alemene vraag over SSS

• o3vegeta
      o3vegeta
      Bronze
      ik zit dus met een vraag over de schortstack strategy.

als ik nu aan een tafel zit en ik heb 4x moeten rebuyen van 1.50$ naar 2.00$ ik zit dus aan de NL10 tafel, hierna win ik met mijn 2$ en heb ik een double up ik heb nu dus 4$ en moet volgens de regels stoppen als ik meer dan 25BB heb,
      hoewel ik zelf al 40BB heb geinvesteerd.

hoe is dit dan echt winstgevend?

ik test nu dus de SSS strategy toe op PartyPoker en had dit juist aan de hand.

groeten
  • 14 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      je moet niet stoppen, je moet gewoon zien dat je aan 1 bepaalde tafel niet met meer als 25bb zit, anders kloppen de regels van de SSS niet meer.
      pak dan gewoon een andere tafel ;)
      groten
    • o3vegeta
      o3vegeta
      Bronze
      ok,
      dus gewoon stoppen en een andere tafel nemen.

als ik het goed begrijp heb je op deze manier dus best wel veel negatieve sessies?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Niet als je niet hoeft te rebuyen.
      Zolang je je goed aan de regels houdt, dan zul je soms wat meer verlies lijden, soms wat meer winst. Op de lange termijn is het winstgevend.

Veel succes aan de tafels!
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      met de SSS kan je in principe niet verliezen tenzij je iets fout doet ;)

groeten
    • o3vegeta
      o3vegeta
      Bronze
      ik hou me 100% aan de regels tenzij ik een read heb op iemand dat hij een sterkere hand heeft dan fold ik.

bijv. op een three suited flop en ik heb TPTK dan fold ik.

alvast bedankt voor de hulp die ik heb en zal ontvangen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      handen zoals degene met 3suited flop en TPTK kan je best hier posten, dan krijg je feedback van onder andere mij en zo leer je het meeste.
      In principe moet je niet bang zijn voor een geflopte flush en zeker niet als shortstacker ;)

groeten
    • Voetsel
      Voetsel
      Bronze
      Ik neem aan dat je 0.05/0.10 speelt zoals je volgens de BRM zou moeten doen, dan moet je niet bang zijn voor zo'n flop. Het niveau van spelers op deze limieten is meestal vrij laag en hij zal betten als hij alleen maar zijn paartje gehit heeft. Gewoon re-raisen dus. Verder klopt het dat de SSS niet super winstgevend is als je slechts op 1 tafel speelt, ik raad je dan ook aan om te proberen op meerdere tafels te spelen. (Wel rustig aan doen! Eerst 2 tafels beginnen, als je dat onder de knie hebt naar de 3/4 en dan naar de 6)

Veel succes.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Wat TimothyVdp1 al zei, gewoon een andere tafel zoeken wanneer je meer dan 25BB hebt. Als de tafel heel tight speelt, kan je ook overwegen een andere te zoeken omdat je wel actie wilt met je goede handen ;) .

Ik zou als beginner ook niet meer dan 4 tafels tegelijk aanraden. Totdat je de SSS echt goed onder de knie hebt (gaat op zich vrij snel, maar het is niet zo handig wanneer je telkens op een blaadje moet kijken of je al dan niet kan spelen).

Neem vooral de tijd om te groeien. Post je handen waar je niet zeker over bent en reageer ook op andere geposte handen (goed of fout daar kan je alleen maar van leren).

Op een 3suited flop is er maar een kleine kans dat Villain meteen de flush heeft gekregen. Het is veel waarschijnlijker dat hij nu wel een draw heeft, dus je moet handen als TPTK juist beschermen.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik zelf wijk een klein beetje af, ik stop meestal als ik meerdan 30bb heb. ik speel dan door tot dad de bb bij mij komt en dan ga ik weg van die tafel.

als je tptk flopt op een 3 suited board is folden vaak niet de beste optie tenzij je specifieke reads hebt. zeker op 10nl is het heel geod mogelijk dat hij tpmk heeft als ie bet. maar als iemand heel tight speelt en hij pushed je dan opeens moet je inderdaad wel even achter je oren krabben. toch adviseer ik niet om tptk zonder nadenken te folden tegen een bet op een 3 suited board.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Uiteraard wacht ik altijd tot de blinds bij mij zijn en verlaat ik dan pas de tafel, zou stom zijn om het niet te doen maar zie dan wel dat je niet met scared money gaat spelen en domme dingen gaat doen

groeten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door o3vegeta
      ik hou me 100% aan de regels tenzij ik een read heb op iemand dat hij een sterkere hand heeft dan fold ik.

wil niet gemeen zijn, maar jij bent niet echt goed.

Dat is goed!!!

Want nu kun je nog veel tijd steken in het leren van strategie. Ik heb namelijk niet het idee dat je grondig alle dingen hebt gelezen.

Als je verwacht dat je standaard winst maakt met poker heb je het fout. Je verliest ook gewoon heel vaak..

En suited flops zijn juist leuk om te pushen omdat mensen dan vaak voor hun flush willen gaan en dat niet winstgevend is voor hen.
    • ImS0Balla
      ImS0Balla
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      Oorspronkelijk gepost door o3vegeta

wil niet gemeen zijn, maar jij bent niet echt goed.

Dat is goed!!!

LOL :D
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      goed is een relative term. iedereen is dus goed en slecht. het ligt eraan met welke maat je meet.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      @ o3vegeta; Dat je bang bent voor een 3 suited flop als beginner is helemaal niet erg. Iedereen heeft die momenten gehad. Je zal zien dat je met meer ervaring ook meer zekerheid krijgt in die situaties.
      Onthoud wel goed dat wanneer je onzeker bent over een situatie, het altijd beter is om te folden dan te pushen.

Post handen waar je onzeker over bent, maar denk er ook over na. Waarom is lijn A beter dan lijn B. Je moet zeker niet klakkeloos overnemen wat mensen zeggen (maar dat geld overal eigenlijk ;) ).