2/4 Sh Aa 2

• Yoghi
      Yoghi
      Black
      Wilde net even douchen en laatste hand die ik kreeg was AA, dus moest ik die nog even spelen.

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)    
      Position:
      Stack
      BB:
      $87.42
      Hero:
      $178

2/4 Fixed-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:club: , A:heart:
      Hero raises, 4 folds, BB 3-bets, Hero caps, BB calls.

Flop: (8.50 SB) T:heart: , 7:diamond: , 6:club: (2 players)
      BB checks, Hero bets, BB calls.

Turn: (5.25 BB) Q:club: (2 players)
      BB checks, Hero bets, BB calls.

River: (7.25 BB) 9:spade: (2 players)
      BB bets, Hero calls.

Final Pot: 9.25 BB

Het gaat hier natuurlijk om de river. Wat doe ik hier? Call ik om te zien dat ik hier value mis of raise ik om te zien dat ik beat ben? ;)

Mijn gedachtengang ging zo:
      Hoge PFR --> een 8 of 2 pair zit hier heel vaak in zijn range --> call
      Als ik raise haal ik geen value meer uit bluffs, enige handen zijn top pair of iets in die richting die me afbetalen --> call

Hij speelt hier WA/WB met een riverdonk met bv AT of QK om toch nog value uit AK of JJ (met KQ) te halen --> Raise
      En in mijn achterhoofd ook nog AA = nuts zomg raise!!

Na een tijdje denken besloot ik toch te callen, goed of niet goed? Graag jullie mening! (Ja jullie, iedereen die dit leest)
  • 3 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      ik call dit ook gewoon, want zoals je zegt vaak zal enkel een betere hand je nog callen of zelfs 3-betten.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Nou... Misschien heeft hij ook een overpair en wil hij value uit twee overcards... Misschien heeft hij zelfs die AQ ofzo... Ik zou hier raisen voor value. Hoezo zou hij in vredes naam donken als hij jouw zo hard ziet door betten. Ik denk eerder dat hij voor de river c/r zou gaan dan voor een donk met een goede hand...
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Note maken en de volgende keer raisen.

Zonder deze read is call River wel goed. Misschien donkt hij hier ook AK, 99 of 77 omdat hij geen checkbehind wil zien. Als de River een blank zou zijn, zeker Raise River..