Een hand posten - Hoe en waarom?

• Leo
      Leo
      Bronze
      Het posten van jouw handen helpt je enorm vooruit in het verbeteren van jouw spel. Hierdoor zul je snel meer winst maken en je bankroll dus vlug uitbreiden.

Om zo veel mogelijk je spel te verbeteren is het belangrijk dat je alle mogelijke informatie probeert te geven wanneer je een hand post.

Hier volgen je wat tips voor het posten van jouw hand:

• Kies een duidelijke titel
        In de titel geef je informatie over de spelvariant, de limiet en het probleem.
        Bijvoorbeeld: NL25 SH: AK Toppair Top Kicker + Nutflushdraw - Turnplay

• Gebruik een hand converter
        Om jouw hand duidelijk leesbaar te maken voor iedereen, is het belangrijk om je handen te coverteren.
        Voor No Limit, Fixed Limit en SnG's kun je de PokerStrategy.com Poker Hand Converter gebruiken.

De PokerStrategy.com PokerHand Converter ondersteunt de volgende pokerrooms:

PartyPokerPokerStarsFull Tilt Poker

Voor alle andere pokerrooms of poker varianten, zoals MTT's, kun je de http://www.weaktight.com gebruiken.

Hoe je een hand convert via deze twee tools vind je hier:
        Hoe converteer ik mijn hand met de PokerStrategy Hand Converter?
        Hoe converteer ik mijn hand met weaktight.com?

• Post de uitkomst van de hand niet op het forum
        Voor een objectieve beoordeling is het belangrijk dat de uitkomst van de hand niet zichtbaar is. Hoewel onze handjudges altijd hun uiterste best zullen doen om een objectieve analyse te maken, kan door het weglaten van de uitkomst van de hand een onderbewuste subjectiviteit makkelijk voorkomen worden. Ook voor je mede-PokerStrategen is dit van belang.

Wil je om een bepaalde reden toch de uitkomst van een hand vermelden, doe dit dan "onzichtbaar", zodat de uitslag van de hand alleen zichtbaar wordt door deze speciaal te selecteren.

• Lever zoveel mogelijk informatie
        Het komt vaak voor dat er een hand gepost wordt zonder een duidelijke vraagstelling en zonder extra informatie. Bij poker is het zo dat eenzelfde hand op verschillende manieren gespeeld kan worden omdat je je moet aanpassen aan het gedrag van je tegenstander en andere factoren. Een hand kan dus alleen goed beoordeeld worden wanneer je specifieke informatie aan levert.

Je kunt hierbij denken aan:
        > Informatie over de manier waarop je tegenstander speelt (evt. met statistieken)
        > Eerder gespeelde handen van jouw tegenstander(s)
        > Jouw table image; Welke indruk (loose/tight, agressive/passive) heb jij tot nu toe door jouw spel aan deze tafel achtergelaten?

Nog een paar tips:
      • Houd je thread in de gaten. Ook nadat de hand judge jouw hand heeft beoordeeld is het belangrijk om kritisch te blijven. Snap je iets niet, vraag dan gewoon de beoordelaar om weer te kijken!
      • Probeer zoveel mogelijk vragen te stellen
      • Kijk ook naar threads van anderen en discussieer mee! Het nadenken over jouw en andermans spel helpt je enorm vooruit.

Veel succes aan de tafels!
  • 20 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze

• Hoe verander ik de handhistory in een leesbaar formaat?
        Wil je een hand in een leesbaar formaat converteren, dan kun je hem in het grote tekstveld kopiëren en dan op de button Converteren klikken.

De geconverteerde hand wordt dan aan de rechterkant getoond. Hier heb je dan verschillende mogelijkheden.

• De hand in een voor fora geschikt formaat kopiëren
        Rechts onder op de pagina kun je de geformatteerde hand als tekst kopiëren, om hem bijv. in een forum te posten.

Je hebt de keuze uit drie verschillende formaten:

* PokerStrategy Forum (BB-formaat): Dit formaat wordt in het forum van PokerStrategy.com gebruikt.
        * HTML-formaat: In dit formaat kun je de hand op een webpage tonen.
        * Tekst-formaat: Dit formaat bestaat uit pure tekst.

Markeer de tekst en druk op CTRL-C, om de tekst te kopiëren. Je kunt natuurlijk ook met de rechter muis klikken en dan Kopiëren kiezen.

• Hoe post ik een hand in het forum, om hem daar te laten analyseren?
        Kies in het overzicht een hand die je wilt laten analyseren uit. Rechts onder op de pagina vind je een tekstveld dat de geconverteerde hand bevat. Ze is al helemaal in het juiste formaat met alle formattering instructies en al. Markeer de tekst en kopieer hem.

Wanneer je dat gedaan hebt, open je het juiste forum en maak je een nieuwe post aan. Kies hiervoor mogelijk een goed passende titel. De titel moet iets zeggen over de limiet, de spelvariant en een korte beschrijving van het probleem.

Voorbeeld: NL10 FR Flushdraw niet aangekomen – River bluffen of niet?

In de body zelf kopieer je de hand en schrijf je je vraag of extra informatie. Nu moet je je hand posten en afwachten. Een hand judge zal nu binnen afzienbare tijd een analyse van jouw hand geven.

Terug naar "Hoe post ik een hand?"
    • Leo
      Leo
      Bronze

We raden je aan om de Elephant te gebruiken voor het converteren.
      Nog niet alle rooms worden aangeboden en sngs ....maar met de tijd zullen deze ook toevevoegd worden aan onze eigen converter

Als je de hand zou posten zoals de meeste rooms hem bewaren ziet hij er ongeveer uit zoals hieronder. Dit kan veel duidelijker. Daarom ga je eerst de hand converteren. Dit kan je doen op http://weaktight.com/. Je hoeft je daarvoor wel op die site te registreren en in te loggen. Let op: De taal van jouw poker software moet wel op Engels staan.

Klik daarna op POST HAND in het menu en plak de hand in het tekstvak. Klik daarna op submit. Daarna krijg je de hand te zien. Nu moet je enkel kiezen in welk formaat je de hand wil posten, 2+2 is bijvoorbeeld een heel goed formaat.

Als je de tekst die je krijgt kopieërt en op het forum post krijg je dit:

Een sessie uploaden

Je kan ook een gehele sessie (= alle gespeelde handen op 1 tafel) ineens uploaden. Voor het iPoker netwerk is dit trouwens de enige manier omdat je hiermee geen apparte handen kan uploaden. Je kan dit opnieuw via http://weaktight.com/ doen. Klik op POST SESSION, browse naar een sessie file, en klik op submit. Daarna krijg je een overzicht met informatie van je sessie. Op de afbeelding hieronder staat aangeduid waar je de handen kan vinden. Als je op een hand klikt krijg je hem te zien net zoals bij hand converteren hierboven. De stappen die je daarna moet ondernemen staan daar uitgelegd.

Wat is een duidelijke titel?

Cashgames

De limiet / Soort tafel (SH/FR) / Welke hand je had of welke situatie het was. Voorbeelden:

NL10SH AQo ik flop top two pair
      1/2FR 86s straat na freeplay
      PLO FR 4568ss monsterdraw tegen callingstation

SNG's/MTT's

De buy in/ De fase of Hoeveel BB/ Welke hand je had of welke situatie het was. Voorbeelden:

$1 Early AKo tegen 3bet van BB
      $20 5BB 77 push callen?

Terug naar "Hoe post ik een hand?"
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Zie ook de video van Gerv over het posten van handen:

Klik hier voor de video
    • MrJiggles
      MrJiggles
      Bronze
      even een vraagje hierop als dat mag. Ik zag dit in de posts hierboven staan:

Wil je om een bepaalde reden toch de uitkomst van een hand vermelden, doe dit dan "onzichtbaar", zodat de uitslag van de hand alleen zichtbaar wordt door deze speciaal te selecteren.
      hoe doet men dit precies? heb je daar een speciale tag zoals [hide] [/hide] of zo voor nodig?
    • Lucian0
      Lucian0
      Bronze
      Als je de pokertool van PS gebruikt staat daar een optie om de resultaten te verbergen.
    • MrJiggles
      MrJiggles
      Bronze
      ah, ok.
      Ik gebruik HM, ik ga wel kijken of deze die functie ook heeft...thanks!
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Je moet de results dan tussen de tags [+COLOR=#EAEAEA] en [+/COLOR] zetten (zonder de +) als het niet lukt met HEM. Bijvoorbeeld:

Results follow (highlight to see):
      Hero shows a pair of tens (Td Tc)
    • Joeneunited
      Joeneunited
      Bronze
      Ik las dat, wanneer je een hand wil laten beoordelen, je het resultaat weg moet halen om de beoordeler(s) beter te laten beoordelen. Bijvoorbeeld wanneer je door iemand wordt gereraised, en je niet weet of je moest folden, callen, of hem weer reraisen. In dat geval kan je dus weglaten wat je uiteindelijk besloten hebt.
      Maar mag je ook een hand posten waarbij je bluft, reraist of all-in gaat (waarna villian foldt of callt) en je feedback wilt of dit een goede move was?
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Hey Joeneunited,

Ja uiteraard kun je wel handen posten waar je zelf een bluf maakt. De handbeoordelaars kunnen jou mogelijk vertellen of het een goede bluf situatie was of dat je het beter niet had kunnen doen.
    • Joris1973
      Joris1973
      Bronze
      Hallo.
      Ik heb een vraagje.
      Als ik bij Full Tilt hand historie wil bekijken en ik de betreffende map
      open dan is de map leeg.
      Kan iemand mij vertellen hoe dat komt of hoe dat ik dat oplos.
      Ik gebruik wel Holdem Manager,ik weet niet of dat er wat mee te maken
      heeft.
      Of kan ik ook handen vanuit HM hier naar toe converteren.
      Alvast bedankt.
      Mvg Joris
    • KennyB
      KennyB
      Bronze
      Krijg je de gespeelde handen te zien in HM ? Kan zijn dat hij de gespeelde handen uit de Full Tilt map verplaatst naar een andere (HM) map.

Misschien heeft het programma geen schrijfrechten in die bepaalde map ? Dan mag Full Tilt als het ware geen bestanden aanmaken in die map en kan FT deze niet opslaan. Probeer eens Full Tilt op te starten als administrator (rechtermuisknop op Full Tilt => "Als administrator uitvoeren".
    • Joris1973
      Joris1973
      Bronze
      Ja inderdaad,mijn handen staan in een HM map.
      Hartelijk bedankt voor de tip.
    • martojo124
      martojo124
      Bronze
      Ehm, ff vraagje, als ik een hand wil posten via de toegestuurde handhis van pokerstars krijg ik hem nooit netjes, als ik dit bijv. heb wat moet ik dan copy pasten?

PokerStars Game #61367918704: Tournament #389253645, $4.00+$0.40 USD Hold'em No Limit - Level VII (125/250) - 2011/04/27 6:50:13 ET
      Table '389253645 20' 9-max Seat #7 is the button
      Seat 1: chinaski01 (9186 in chips)
      Seat 2: GAS.D 79 (9672 in chips)
      Seat 3: dana666666 (3913 in chips)
      Seat 4: ajajloempia (5593 in chips)
      Seat 5: grumbo1 (11983 in chips)
      Seat 7: TumTumTum007 (7430 in chips)
      Seat 8: shpeksb (3121 in chips)
      Seat 9: Yawg1985 (5995 in chips)
      chinaski01: posts the ante 25
      GAS.D 79: posts the ante 25
      dana666666: posts the ante 25
      ajajloempia: posts the ante 25
      grumbo1: posts the ante 25
      TumTumTum007: posts the ante 25
      shpeksb: posts the ante 25
      Yawg1985: posts the ante 25
      shpeksb: posts small blind 125
      Yawg1985: posts big blind 250
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to TumTumTum007 [Qs Ac]
      chinaski01: folds
      GAS.D 79: folds
      dana666666: calls 250
      ajajloempia: folds
      grumbo1: folds
      TumTumTum007: raises 550 to 800
      shpeksb: calls 675
      Yawg1985: folds
      dana666666: calls 550
      *** FLOP *** [2c Jc Ks]
      shpeksb: checks
      dana666666: checks
      TumTumTum007: checks
      *** TURN *** [2c Jc Ks] [6s]
      shpeksb: checks
      dana666666: checks
      TumTumTum007: checks
      *** RIVER *** [2c Jc Ks 6s] [Jh]
      shpeksb: bets 2296 and is all-in
      dana666666: folds
      TumTumTum007: folds
      Uncalled bet (2296) returned to shpeksb
      shpeksb collected 2850 from pot
      shpeksb: doesn't show hand
      *** SUMMARY ***
      Total pot 2850 | Rake 0
      Board [2c Jc Ks 6s Jh]
      Seat 1: chinaski01 folded before Flop (didn't bet)
      Seat 2: GAS.D 79 folded before Flop (didn't bet)
      Seat 3: dana666666 folded on the River
      Seat 4: ajajloempia folded before Flop (didn't bet)
      Seat 5: grumbo1 folded before Flop (didn't bet)
      Seat 7: TumTumTum007 (button) folded on the River
      Seat 8: shpeksb (small blind) collected (2850)
      Seat 9: Yawg1985 (big blind) folded before Flop
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Wat ik zou doen is die toegestuurde handhistory van Pokerstars importeren in je HEM/Elephant/enzovoort-database en vanuit daar kopiëren. Geen flauw idee of dat werkt, maar het is het proberen waard. :)
    • Deronny
      Deronny
      Bronze
      Kwil een hand posten vanuit HEM
      Nadat de hand geconverteerd is staan er geen stacksizes en betsizes meer bij

Ik ga als volgt te werk, zoek de hand op/rechterklik/selecteer view selected handhistory en dan krijg ik de ganse tekst die ik kopieer naar de PShandconverter
      Wat doe ik verkeerd ?

Alvast bedankt
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      je kan rechstreeks op die 2+2 knop klikken en dan zit ie in je clipboard in een goed formaat ;)
    • Deronny
      Deronny
      Bronze
      Kben een beginner wat HEM betreft
      Khad al zoiets van copy naar clipboard gedaan(maar vind het clipboard nergens terug)
      2+2knop zie ik nergens

edit: Laat maar, heb het gevonden
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Beste mensen,

Hoe kan ik een spoiler toevoegen aan de hand?

[spoiler] [spoiler]

Zoiets? Ik heb zoiets ergens gelezen?
      Nou probeerde ik het toe te passen en toen lukte het niet

Bedankt alvast
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door Pokerruudje
      Beste mensen,

Hoe kan ik een spoiler toevoegen aan de hand?

[spoiler] [spoiler]

Zoiets? Ik heb zoiets ergens gelezen?
      Nou probeerde ik het toe te passen en toen lukte het niet

[/ spoiler]

spoiler] alleen dan zonder die spatie er tussen. =)
    • 1
    • 2