2/4 SH 64s

• Yoghi
      Yoghi
      Black
      Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here) 
      Position:
      Stack
      Hero:
      $244.50
      BU:
      $130.75

2/4 Fixed-Limit Hold'em (3 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 4:diamond: , 6:diamond:
      BU raises, SB folds, Hero calls.

Flop: (4.50 SB) 7:heart: , 5:heart: , 8:club: (2 players)
      Hero checks, BU bets, Hero raises, BU calls.

Turn: (4.25 BB) A:heart: (2 players)
      Hero bets, BU raises, Hero calls.

River: (8.25 BB) J:club: (2 players)
      Hero bets, BU calls.

Final Pot: 10.25 BB

Results follow (highlight to see):
      Hero shows [ 4d, 6d ] a straight Four to Eight
      BU shows [ Ac, 9s ] a pair of Aces
      Hero wins $40 USD with a straight, Four to Eight.

Results er met opzet bij!

Ik zie nu dat dit veel te zwak is gespeeld, gewoon 3-betten en bij een cap zelfs nog river leaden.

De redenering achter deze move dan: Villain is een standaard TAG, kan raisen voor een free showdown en ik heb het hem al regelmatig zien doen. De turn kaart is hier inderdaad niet goed, maar ik heb normaal gezien nog wel de beste hand (Ik ben een donk). Dit is voor hem een goed moment om een raise for free showdown te doen, ik wil geen cap op de turn zien omdat ik dan vaak beat ben (hier hoeft het niet, maar in het algemeen). Is dan call turn / donk/call river een optie om nog zeker 1 bet in de pot te krijgen van handen waarmee hij voor free SD raist?

In dit geval denk ik dat hij de river behind had gecheckt en daarom results erbij, denk je dat hij wel of niet behind zou checken met deze hand?

Wat een baggerverhaal, leest kut maarja ;)
  • 3 antwoorden
    • wilm
      wilm
      Bronze
      Ik 3bet deze turn. Ik heb het idee dat hij zijn flushdraw gezien die TAG is vaak gaat 3betten op deze flop in positie. De turn kaart geeft hem ook vaak toppair welke die gaat raisen dus 3bet lijkt me redelijk standaard (ik kan het fout hebben tho).

Tegen een turn cap donk ik niet de river want een raise hier zou echt kut wezen :D

Zoals jij hem speelt...wat doe je vs een river raise?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      mja ik 3-bet zekerste weten. Die A harten is een scarecard en dat weet hij ook wel. Dus vaak bluft hij hier denk ik. Of niet?? Bij een cap call ik en river call ik down.... :(
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Easy Turn 3-bet.

Hij raised hier iedere Ax.

Als hij vaak voor FreeShowdown gaat raisen heb jij volgende opties om dit te exploiten: Donk en de River met jouw marginale handen, als hij adapted en vaak de River foldet, kun je ook de River met een busted draw donken.

Anders jouw sterke draws (en sterke handen natuurlijk, om te balancen) op de Turn 3-betten voor Foldequity op de River.