50Nl Aa

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      $0.25/$0.50 No Limit Holdem
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($71.90)
      UTG 1 ($38.00)
      UTG 2 ($50.25)
      MP1 ($50.00)
      MP2 ($49.25)
      MP3 ($49.50)
      CO ($54.00)
      BTN ($9.25)
      SB ($50.25)
      BB ($61.05)

HERO is dealt: A:club: A:diamond:

Pre-flop: ($0.75, 10 players)
      2 folds, HERO bets $2, 3 folds, CO calls $2, 3 folds

Flop: T:club: 7:club: T:diamond: ($4.75, 2 players)
      HERO bets $3, CO calls $3.

Turn: 5:diamond: ($10.75, 2 players)
      HERO bets $7, CO bets $14, HERO calls $7.

River: 3:spade: ($38.75, 2 players)
      HERO checks, CO goes all-in $35, HERO goes all-in $31.25

Final Pot: $105
      HERO shows: A:club: A:diamond:
      CO shows: 7:heart: 7:spade:

CO wins $103.5 ( won $49.5 )
      UTG 2 lost -$50.25

Dit gebeurt dus heel vaak naar mijn gevoel,
      Had ik het kunnen zien aankomen?
      Ik dacht dat hij een PP had en mij niet geloofde ofzo, daarom speel ik call op de turn en check call de river zodat hij mss gaat bluffen
      ik sta namelijk voor op alles behalve 77/55 (10 zit niet in zen range en al zekerniet omdat er al 2 liggen)

graag commentaar

groeten
  • 11 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      A/A moet je ongever spelen als tptk, het is een sterke hand, maar het is nog steeds maar 1 paar. zijn reraise op de turn en push op de river moeten toch wel wat alarm betteltjes doen rinkelen. de enige handen die je hier verslaat zijn k/k q/q en j/j maar hij heeft alleen ge flatcalled preflop dus moet je je zowiezo afvragen of hij dat wel zou doen met een groot pp. ik weet niet wat voor reads je had, maar een 10 ligt normaal gesproken niet buiten een spelers range. tenzij hij echt super tight speelt.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Op de river had je moeten folden, zijn te veel handen die je verslaan en het lijkt er wel erg veel op dat hij één van die handen heeft...
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Heya Timothy,

op de turn had ik gecheck/raised of gebet/fold voor info. Je hebt nl nog steeds maar 1 pair en je wil weten waar je tegenoverzit. Je geeft wel een gratis drawkaart weg, maar so be it.
      River is een prima situatie voor een blockbetje.

Ik herken deze play wel heel erg, komt omdat je zoveel hebt geSSS't. Overpair ga je dan nl nooit loslaten.

Groeten,
      Leo
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ja ik merk het ook wel
      probleem is dat SSS enkel flop spel is en daar een overpair erg sterk is
      BSS speel je echter tot op de river en dan moet je overpairs soms loslaten
      call flop en raise turn deed wel een belletje rinkelen maar niet naar geluisterd.
      Ik vraag me echter af of hij dit ook met JJ+ zou doen want nu heb ik zo het gevoel dat ik geoutplayed ben maar voor hetzelfde geld is deze lijn wel goed.

groeten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Het probleem is dat deze speler jouw helemaal outplayed heeft. Hij speelt de hand echt heeeel goed. Hij laat jou denken dat hij blufft. De minraise en de shove all in op de river zijn de keymoves. Ik kan een speler niet op een hand beoordelen maar ik zou hem mijden als ik jou was.

hangt echt af van reads aggro factor vpip en pfr zijn hier heeeeeeel belangrijk. Maar als jij denkt dat hij een PP heeft zul je idd of zo spelen zoals je dat nu doet. Of voorzichtiger. Ik heb hier een artikel over geschreven dat je kunt vinden in het pokerlab. Bluff induce.

Ik zou hier wel de turn betten omdat er een flush mogelijkheid ligt en hij misschien zelfs de turn gaat callen met zijn PP. Als hij mij hier zoals gedaan reraised call ik die om de reden dat hij kan bluffen. Maar op de river zou ik folden. Hoezo wil hij nog bluffen als je de turn reraise hebt gecalled? Opzich doet een goede bluffer dit wel maar aan de andere kant wil een goede speler eigenlijk niets anders dan goedkoop een showdown zien met zijn PP tegen jouw eventuele AK. Ik call die shove enkel als ik hem eerder heb zien moven op die manier.

Sommige spelers c/c all the way, sommige spelers c/r de flop ermee omdat ze geen overcards willen zien en sommige spelers doen funky shit op de turn. Maar de eerste 2 komen veeeeel meer voor dan de derde optie. vandaar dat ik daarom zou folden op de river maar die bet op de turn nog wel zou callen.

conclusie
      Bet turn vanwege de flushdraw (er is echt niets stommers dan een freecard weggeven in de hoop te kunnen c/r ofzo. Soms moet je gewoon betten terwijl c/c of c/r ook leuk is. Echter wil ik niet zeggen dat je dit nooit moet doen soms als alle info klopt kan hij geen draw hebben en is de c/c of c/r beter

. Call de reraise vanwege bluff mogelijkheden en evalueer de river opnieuw.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Ik ben in dit soort situaties op de turn geneigd om reeds te folden, omdat dit bijna altijd trips of full houses zijn en zelden handen die je verslaat. Zeker op de lagere limieten is het zogenaamde Baluga theorem van toepassing (zoek maar eens op 2+2) dat zegt dat turnraises (zeker minraises) bijna altijd handen zijn die beter zijn dan 1 of 2 paar.
    • sechef
      sechef
      Gold
      Lastige hand om te spelen denk ik. Ik vind hem goed gespeeld tot de river. Ik had op de river een blockbet gemaakt. Als hij je dan raised weet je dat je verloren hebt en het scheelt je dan een boel geld. Het probleem is als je dit niet doet dat je een situatie als de jouwe kunt krijgen. Hij pushed en je weet niet waar je staat. Je ziet dit soort moves ook vaker met elke pocket pair, waarvan ze denken dat je de 10 niet hebt en je de allin niet kunt callen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Timor83
      Ik ben in dit soort situaties op de turn geneigd om reeds te folden, omdat dit bijna altijd trips of full houses zijn en zelden handen die je verslaat. Zeker op de lagere limieten is het zogenaamde Baluga theorem van toepassing (zoek maar eens op 2+2) dat zegt dat turnraises (zeker minraises) bijna altijd handen zijn die beter zijn dan 1 of 2 paar.
      Naar mijn ervaring klopt dit inderdaad!
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      De river check ik eigenlijk om zwakte te faken in de hoop dat hij dat gekke dingen doet met bvb JJ ofzo
      Wat timor zegt over dat Baluga theorema is wel handig om weten en eigenlijk weet je het al maar hoe zwak komt het niet over om een minraise niet te callen?
      Je geeft eigenlijk toe dat je bluft want je krijgt betere odds, maar ik let er nu wel meer op

groeten
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Als je de turn minraise callt, dan doe je dat omdat je denkt dat je nog steeds de beste hand kan hebben. Hoewel dat inderdaad een (minder waarschijnlijke) mogelijkheid is, is er een groot probleem met het spelen van call turn, check/call river: je haalt geen value uit slechtere handen maar betaalt hem altijd af wanneer hij een betere hand heeft.

Turn callen en river blockbetten heeft zowat hetzelfde probleem, maar iets minder. En zoals ik in een andere thread al zei: ik ben niet zo'n fan van blockbets en merk dat ze zelden werken, zeker in de huidige games waar heel wat spelers bekend zijn met het concept en weten dat het meestal een onzekere hand verraadt.

Je kan de turn callen en check/fold spelen op de river, ik persoonlijk fold meestal op de turn al omdat ik zelden meemaak dat Villain niet pusht op de river. Dat is inderdaad vrij zwak, maar in dit soort situaties ben ik echt een nit geworden. Dat is geen correcte line van mij, want het maakt me een goed doelwit voor een goedkope turnbluff, dus check/call turn en check/fold river is wss het beste.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      tegen mij wordt zo ontzettend veel gebluft, gewoon echt niet normaal.. dus daarom neig ik ook meer naar de c/c turn c/f river...