seppevs: from zero to hero (and back to zero?)

• seppevs
      seppevs
      Bronze
      Hoi,

Ik ga ook een blogje beginnen over mijn poker ervaringen.

Ik ben begonnen via Poker Strategy op Party Poker, maar ben daar door 'onvoorzichtig' te zijn mijn 50$ kwijtgespeeld. Nu speel ik via een andere free deposit website op Full Tilt Poker. Dit vind ik wel spijtig, want ik vind Poker Strategy een veel betere community & website, maar ik ben nu eenmaal niet van plan om zelf geld te storten, dus ik doe alles met een free bankroll.

Maar goed, ik ben dus op nieuw begonnen op Full Tilt Poker met 50$ en ben van plan om de Short Stack Strategy van deze website zo strict mogelijk toe te passen en er in geen enkel geval van af te wijken. Momenteel wil ik zelfs niet aan blind stealing doen om zo weinig mogelijk risico te lopen. Ik heb het wel soms moeilijk om bv QJ of KJ te folden, maar ik blijf strict! Ook bv AJ folden als ik niet in positie zit vind ik erg moeilijk, maar ik ga echt leren om hierin discipline te kweken! Het doet dan ook deugd als ik zie dat mijn QJ niks waard geweest zou zijn op de flop :)

Op Party Poker speelde ik op 4 tafels tergelijk, nu ben ik van plan om voorlopig op Full Tilt maar op 2 tafels te spelen. Ik ga ook voornamelijk Full Ring cash games spelen, met af en toe een freeroll (op Party Poker misschien).

Na mijn start 2 dagen geleden staat mijn bankroll nu op 58$. Als ik de grafieken van PokerEV bekijk ziet het er nice uit. Alle lijntjes stijgen vrij constant en de 'All in winnings' lijn loopt hoger dan die van 'expected all in winnings'. Een upswing? Ik zal de grafiekjes binnen een paar dagen wel eens posten.

Mijn nieuwe bankroll is ook al even op 61$ gekomen maar door geen speelbare kaarten meer te krijgen is mijn bankroll door te folden + blinds te betalen nu dus gezakt tot 58$.

Ook had ik tijdens een van eerste spelletjes op Full Tilt per ongeluk geraised met 66, ik had me vergist en dacht dat ik die hand ook mocht spelen vanuit late position. M'n hele stack van 2$ kwijt dus, maar ja :)

Hulpmiddelen die ik gebruik tijdens het spelen:
      - Poker Tracker (momenteel nog zonder HUD omdat die niet goed werken?)
      - SSS Tool (de web versie: http://vansande.org/ssstool)

Tot de volgende!
  • 13 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi seppevs,

Leuk dat je ook een blog bent gestart!

Wat betreft spelen voor PokerStrategy. Er zijn nog meerdere wegen die naar Rome leiden zonder dat je daarvoor zelf hoeft te storten. ;)

Je kunt ook gebruik maken van ons Tell-A-Friend systeem. Hiermee kun je heel makkelijk en snel een bankroll opbouwen (en wel meer dan $50!).
      Zie HIER voor meer info. Ik zou er zeker gebruik van maken!

Verder heel goed dat je werkt aan je discipline als het gaat om het folden van marginale handen. Pak als voorbeeld die AJ in early position. Er komen nog zoveel tegenstanders achter je en die kunnen makkelijk een betere hand hebben. Vaak in geraisde potten is een hand als AJ niet zo sterk meer, omdat deze vaak wordt gedomineerd door AK en AQ en door hoge pocket pairs.

Tip: Probeer altijd na te denken waarom bepaalde handen wel/niet gespeeld mogen worden vanuit bepaalde posities. Wanneer je begrijpt hoe de starthandenkaart is samengesteld, zal het ook makkelijker worden om dergelijke handen te folden.

Succes en hou ons op de hoogte!
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Leuk, zon bloggie.

Ff als aanvulling op Sharp zn verhaal over AJ early.
      Late valt zo'n hand wel te reraisen. Wanneer er op de flop een A valt, gewoon cbetten, maar ook daarna speel ik 'm niet zonder dat het minimaal 2 pair is geworden. AJ is nl echt kloten te spelen!

Mensen houden nou eenmaal van Ax handen (vooral op lagere limieten) en dat betekent dat wanneer je toppair hebt gehit, er 4 azen zijn die je verslaan (2pair). Daarnaast verslaat AQ en AK je ook nog eens.
      Bovendien is het zo dat wanneer je postflop agressief speelt met een dergelijke hand, de mensen met een poepkicker vaak wel zullen snappen dat ze moeten folden. Je houdt dan dus nog handen als 2 pair en setjes over... Eén en al drama dus ;)

Dezelfde theorie gaat uiteraard op voor handen als KJ.

Denk hier gewoon aan en het zal misschien een stuk makelijker te zijn ze te folden ;)

Gl on the tables :)

Leo
    • seppevs
      seppevs
      Bronze
      Hey bedankt voor de replies.

@Sharp: Zoals ik zei zou ik liever via PS spelen omdat ik deze community wil steunen. Ik heb al veel reklame gemaakt voor PS en heb ook al enkele vrienden naar hier gekregen, maar ze zijn precies te lui om te studeren voor de quiz :)

@Leo: Ja ik speel liever gewoon met hoge paartjes. Volgens SSS zijn AJ en KQ speelbaar (in bepaalde posities), maar ik vind deze kaarten bijna even gevaarlijk als QJ of KJ. Het enige niet-paartje waar ik ondertussen al wel wat vertrouwen in heb is AK.

Wat je zegt ivm AJ in late position: ook al hit ik niks op de flop, ik zal hem altijd cbetten met een trash hand op de flop. Als het op de turn/river niets wordt blijf ik de regels van SSS volgen, nl:

TURN: MADE of DRAW hand?
      ALL-IN!

RIVER: MADE Hand?
      ALL-IN!

Anders?
      CHECK/FOLD!
      Zoals ik zei ga ik SSS echt strict volgen zonder er wanneer dan ook maar van af te wijken. Als ik dan een beetje een deftige bankroll heb ga ik misschien wel wat afwijken van SSS, maar nu zeker nog niet.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Jup dat lijkt me prima ;)
      Had het meer over turn en riverplay (vooral in het geval van BSS)

Als je Duits een beetje goed is, dan kan ik je echt aanraden daar ook te lezen over SSS (sorry, maar ik moet altijd een beetje lachen over die dingen in 1 zin).
      Echt superveel goede info!

Anyway,
      Veel succes!

Groeten,
      Leo
    • seppevs
      seppevs
      Bronze
      Gisteren heb ik nog wat gepokerd op Full Tilt. Redelijk wat bad beats gekregen en ook soms een klein beetje getilt. Ik was ook wat te moe denk ik om zo tight te blijven spelen. In 't vervolg poker ik dan precies toch beter niet online.
      Ik heb ook een bonus die in stukken van 5$ wordt uitbetaald. Daarvan heb ik nu dus ook al 5$ opgestreken.

Totale bankroll op Full Tilt: 58.35$

Daarna kreeg ik telefoon voor een live poker game. Daar ging het ZEER goed. Mijn vrienden spelen ongelooflijk loose en zijn fish tot en met eigelijk. De small blind is altijd .10 EUR en de big blind .20 EUR. Mijn vrienden hebben de gewoonte om in 90% van de gevallen te limpen :)
      Ik speel in dat geval ook minder tight dan online, maar ga zeker niet met alles mee. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb gisteren voor 5 EUR ingekocht en ben naar huis gegaan met 49 EUR. 44 EUR winst dus :)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      epic victory

zo hoort het!
    • seppevs
      seppevs
      Bronze
      Wederom een update :)

Als ik de grafieken in PokerEV bekijk blijkt dat m'n online poker ervaring duidelijk met ups and downs gaat. Gelukkig speel ik ook nog m'n tweede bonus vrij in stukjes van 5$.

Mijn bankroll is momenteel 65.5$. 50$ + 10$ daarvan is bonus, dus zonder die bonus mee te tellen heb ik 5.5$ winst. Niet geweldig, maar beter dan verlies natuurlijk :)

Offline gaat het geweldig. De mensen waar ik mee poker zijn echt ongelooflijk loose en makkelijk te pluimen. Gisteren bv: voor 10 EUR ingekocht en afgesloten met 37.5 EUR, 27.5 EUR winst dus, yay!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      epic victory

zo hoort het!
      dat dus..
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door seppevs
      Wederom een update :)

Als ik de grafieken in PokerEV bekijk blijkt dat m'n online poker ervaring duidelijk met ups and downs gaat. Gelukkig speel ik ook nog m'n tweede bonus vrij in stukjes van 5$.

Mijn bankroll is momenteel 65.5$. 50$ + 10$ daarvan is bonus, dus zonder die bonus mee te tellen heb ik 5.5$ winst. Niet geweldig, maar beter dan verlies natuurlijk :)

Offline gaat het geweldig. De mensen waar ik mee poker zijn echt ongelooflijk loose en makkelijk te pluimen. Gisteren bv: voor 10 EUR ingekocht en afgesloten met 37.5 EUR, 27.5 EUR winst dus, yay!
      misschien een keertje grotere stakes??? xD

maar wat echt belangrijk is om te weten dat vriendschap niet goed samengaat met het verliezen van geld of winnen van geld van elkaar...
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Daar ben ik het toch stellig mee oneens.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      oh rly :P
    • seppevs
      seppevs
      Bronze
      Gisteren nog wat gepokerd op Full Tilt Poker. Het valt me echt op dat er op FTP een pak minder SSS spelers zijn dan op PartyPoker, good for me! :)
      Maar goed, ik heb weer een hoop swings gehad, en ben geeindigd op 5$ totale winst (extra bonus niet meegerekend):

Bankroll: 50$ (startkapitaal) + 15$ (extra bonus) + 5$ (winst) = 75$ :)

Het wordt eens tijd dat ik eens wat meer winst haal, want meer dan 5$ totale winst (bonus niet meegerekend) heb ik precies nog niet gehaald.
      Ik speel sinds kort ook op meer dan 2 tafels: gisteren eens op 6 tafels tergelijk gespeeld, beviel me vrij goed maar je moet echt wel zeer geconcentreerd blijven.

Zoals beloofd heb ik ook wat grafiekjes genomen. De 15$ extra vrijgespeelde bonus wordt blijkbaar niet herkend door PokerTracker (en PokerEV/Poker Grapher). Het vreemde is dat er blijkbaar nog 2$ te veel is bijgekomen in de grafieken.

Luck graph: All-ins with total winnings

Luck graph: Just all-ins

Game analysis

Poker Grapher

De stijging helemaal op 't einde ging als volgt: eerst all in gegaan met AA (en ongeveer 2$ stack). Die had ik gewonnen, en ik bleef aan tafel zitten totdat de blind terug aan mij was. Maar voordat dat gebeurde kreeg ik JJ: terug all in en weer gewonnen en zo dus veel winst op korte tijd. Beetje gevaarlijk, maar die winst kwam echt wel op tijd!

Andere opmerkingen zijn uiteraard welkom ;)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Grafiekjes beoordelen is niet mijn ding, dsu dat doe ik ook niet. :D

Ik denk dat de beste meetstaaf het posten van handen/handhistories is. Op die manier kun je ook zien of je leaks hebt. Vanuit grafieken is dat toch lastiger in te schatten.

Verder is elke winst goed, dus wees er ook happy mee, naarmate je meer handen speelt, wordt je winst ook groter!

Succes aan de tafels!

P.S. En mocht je online een keer verliezen, dan win je het live toch weer terug. :D