Poll: Wat wil jij bereiken met poker?

• Poll
    • Wat wil jij bereiken met poker?

• 16
        Een inkomen naast mijn reguliere baan creeren.
        26%
      • 15
        Gewoon erg goed worden in het spel, verder zie ik het wel.
        24%
      • 14
        Dat ik van mijn pokerwinsten kan leven en dus geen baan nodig heb.
        23%
      • 6
        Niks bijzonders, gewoon leuke hobby.
        10%
      • 5
        De WSOP winnen!
        8%
      • 4
        Rijk worden!
        6%
      • 1
        Zelfontwikkeling door het spel.
        2%
      • 1
        Niks, pure tijdverdrijf.
        2%
      • 0
        Anders
        0%
      Totaal: 62 Stemmen
  • 14 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      elk antwoord dat niet "rijk worden", "wsop winnen", "hobby" of "zelfontwikkeling" is vind ik eigelijk geen goed antwoord. Als je het voor het geld doet, en je vind het leuk, of een van beiden, dan is het natuurlijk het beste als je een van de bovenste 4 zaken dan bereikt, dus waarom zou je dat niet proberen, op een of andere manier. Ik vind ook dat als je gaat voetballen, dan moet je het leuk vinden, en als je het niet heel leuk vind, dan moet je toch iig jezelf het doel stellen om de beste te worden, anders zijn andere zaken ook moeilijker te bereiken, bijv ernaast geld verdienen en geen baan nodig hebben. Ik heb dan ook wsop winnen geantwoord:)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik zou graag van poker een baan willen maken omdat ik zulke goede verhalen hoor van mensen die de vrijheid genieten. Ook wil ik graag heeeeeeel goed worden omdat het zon ontzettend mooi spel is. Verder vind ik dat poker lijkt op het leven zelf en ik denk dat door een goede speler te worden je ook in het leven voordeel hebt.

Ik zou graag een highroller willen worden omdat livetournooitjes mij erg leuk lijken. Ik hoef ze helemaal niet te winnen (lijkt me ook hard :P ). Maar ze spelen lijkt me leuk.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Verkeerd gevote maar ja :P

Ik speel het gewoon voor de lol, als ik bij de hoge limieten kom is het natuurlijk altijd leuk om er veel geld mee te winnen, maar voornamelijk gewoon voor het plezier. Aangezien ik later arts/chirurg wil worden is het wel leuk dat ik er bij moet nadenken en snel beslissingen moet nemen die goed moeten zijn.
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Gewoon erg goed worden in het spel, verder zie ik het wel.

Dat is mijn keuze op dit moment..
      Omdat:

Ik ben student, wil mijn studie afmaken en niet al teveel nadenken over hoeveel geld ik nog bij elkaar moet spelen om een huis te kopen ;)
      Op dit moment is het belangrijker er steeds beter in te worden, en later als ik een vast inkomen heb kan ik maandelijks vast wel een aardig bedrag apart zetten om (eventueel ooit) een (semi)profspeler te worden.
      Maar voordat ik dat wordt zal ik toch meer mezelf in live-toernooien moeten gaan verdiepen en een cursusje emotiecontrole moeten gaan volgen :p
      Hopelijk is de optie die ik gekozen heb goed onderbouwd en dus wel een goede, en niet zoals helemaalnicks aangaf, een niet correcte keuze.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Hopelijk is de optie die ik gekozen heb goed onderbouwd en dus wel een goede, en niet zoals helemaalnicks aangaf, een niet correcte keuze.

Keurig onderbouwd, zoals je ook in de resultaten kunt zien ben je niet de enigste met dit doel.

Zonder gekheid, deze poll is er niet voor niets. We spelen allemaal hetzelfde spelletje, maar er zijn verschillende doelen/motivaties etc. Dat is op zich ook wel interessant om te zien.

Wil niet zeggen dat je doelen niet kunnen veranderen of dat je je grenzen gaat verleggen. Maar dat is mens eigen, zo veranderlijk als de natuur. :D
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Voor mij, een mengeling van een bij-inkomen creëren en zelfontwikkeling.

Soms speel ik gewoon eens, ook al heb'k geen zin of staat m'n kop totaal ergens anders (problemen met meiske ofzo). Dan trachten even goed als anders te spelen, is een hele opdracht en goed voor de zelfcontrole.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Dan trachten even goed als anders te spelen, is een hele opdracht en goed voor de zelfcontrole.

Dat is inderdaad wel een persoonlijke uitdaging! Te meer, omdat je ook vaak onderbewust toch vaak negatiever bent en dit invloed heeft op je spel. Niet alleen is het fijn wanneer je dit beheerst bij poker, maar ook in het dagelijks leven biedt dit je veel voordelen.
    • NimitzNL
      NimitzNL
      Bronze
      Voor mij is het een hobby :D
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Hey...

Voor mij is poker nu vooral nog een spel waar ik gewoon veel beter in wil en MOET worden. Tuurlijk lijkt het me gruwelijk om een leven te hebben waarin ik full-time kan pokeren. Maar voor hoeveel mensen is zo'n bestaan nu weggelegd?

Ik studeer nu en ik probeer men tijd naast men studie te verdelen tussen werk, vriendin, vrienden, etc. Er zijn momenteel dus veel andere dingen die me bezighouden(soms zou ik graag dagen achter elkaar doorspelen, maar ja, dat kan nu eenmaal niet)

Adiós amigos...
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Ik zat te twijfelen tussen Erg Goed Worden en Hobby :)

Ik vind het een leuk spel, en omdat het wereldwijd zo populair is, lijkt het me ook best praktisch om er een redelijk nivo in te hebben. Ik ben eigenlijk een schaker (al 35+ jaar :) ), en een stukje op chessvibes.com van schakkgrootmeester Matthias Wahls haalde me naar deze site toe. Volgens hem hebben schakers een aantal dingen mee om succesvolle pokeraars te kunnen worden.

Tenslotte had Persoonlijke Ontwikkeling ook nog wel gekund, want omgaan met de discrepantie in poker tussen korte en lange termijn vraagt wel behoorlijk wat Zen. Ommmmmmmmmmm.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Oorspronkelijk gepost door Classical
      Volgens hem hebben schakers een aantal dingen mee om succesvolle pokeraars te kunnen worden.
      Zoals?

Tenslotte had Persoonlijke Ontwikkeling ook nog wel gekund, want omgaan met de discrepantie in poker tussen korte en lange termijn vraagt wel behoorlijk wat Zen. Ommmmmmmmmmm.
      ben je een hippie? :D
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Matthias Wahls' artikel over schakers en poker (en meteen reclame voor PS) staat hieR: http://www.chessvibes.com/?p=704&langswitch_lang=nl.

Hippie? :) Nou nee, maar ik vind het gewoon moeilijk korte en lange termijn te scheiden. Bij poker kan je op korte termijn goed spelen en verliezen, of slecht spelen en winnen. Bij de meeste andere spellen/sporten is de tergukoppeling veel directer. Dat vraagt soms veel zelfbeheersing, vandaar die Ommmm :)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ging meer om het woord Zen in deze context :)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Ik ben eigenlijk een schaker

Ik ook! ;) En is inderdaad een leuk stuk wat vele schakers naar PS heeft gelokt.