Goede fold naar jullie mening?

• ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Goed gespeeld?? Moeten callen, had een sterk idee (vooral door die min-raise) dat hij aas aas had...

Pre-flop: (9 players) Hero is Button with Q♦ Q♠
      UTG folds, UTG+1 calls, 3 folds, CO calls, Hero raises to $0.7, SB raises to $1.25, BB folds, UTG+1 calls, CO folds, Hero calls.

Flop: 8♠ 6♠ 9♦ ($3.95, 3 players)
      SB bets $0.5, UTG+1 calls, Hero raises to $2, SB raises to $8.75, UTG+1 calls, Hero folds.

Turn: J♣ ($23.45, 2 players)

River: 8♠ ($23.45, 2 players)

Results:
      Final pot: $23.45
  • 9 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik had zelf preflop gereraised en op de flop gepushed als er geen overkaarten komen.

nu zit je met een diliemma want hij kan hier echt van alles hebben. a/k a/q of zelfs a/j van schoppen is goed mogelijk. of 9/9, 10/10, of j/j. hij kan hier ook a/a, k/k of een set hebben. door prelfop alleen te callen maak je het jezelf heel moeilijk op de flop. als je geen reads hebt weet ej dan eigenlijk niet waar je staat. Als je hier tegen 1 tegenstander zat had ik misshcien wel gecalled, ligt er een beetje aan hoe tight hij is. maar je zit hier tegen 2 man, en de kans dat je ze hier allebij verslaat is klein. goeie fold dus. maar je ahd deze situatie kunnen voorkomen.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik re-raise pre-flop zelden met twee vrouwen, alleen met azen en koningen. En vooral ook niet met zo'n vieze minraise... Zette hem echt op azen.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Reraisen preflop! Je weet niet waar je aan toe bent.
      Als er dan weer een raise + caller(s) zijn, maak je gewoon een pro fold ;)

Als je hem inderdaad op azen of koningen zet, waarom reraise je 'm dan op de flop? Wanneer je voor setvalue speelt, dan had je 'm wat mij betreft moeten folden.

Door bovenstaande is het dus belangrijk meer info preflop te krijgen. Je haalt hier wat mij betreft nix uit. Ook is je bet op de flop niet goed. Je geeft hier goede odds voor een flushdraw.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      4-betten preflop is een mogelijkheid.

Ik zou minbet preflop callen. Een cbet callen en de turn herevalueren. Als hij nogeens bet fold ik. AA KK worden dan wel heel goed mogelijk.

In deze situatie moet je gewoon weten wat iemand zijn 3-bet stats zijn. Pfr stats enzovoorts. Hier kun je tegen een unknown eigenlijk alleen nog maar voor setvalue gaan. Ik kijk wel nog op de flop of hij niet misschien met AK een cbet plaatst. Hij zal de turn echt niet nogeens betten ermee.

Ik denk ook dat de meeste fish alleen maar met TT en JJ callen preflop en niet minraisen. Maar dit wijkt vaker af. Heel lastig te readen dus. Maar de meeste fish raised alleen maar 2% en een minraise is dus heel tight.

Het is zon beetje een 50/50 situatie... ik zou hier niet in investeren.

Swings
      kutzooi als je tegen KK en AA aanloopt
      Betere mogelijkheden zullen komen
    • Leo
      Leo
      Bronze
      En waarom is reraisen preflop het domste wat je kunt doen?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      nee is niet het domste is eigenlijk opzich ook wel slim ja!

AA en KK pushen preflop

Maar ik zou dan wel niet te veel 4betten.

4-bette is eigenlijk wel een hele goede move........ beetje moe in mijn hoofd dus ga niet meer typen..
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ja ik push ook alleen heren en azen pre-flop.
      Ik re-raisede hem om er voor mezelf zeker van te zijn dat ie echt de azen had...
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      postflop is een mogelijkheid... maar wat als hij dit ook met TT, JJ, QQ, AK doet??? Je geeft tegenstanders teveel aanleiding om te bluffen

Ik zou eerder callen en de turn moven omdat hij dan ook nogeens wat banger zal zijn en het over het algemeen goedkoper wordt om een showdown te zien.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Ik ben geneigd te 4-betten na een kleine minraise vanuit de blinds en een flatcaller, maar callen is eveneens ok aangezien je in positie zit. Ik zou meer raisen op de flop, ~3.5$. Nadat SB reraiset denk ik dat je verslagen bent en kan je QQ makkelijk weggooien.