NL25: AQ fold cbet min-reraise vs unknown?

• Leo
      Leo
      Bronze
      $0.1/$0.25 No Limit Holdem
      8 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($39.95)
      UTG+1 ($14.75)
      MP1 ($26.25)
      MP2 ($21.50)
      Hero ($5.00)
      BTN ($29.60)
      SB ($25.30)
      BB ($5.00)

Pre-flop: ($0.35, 8 players) Hero is CO A:spade: Q:spade:
      4 folds, Hero raises to $1, 2 folds, BB calls $0.75

Flop: 9:spade: T:heart: 8:diamond: ($2.1, 2 players)
      BB checks, Hero bets $1.5, BB raises to $3, Hero folds

Final Pot: $5.10
  • 13 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      je hebt een gutshot en 2 overcards waarvan de A mss niet clean is, dus max 10 outs, ik denk dat je hier wel kunt pushen, maar dan gaat het erg swingy worden dus een fold is ook niet verkeerd ;)

groeten
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou ook pushen, minraise betekent bijna niks en je hebt redelijk wat outs.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      en nog een backdoor flushdraw ook!
      easy push :D
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Ik zou ook pushen, minraise betekent bijna niks en je hebt redelijk wat outs.
      Nee? Weet nooit zo goed wat ik van dat soort dingen moet denken.
      Heeeft iemand/heb je advies hierover?

Groeten,
      Leo
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Minraise = weakness totdat het tegendeel is bewezen geloof ik dat het is :D
    • Leo
      Leo
      Bronze
      lol tnx
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je pot odds zijn hier 2,5:6,6 oftewel 1:2.64, je hebt dus een equity nodig van ~38%.

Het ligt eraan of Villain dit soort dingen doet met een draw. Tegen een unkown zou ik pushen. Wat ook helpt is dat Villain een shorty is die je PF raise callt, dus dan geef ik hem al minder respect.

Vind het geen easy push hier. Dus folden kan imo hier wel.

Een minraise is idd standaard zwakte. Bij een minreraise, zoals hier na een check. Ga ik niet van zwakte uit. Als Villain een laag PP of eoa draw had, dan zou ik een donkbet verwachten. Zodat je de odds niet hebt om te callen wanneer je AK/AQ had gehad.
      De lijn die Villain neemt komt sterk op me over, daardoor zou ik dan juist neigen naar een fold.

Neem aan dat je verder geen stats had van Villain. Denk dat dit een grensgeval is en een fold betekend dan minder variance.

Ik zou 'm de verdere sessie wel goed in de gaten houden om te zien of ie dat soort dingen doet met draws.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Dit is toch gewoon een check-minraise?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hij doet wel check/raise, maar hij reraist hier dan toch ook?

Een minraise zie ik als 1BB verhoging en een minreraise als minimale verhoging na een raise (dus bv ik raise naar 2BB PF en Villain reraist naar 3BB). Preflop zie ik beide als zwakte (als SSS maakt een minreraise niet zoveel uit omdat je gewoon via stack:raise ratio speelt).

Postflop zie ik het anders. Een donk minbet van 1bb zie ik nog steeds als zwakte en doe dan ook gewoon een standaard cbet als reraise. Een check/raise op m'n cbet, vertaal ik meestal als "ik kan Ace high verslaan" (net als een donkbet van 2/3 pot). Het is afhankelijk van de tegenstander of hij dit met air doet of mss met 2nd/3rd pair. Ik denk dat het , over het algemeen, wel betekend dat Villain voorligt op overcards.

Je vertaald het hier dus als zwakte? Zou goed kunnen dat ik het verkeerd zie, maar ik zie het Villain hier niet doen met air.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Zolang het geen monster is kun je hier gewoon niet folden met gutshot, overcards en BDFD
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Wat voor range geef je Villain hier dan?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik denk any draw any pair...
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Wat ik dus ook al eerder postte, het hangt er dus vanaf of Villain zijn draws zo speelt. Kan je daarvan uitgaan tegen een unknown?
      Er zijn zeker mensen die dat doen, wanneer ik verder geen info heb over mensen, dan geen ik ze liever het voordeel van de twijfel.

Met een range van 22-TT, ATs, KTs, QTs+, ATo, KTo, QTo+ (neem aan dat hij JJ+ reraist). Dan heb je nog maar een equity van 35% (paar % meer voor evt. bluf). Met die range is het dus een fold.

Begrijp me verder niet verkeerd, ik zou hem ws gepushed hebben (om de redenen die ik al aangaf). Maar imo is dit een grensgeval en tegenstander afhankelijk.
      Je hebt hier zoveel onzekerheden, dat er ook wat te zeggen valt over het wachten op een beter moment.