Flag012's Poker

• Flag012
      Flag012
      Bronze
      Deze topic gaat dus over mijn pokerleven op Mansion (dat olige programma wat het meestal niet doet). Ik speel hier nu een week, en puur voor de stats: 25 mansion points, van de 50$ die ik gratis kreeg is er nog een schamele 45$ over.
      Dit komt omdat ik in cash games bijna altijd geld verlies, vandaar dat ik jullie de verhalen daaromheen zal sparen, tenzij er iets noemenswaardigs gebeurt. Bij mijn toernooien gaat het meestal wel lekker, alleen speelde ik per ongeluk een keer voor 10+1 een turbo sit n' go, terwijl ik normaal alleen 1$ toernooitjes speel. What's the big deal zou je denken, dat is uiteindelijk geen verschil. Dat klopt, maar ik verloor 2 allins achter elkaar, een met QQ en een met 10 10, door respectievelijk een runner-runner straight en een runner-runner flush. Leuk is anders.

Dat was mijn geweldige Bankroll Management, en dan nu: poker.

Ik begin "het verhaal" bij een freeroll die ik op dit moment speel. Buiten de gebruikelijke kinderen om die in de eerste beurt all-in gaan ookal hebben ze 2 9 offsuit, en buiten de away-mensen om, gaat het niet denderend. Na een hand of 10 sta ik op 1900, nadat ik een hand heb gewonnen van iemand die steeds meeging met de (zelfs na de river) lowest pair en die niet eens een straatkans had (wel runner-runner flushkans maar dan nog...)
      Misschien gaat het jullie wel opvallen, dat ik andere mensen ook wel eens in de gaten houd, en zo zie ik nu iemand op de flop callen met KK (preflop werd er 430 ingezet door hem, en hij werd vervolgens door 2 mensen gecalled). De flop was echter A 6 2, allemaal verschillende "kleuren" (zo noem ik ze maar even, dit zijn dus klaveren, harten etc.) dus, lekker genaaid voor de KK. Toch, als een van de andere 2 allin gaat, en de andere callt, durft deze jongen mee te gaan. Vanzelfsprekend hebben de andere 2 personen wel een aas, de ene A 10 en de andere A 7 (die 430 natuurlijk dubbel en dwars waard - goed bezig). De turn en de river bieden uiteraard geen soelaas.

Terug naar mijn eigen spel, een halve flop en 10 minuten later, 20 minuten zijn er nu gespeeld, en ik sta 556e van de nog overgebleven 1276 mensen. Slechte handen, lage blinds en pure verveling staan me toe om af en toe een 8 9 suited te spelen. Tot ik een pocket 9's krijg. Iemand raist de blind naar 100, ik call en met 3 anderen zie ik dat ik krijg waar ik op hoopte, flop is A 10 9, waarvan 2 :heart: en 1 :diamond: , voor mij bet iemand 200, ik call, en dat doen 2 anderen ook. Daarna checken er 2 als er een 8 :diamond: valt, ik bet 305 en word allin geraised, die ik samen met nog een kompaan call, er valt nog een 10 die mij een full house geeft, een ander had een aas en de ander een straat (die ik dus in feite naai op de river --- je hoort mij niet klagen).
      Chips: 5740, Positie: 115/1094.

Even later krijg ik KK, blinds zijn 50-100, ik raise naar 365, wordt door een iemand gecalled, Flop is 8 9 10, ik zet maar gewoon 300 in en hoop dat het niet zo'n kneus is die QJ een goede hand vindt. Kennelijk niet, want hij fold.
      Chips: 6230, Positie: 114/989.

Om de een of andere vage reden zie ik iemand met 5.000 de allin van iemand met 10.000 callen, terwijl je met 5.000 toch best aardig bezig bent. De man met de 10.000 blijkt 10 10 te hebben, leuk, en de ander toont pocket 5-en. Typisch zo'n moment van totale verbijstering.

Een tijdje later raist iemand preflop (500) om de blinds te stealen, dat zie je zo. Met AJ wil je dan nog wel eens callen, flop is 5 J K, hij bet 800, dus ik raise hem allin, die moet ik toch hebben, zou je denken. En hij callt, ik dacht dus van ojee, heeft hij nu echt iets? Nee, hij had 5 2, en kreeg verder ook helemaal niks. Zo zie je maar weer eens, hoe slecht mensen met 11.000 chips kunnen zijn.
      Chips: 10.950, Positie: 83/609.

Net voor de break win ik met AQ nog even van A7, en dus sta ik er zo voor na een uur spelen:
      Chips: 13.455, Positie: 67/527.

Na de break is mn eerste hand AA, preflop raiset iemand naar 1000, ik reraise naar 3000, fold hij. Tja, zo kan je je handen goed snel verneuken (ondanks de 2000 chips die ik eraan overhoud).
      Chips: 15.205, Positie 46/511. Dit kan zo nog eens een lange avond gaan worden, waarin ik waarschijnlijk niet eens de top 30 haal, en dus met lege handen de tussenstand van PSV-Ajax zal moeten aanschouwen (hopelijk is dat er een die veel goed zal maken)

Drie kwartier later dwarrel ik nog steeds rond de 50e plek, met zon 20.000 chips, speel af en toe een handje, poker hoeft niet altijd leuk te zijn... gelukkig kan Langs de Lijn de spanning weer helemaal terugbrengen!

Break 2: Chips: 31.880, Positie: 41/88.

Een slechte reeks volgt, kuthanden op big blinds in combinatie met stoere mensen die altijd raisen is niet leuk...
      Dan een all-in met AJ, gecalled door AK en 99, flop is J 10 8, alles ligt open dus, maar ik win 'm :) .
      Chips: 56.112, Positie: 24/58 (het gaat er dus om spannen)

Tergend langzaam zak je dan af naar de onderste regionen en wordt het weer zo'n "geef-me-een-goede-hand-en-ik-ga-allin" potje.
      Als de big blind een vierde van mijn stack is is de tijd daar om met de slechtste hand zelfs nog allin te gaan, in mijn geval is dit: Q6.
      Het afleggen tegen AQ was nog nooit zo terecht geweest, en mijn eindbestemming is de 39e plaats. 3 uur vernacheld.
  • 9 antwoorden
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Maarruh, morgen weer?? :D
    • Flag012
      Flag012
      Bronze
      Haha nee, voortaan speel ik denk ik alleen nog de middag-freerolls....
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Leuk verslag Flag012!

Ben je deze freeroll nu ook in de prijzen geraakt? Ik ken deze freerolls niet, dus ik weet niet hoeveel plaatsen ITM zijn.

Een tip voor de cashgames: Speel de shortstackstrategie. Zeker op Mansion, gezien de vele fish, een hele goede strategie. ;)
    • Flag012
      Flag012
      Bronze
      Nee, top 30 is uitbetaald dus ik had het goed vernacheld...
      En over die cashgames, ik speel ook de shortstack strategie, maar het probleem is dus dat ik dan met een goede hand preflop bet, en dan niks hit meestal...
      of dat ik iets heel moois krijg en dan te weinig inzet (kennelijk), zodat mijn trips op de flop op de turn worden verpulverd door een flush/straat (omdat sommige mensen ook gewoon niet weten wanneer te folden) en als de tegenstander (met zn straat) dan 2$ inzet, terwijl ik zeker weet dat ik verlies, ga ik soms toch mee... (1 op de 10 keer win je dan, dat moet er dus echt even uit)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Het beste kun je wat handen posten in het NL SSS forum. Dat is echt de beste manier om je spel te verbeteren. Tevens de artikelen lezen van de contentweek en de quiz maken.

Wanneer je deze dingen doet en je houdt aan de shortstackstrategie dan ga je vanzelf weer omhoog. ;)
    • Flag012
      Flag012
      Bronze
      Ik had net wat geld verdient aan een Sit en go'tje en een paar $ in een cashgame dus ik ga weer richting de 50 (en hoop daar dan niet meer onder te komen...)

Maar dat met die handen posten lijkt me wel handig, maar weet je of je dat bij mansion ergens kunt laten opslaan, zodat je niet zelf een heel verslag hoeft te typen (wat me gezien het snel moeten invullen van stackgroottes etc. best lastig lijkt om goed en op tijd te doen om ook nog normaal te kunnen spelen...)??
    • Flag012
      Flag012
      Bronze
      Net als ik weer rond de 50$ zit (het schiet niet op nee), besluit ik weer mee te doen aan een freeroll. Nu is het 's middags (een 500$ mansion freeroll, met 1497 spelers), dus minder spelers en meer kansen.

Een minder groot verslag deze keer, alleen de echte hoogtepunten. Na een kwartier sta ik 40e van de overgebleven 1012, dat belooft weer wat dus (een uitschakeling na 3 uur waarbij ik net naast de prijzen grijp).
      Dat sowieso, maar ik kreeg dit kleine kapitaal door een allin met AQ tegen AJ, waarbij verrassend genoeg ik op de river een Q kreeg die zijn J op de flop ongedaan maakte. Dit kan alleen maar een voorbode van geluk betekenen (hoewel het natuurlijk ook gewoon terecht was)!

Een ander hoogtepunt, wat vrij weinig met poker te maken heeft, is het volgende: Ik werd getransferreert naar een nieuwe tafel, daar mocht ik een big blindje afstaan aan een allin, toen kwam ik op een nieuwe tafel en nog voordat ik een hand te zien kreeg zat ik alweer aan de andere kant van de wereld... dit zorgde ervoor dat ik binnen 20 minuten aan mn zevende tafel zat...

Vervelend zijn wel die mensen die constant all-in gaan en denken dat dat leuk is, als de blinds laag zijn wil ik toch potverdorie veel handen spelen :(
      (NB: Leuk feitje is dat de speler die dit doet (torejojo heet hij) echt een allesontgaande vent is, speelt hij nu al voor de tweede keer tegen een away en checkt het dan uit om vervolgens te verliezen... tja)

Na een half uur slecht spelen sta ik 156e van de 712, tijd om mezelf weer eens wakker te slaan en voor de verandering te gaan pokeren (wat trouwens wel onmogelijk is met de handen die ik krijg).

Vervolgens verlies ik een allin met AQ van KK, jammer maar helaas, en lig ik eruit, zo leuk kan poker zijn :)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Voor handen van Mansion te posten zou ik DEZE thread eens doorlezen.

Wat betreft de freerolls, gewoon blijven spelen en je haalt vanzelf een keer de finaletafel. Daarbij is het ook nog eens een goede oefening voor de MTT's later.

Succes!
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Heya Flag012,

kom maar op met die handen op het SSS gedeelte :)
      We need more discussions ;)

Groeten,
      Leo