NL50 turn fullhouse met 66 uit UTG

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      $0.25/$0.50 No Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      HERO ($50.85)
      UTG 1 ($51.95)
      MP1 ($9.25)
      MP2 ($13.00)
      MP3 ($55.40)
      CO ($27.45)
      BTN ($49.25)
      SB ($12.40)
      BB ($49.20)

HERO is dealt: 6:diamond: 6:heart:

Pre-flop: ($0.75, 9 players)
      HERO bets $2, 5 folds, BTN calls $2, 1 fold, BB calls $1.50.

Flop: 4:diamond: J:spade: 4:heart: ($6.25, 3 players)
      BB checks, HERO bets $4, BTN calls $4, BB folds

Turn: 6:spade: ($14.25, 2 players)
      HERO bets $10, BTN calls $10.

River: T:club: ($34.25, 2 players)
      HERO bets $15, BTN goes all-in $33.25, HERO calls $18.25.

Final Pot: $100.75

Goed zo?

groeten
  • 10 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      river zou ik gewoon shoven... Hoezo altijd zo klein value betten... WIl je winst of niet???

Als hij de turn 10$ called heeft hij of een 4 of een J of een overpair of J4 lol... Dus 15 betten is zo jammer... Kun je beter gaan voor all in die ook gecalled wordt..
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      oh en nog iets... 15 dollar called ook geen middle pair meer (7788) enzovoorts.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Inderdaad, shove de river. Op de flop had ik tegen 2 anderen ook iets meer gebet. Je betsize lijkt op een standaard c-bet die gewoon de pot wil binnenhalen en kan eventueel floats of raises uitlokken. Verder nh ;)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Timor83
      Inderdaad, shove de river. Op de flop had ik tegen 2 anderen ook iets meer gebet. Je betsize lijkt op een standaard c-bet die gewoon de pot wil binnenhalen en kan eventueel floats of raises uitlokken. Verder nh ;)
      Maakt dat uit?? Als mensen moven tegen jouw cbets is dat toch alleen relaxed?? Het is zo obvious dat je dan nog steeds de beste hand hebt ??? Of heb ik het hier mis??
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Je hand is op dat moment een zwak 2 paar dat niet veel actie kan verdragen, zeker niet OOP. Dus ja, het maakt zeker iets uit.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      Oorspronkelijk gepost door Timor83
      Maakt dat uit?? Als mensen moven tegen jouw cbets is dat toch alleen relaxed?? Het is zo obvious dat je dan nog steeds de beste hand hebt ??? Of heb ik het hier mis??
      je hebt heir geen made hand. je hebt een zwak paartje dat ver achterligt tegen een 4 of een boer. Als ze dus proberen te restealen word het heeeeeeel moeilijk om dan nog een keer terug te spelen. Het kan namelijk heel goed dat een van de twee je beat heeft. dan zit j dus een monsterpot te spelen met en paar zessen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      lol sorry hoor maar ik vind jullie weak...

als je niet durft terug te spelen met mariginale holdings waar mensen jullie ook daadwerkelijk op zetten dan zul je nooit een echt goede pokerspeler worden....

(je moet natuurlijk wel reads hebben.... Ik ga ook niet zomaar blind lopen schuiven met een paartje zessen maar als ik iemands stats bekijken en het is gewoon onlogisch dan schuif ik hoor )
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Er is een subtiel verschil tussen "weak" en "je chips bewaren voor profitabelere situaties". Reads zijn in dit geval minder relevant want het is "fit of fold" op deze flop. Dat betekent dat wanneer je hier actie krijgt, de range van Villain gepolariseerd is tussen een complete bluf of een hand die je altijd verslaat.

PS: Bedankt om me er even op te wijzen dat ik nooit een goede pokerspeler zal worden. Ik was even vergeten dat ik op een absolute donklimiet speelde (NL400) die qua klasse niet te vergelijken valt met de mad skills, perfecte reads en optimaal getimede agressie op NL25 ;)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      :P Ik wil je niet beledigen en ik snap je punt ook wel en ik wil niets anders dan jouw geheimen leren !!!

Maar stel dat iemand met 14/12/4 stats op deze flop mij gaat reraisen dan ga ik gewoon niet folden. Hij heeft hier altijd een pocketpair waardoor hij zelf eigenlijk ook niet voor een grote pot wil spelen. Door hier te callen of nogmaals te reraisen heb je de pot dan gewoon standaard.

In de situatie dat ik AA heb en ik 3-bet iemand en hij called weer een 14/12/4 type dan zal ik de pot wel dik cbetten omdat ik hier niet meer kan moven als hij er overheen gaat. En dan weet ik niet meer zeker of hij een set heeft of bluff...

???? comment please!!!
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Natuurlijk is het situatiegebonden en in de situatie die jij beschrijft is het inderdaad zo dat je kan reraisen. Callen ben ik niet zo'n fan van, want als hij een AF van 4 heeft gaat hij wss wel de turn opnieuw betten wanneer je naar hem toe checkt en dan moet je waarschijnlijk een beslissing nemen die je pot committed maakt, niet de beste situatie met je 66.

Maar in dit geval, in een multiway pot tegen unknowns OOP, wil je het liefst van al de pot gewoon op de flop binnenhalen. Wanneer je daar te klein bet is een float of blufraise zeker mogelijk, zeker op deze limiet waar mensen je met A high callen. Dat is leuk als je zelf AA of KK hebt, maar niet met 66.