BS 25NL [55]: Lastigste hand die ik ooit gespeeld heb.

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      http://www.pokerhand.org/?2290981 <- mijn spel op river was fout. achteraf ging ik nadenken wat ik beter had kunnen doen..

villain speelt 40/10
      met flop ag van 1, turn ag van 1 en river ag van 5

dit over 50 handjes.

De river ag maakt het em zo lastig ivm de board en zijn fish stats preflop, postflop en turn.

Ik had een discussie met Leo over deze hand. Hij zegt dat een kleinere blockbet meer van toepassing is. Ik denk echter dat c/c het beste is. In mijn ogen wordt een blockbet van $3 te vaak gereraised met die ag van 5 waardoor er ook een paar bluffs tussen zitten en je alsnog moet folden.

Op de river zie ik hem hier eigenlijk alleen nog maar 43 hebben (achteraf gezien) omdat fish meestal wel fold op een turn potbet met een gutshotdraw. Een lager paartje zie ik hem ook niet hebben vanwege de turnpotbet en ook nogeens de K die verschijnt. Een K zou geen mogelijkheid zijn omdat hij deze denk ik wel minraised op de turn. (3$ is denk ik in de meeste gevallen genoeg).

Wat ik me nu afvraag is of ik op de river eigenlijk nog wel equity heb...? Is die ag van 5 groot genoeg dat hij met een 9 of iets anders daar gaat betten? Of misschien toch wel die gutshot??? Kan ik eigenlijk zelfs wel callen op de river als mijn winkansen zo klein zijn?

Misschien heeft hij wel een wacke two pair???

IK WEET HET NIET!!!!!!
  • 10 antwoorden
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Tegen een AF van 5 op de river lijkt me een check/call het beste.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Kun je uitleggen waarom dan Timor? Je hebt dan totaal geen info over zn hand en gaat dan zeer waarschijnlijk veel meer geld verliezen dan met een blockbet.

Juist voor dit soort situaties is toch een blockbet perfect geschikt?

Zeer waarschijnlijk heeft hij nl wat op zo'n board.
      Bij betere hand raised ie je, bij mindere hand fold of callt ie.
      In het meest gunstige geval haal je er meer uit. In het minst gunstige geval verlies je minder. Win/win dus ;)

Bij een reraise laat ie zoveel sterkte zien (call all streets, reraise river) dat je sowieso de mindere hand hebt. Daar kan je zo goed als zeker van zijn ondanks die River AF.

Groeten,
      Leo
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Met een AF van 5.0 is deze tegenstander wat mij betreft heel capabel om een bluf met complete lucht af te vuren op deze river wanneer je een kleine bet plaatst. Hij kan/zal je bet correct interpreteren als zwakheid en je voor een moeilijke beslissing plaatsen.
      Wanneer hij hier een straat of een andere hand heeft die je verslaat, raiset hij hoogstwaarschijnlijk toch je blockbet wel. Maar met een dergelijke hoge agressiefactor is het heel goed mogelijk dat hij zijn 2 paar of iets dergelijks voor value gaat raisen, of gewoon gaat bluffen wanneer je zwak bet. In dat geval kom je voor een moeilijke beslissing te staan en zal je je hand heel waarschijnlijk moeten weggooien.
      Je hand heeft showdownvalue, maar niet heel veel. Daarom is het het best om de pot klein te houden en een bluf uit te lokken. Ik denk zelfs niet dat je veel value verliest als hij gewoon behind checkt.

Nu goed, ik ben sowieso niet zo'n fan van blockbets. Misschien subjectief, maar mijn ervaring leert me dat tegen dit soort tegenstanders mijn blockbets altijd mislukken. Vandaar mijn mening misschien ;) . Maar er valt wat voor te zeggen. Het is sowieso altijd een beetje gokken wat in deze situatie het beste is.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hehe ik ben daar ook op een of andere manier geen fan van.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      even twee vraagjes

je zit toch constant in positie. gewoon op de river check behind als je zijn bluf niet wilt callen.
      verder is elke 8 die hij heeft goed genoeg.

maar goed ik cash game niet zo vaak.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      nee kzit OOP
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      dan staat er de verkeerde hand history

Seat 3: A THEO 53 (small blind) collected ($18.55)
      Seat 4: ajfonso (big blind) folded on the River
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      ja idd, wat is dat gemekker over die blockbets toch ? Je zit in positie.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      wtf wacke shit. Ik dacht steeds OOP te zitten. Maja das ook interessant. Nu kan ik op de river eigenlijk zeker callen toch??? Hier c/r bluft hij veel vaker volgens mij. checkken is de beste oplossing.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Dacht ook dat ie OOP zat. komt van die kutnaam van die gast.