort lastige sitauties te voorkomen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ik moet men 7 maar is hitten ;)
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ja als je hem dan foldt is het wel extreem zuur om dan een 7 te zien haha met zo'n pot, maar what are the odds ;)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      1op8 :)
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      goeie fold, een van de 2, zo niet allebij hebben je hier verslagen. enige scenario waar jij de beste hand hebt is als sb a/k of a/q heeft en utg een grote draw. en dan nog hebebn ze samen een heeeeeleboel outs.

EDIT en de odds om een 7 te hitten op de turn of river is ongveer 1 op 10
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      turn=5%
      river=5%
      samen 10%

groeten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik zou 77 preflop raisen...

SH is het echt belangrijk initiatief te houden omdat er weinig multiway pots zijn...

Wat denk jij?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      SH?
      is FR ;)
      ik call hier puur voor set value omdat ik geen gekke dingen ga doen uit positie :)

groeten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      :D oh hehehe sorry...

Zelf raise ik fr elk pocket pair first in :O ik zit alleen wel nu op het moment te twijvelen of ik hierdoor de meeste winst maak. Postflop verlies ik in ieder geval geen geld meer met PP's en setjes hitten doe ik nogsteeds. Alleen krijg ik denk ik minder multiway action.

Ik weet helaas helemaal niet wat het beste antwoord is op de vraag first in raise of limp. Ik denk echter wel dat als je met een overmaat aan regs aan tafel zit je wel overmoet gaan tot raisen omdat je anders verlies maakt. Met veel vis is het andersom denk ik misschien wel het beste....

I DEUNT KNEUW YET.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Op microlimits, limp die dingen maar, net zoals suited connectors. Eender welke positie, de meeste tegenstanders hebben toch geen benul waar ge mee bezig zijt, hun card reading skills trekken op geen hol en zijn preflop te passief.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik speel op het moment limp in early en raise first in uit MP2+

Als er al iemand is gelimped limp ik ook..
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ja ok, maar zouden jullie de 7ens ook callen na een raise en een call van die raise??
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      uiteraard, je speelt hier voor implied odds
      groeten
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik vind de raise erg sterk lijken vanuit die positie, maar misschien heb je gelijk om te callen om op die 7 te hopen en verder geen scare board dan... Maar ik had er nog wel een tweede keer over nagedacht om te callen en niet sowieso gelijk de call button ingedrukt...
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ElGladiatore
      Ik vind de raise erg sterk lijken vanuit die positie, maar misschien heb je gelijk om te callen om op die 7 te hopen en verder geen scare board dan... Maar ik had er nog wel een tweede keer over nagedacht om te callen en niet sowieso gelijk de call button ingedrukt...
      Je moet in zo'n geval naar de stacks van je tegenstander en jezelf zien en als die meer dan 15x de raise is kan je callen voor de implied odds.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Wat als hij van de CO raised met een first in raise van 25% en jij zit op de bb met 44. Ga je dan nog steeds callen als call15 van toepassing is?

nee...
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Raise preflop.
      Zoals gespeeld raise of fold ik de flop: je hebt een overpair maar eentje dat zeer kwetsbaar is, en de zwakke bet lijkt me alsof Villain zich wil inprijzen met een flushdraw of iets dergelijks. Je wil bovendien de andere tegenstanders uit de pot krijgen, want die krijgen steeds maar betere odds. Tegen een tighte tafel raise ik, tegen een loose tafel fold ik.
      Na de raise op de flop is dit een easy fold.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Low pp raisen preflop OOP? Waarom?

Groeten,
      Leo
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Sorry, ik had even verkeerd gekeken en dacht dat je shorthanded aan het spelen was. Dan is dit namelijk een duidelijke raise.
      Full ring is zowel limpen als raisen ok op deze limiet. Ikzelf limp zelden met dit soort handen. Hier zit je met een UTG limper en dan ben ik eerder geneigd om eveneens te limpen dan te raisen uit vrees voor een limp-reraise, maar first-in raise ik 77 vanaf early bijna altijd. Dat wil niet zeggen dat dit daarom de enige correcte manier van spelen is, het is een kwestie van smaak.

Factoren in overweging te nemen:

Pro limp:

- Tafel is loose
      - Tafel is zeer agressief
      - Je zit aan een tafel met minder nadenkende spelers die handen veel te ver brengen
      - Je zit met een UTG limper (die eventueel bekend is als iemand die vaak limp-reraiset)

Pro raise:

- Tafel is tight
      - Tafel is passief
      - Balanceren van je spel
      - Je hand is veel minder readbaar
      - De pot is geraised en dus is het makkelijker om iemand te stacken
      - Initiatief in de hand

Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je compulsief 22 UTG moet raisen. Maar vanaf 66 is het het overwegen waard. In late positie is zelfs het raisen van zowat elk PP profitabel.
    • 1
    • 2