88 te risicovol gespeeld?

• Emtiy
      Emtiy
      Bronze
      Dit is een 3 doller SNG op partypoker.
      Ik dacht dat ik nu snel een mooie pot moest pakken, de blinds gingen bijna omhoog naar 100/200 en dan was mn stack wel heel klein geworden. Verder had ik hiervoor al twee keer op een vrij grote pot moeten folden. Ook dacht ik dat met mn raise een goede kans had meteen de pot op te pakken, er was al vaker gefold voor dit soort raises of kleiner. Maar misschien neem ik hier wel veel te veel risico?

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)
      UTG+2:
      4.550
      BB:
      1.740
      BU:
      3.400
      Hero:
      1.520
      SB:
      1.580
      CO:
      1.410
      MP2:
      1.580
      MP1:
      4.220

No-Limit Hold'em Tournament ($3), Blinds 50/100 (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with 8:heart: , 8:spade:
      2 folds, MP2 calls $100.00, Hero raises to 400, CO calls $400.00, 3 folds, MP2 calls $300.00.

Flop: (1350) J:spade: , T:heart: , 3:diamond: (3 players)
      MP2 checks, Hero bets 1.120, 2 folds.

Final Pot: 1351
  • 4 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi Emtiy,

Persoonlijk zou ik hier gefold hebben. Allereerst is er 1 limper voor je wat ook niet ideaal is. Daarbij komen er nog spelers achter je. 88 is niet een hand waarmee je een flop wilt zien uit positie, maar ook in positie is het nogsteeds niet ideaal. Vaak verschijnen er overcards op de flop.

Wanneer je <10 big blinds zou hebben dan zou ik hier waarschijnlijk pushen, maar in dit geval is het risico te groot in verhouding met de opbrengst.
    • Emtiy
      Emtiy
      Bronze
      Ok bedankt! Was al bang dat ik hier voor de flop in ieder geval een fout had gemaakt.

Had je in deze situatie na de flop wel gepushed? Aangezien ik al behoorlijk wat kracht heb laten zien leek me dit zelf niet een hele slechte play, al had ik natuurlijk ook gewoon kunnen checken.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ;
    • Nafets1971
      Nafets1971
      Bronze
      Hele interessante.

In den beginnen had ik persoonlijk preflop nooit geraised, hoogstens gelimped. Het niet raisen simpelweg, omdat er al een limper was, er nog vele spelers moesten volgen en vooral om uit de problemen te blijven. Hier zie je al een flop vallen waar kaarten liggen die hoger zijn dan een 8. Dat zijn al kaarten die een limper zou kunnen hebben. Simpel, keep out of trouble.

Maar het hangt allemaal ook af hoe spelers zijn: tight, loose, limpers die snel folden etc. Hierop zou je toch een raise kunnen uitvoeren.

Ik zou na deze flop toch niet all-in pushen, je hebt nog genoeg chips om in het spel te blijven.