Hoe speel je........

• Flag012
      Flag012
      Bronze
      .... je hand als je, laten we zeggen, een J8 hebt, en op de flop komt J55, liefst in de trand van de SSS.
      Om de een of andere reden wil dit nooit echt vlotten, als ik in een vroege positie zit weet ik uit ervaring is het redelijk nutteloos om een kleine bet te doen dan win je nooit, en als je veel bet dan is er meestal iemand met een 5...
      Dus wat doe je? En als je in een wat latere positie zit?

Ik ga er vanuit dat er zo'n 3 andere mensen mee zijn gegaan en dus nu met jou die flop zien
  • 7 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ik hoop hem uit te checken.
      vroeger bette ik nog wel is maar je wordt alleen gecalled door betere handen
      dus check/fold en evt. een zwakke riverbet callen als er bvb J55 4 9 komt ofzo

groeten
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      ik hoop hem uit te checken.
      vroeger bette ik nog wel is maar je wordt alleen gecalled door betere handen
      dus check/fold en evt. een zwakke riverbet callen als er bvb J55 4 9 komt ofzo

groeten
      Is dat wel helemaal waar? Ik bedoel op NL10 bijvoorbeeld zullen er veel spelers zijn die je actie gaan geven met kleine PP's of A high, zie dit vaak genoeg gebeuren.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Als ge SSS speelt moet ge zowiezo geen handen gelijk J8 spelen eh ;)

Anyway, ik bet altijd 2/3 pot, meestal neem ik dan de pot. Wordt ge gecalled of raised iemand u bent ge waarschijnlijk beat en dan check/fold ik de turn&river tenzij ik nog geholpen wordt door nog nen J off course.

Alles hangt natuurlijk ook wa af van; preflop actie, positie, aantal mensen in de pot en hoe uw table image is...
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Neoken

Anyway, ik bet altijd 2/3 pot, meestal neem ik dan de pot. Wordt ge gecalled of raised iemand u bent ge waarschijnlijk beat en dan check/fold ik de turn&river tenzij ik nog geholpen wordt door nog nen J off course.

Alles hangt natuurlijk ook wa af van; preflop actie, positie, aantal mensen in de pot en hoe uw table image is...
      je moet er van uit gaan dat je tegenstanders op zijn minst redelijk goed zijn. je moet niet je acties gaan baseren op domme acties van je etgenstands
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Neem aan dat je een freeplay hebt met je J8. Speel hem dan gewoon volgens de strategie.
      Je hebt top pair met middle kicker, dus gewoon check/fold.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Oorspronkelijk gepost door Neoken

je moet er van uit gaan dat je tegenstanders op zijn minst redelijk goed zijn. je moet niet je acties gaan baseren op domme acties van je etgenstands
      Dat zeg ik toch ook niet?
    • RRtwos
      RRtwos
      Bronze
      Heb je niemand op een range gezet?

Inderdaad moet het toch wel een freeplay zijn.
      Er spelen op dit niveau trouwens ook zat mensen met de lastige AJ / KJs enz..

Speel zelf redelijk LAG (zoek daar ook de tafels voor uit) dus ik had hem persoonlijk gebet en word ik geraised leg ik ze netjes weg.

Niet teveel aan die extra 5 én denken, als je altijd maar denkt dat je gebeat wordt zal je nooit dit soort potten oppakken heb ik weleens ergens gelezen op dit forum?
      Maar goed...ben zelf ook maar een amateur..