Eerste freeroll

• NimitzNL
      NimitzNL
      Bronze
      Ja ja, gisteren mijn eerste freeroll gespeeld bij full tilt poker.

En voor mij gevoel deed ik het niet zo slecht. van 590 spelers ben ik 46 geworden. (terwijl dit hoger kon zijn, twee hele stomme fouten gemaakt)

Ik zie wel dat ik wat agressieve moet spelen om meer chips te verkrijgen.
      Athans er werd continue voor mij geraised dit kilt wel mijn play en de keren dat ik wat had ging er niemand mee :evil: .

Ik heb nu alweer zin in de volgende freeroll om mijn toernooi spel te verbeteren :tongue:

Gr,

NimitzNL
  • 9 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi NimitzNL,

Een heel mooi resultaat voor je eerste freeroll! Freerolls zijn tevens een zeer goede oefening voor je MTT's later. Hier willen de meningen nog weleens over verschillen aangezien het spel van je tegenstanders over het algemeen slechter is in vergelijking met betaalde MTT's. Feit blijft echter dat je wel ervaring opdoet met toernooien, een feeling krijgt voor de verschillende fasen in een toernooi en ook de spanning die er bij komt kijken.

Ik ben zelf ook begonnen met freerolls en dit heeft mij in een later stadium zeker uitbetaald! Maar los daarvan is het spelen van freerolls gewoon erg leuk. Zeker het halen van je eerste finaletafel is een hele kick! Maar ga zo door en dat moment zal snel komen! Succes!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hmmmm, just kicked out in my Titan $100,- freeroll...

Against an 75 who hit the straight....

Archhhhhh.......

Well, at least $1,- earned :) (44th)

Nice done Nimitz!

Groetjes,

Z.
    • NimitzNL
      NimitzNL
      Bronze
      Vandaag niet zo goed gedaan in mijn tweede freeroll.

En zeer slechte call gemaakt ik had AJ en op de river verloren.
      Kan ik mee leven.

Maar dan gewoon nog tafels gespeeld. Tjonge twee keer tegen bad beat aangelopen. voorbeeldje: tegenstander kon alleen gered worden met een 9 en wat krijgt hij op de river tuurlijk een 9.

En daarna toch ff op tilt geraakt (slecht van mij. speel al 1 jaar, had beter moeten weten.) Maarja als je je stack met $12 slinkt dan word je niet vrolijk.

Soms is dit leuke spel/hobby en soms een zeer F****UP spel. X(

En hoogwaarschijndelijk kan ik morgen er wel om lachen. Ik blijf het zien als leergeld die ik van pokerstrategy heb gekregen dus fouten horen erbij.

Gr,

NimitzNL
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Hmmmm, just kicked out in my Titan $100,- freeroll.

Bedoel je hier de freeroll met 1000 spelers? Zo ja, erg goed gedaan! Het bedrag is misschien niet groot, maar het is een begin en je hebt maar liefst meer dan 950 spelers achter je gelaten. ;)

Mijn weg omhoog begon namelijk ook bij deze $100 freeroll op Titan. Meer dan 5 uur spelen en $23 gewonnen. Zou er nu niet meer aan moeten denken, maar wat was ik blij destijds!

dus fouten horen erbij

Zonder fouten, geen mens. :D
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Yep, die freeroll....

De derde keer dat ik meedeed. Eerste keer was ik 47e, tweede ergens in de 300.

Bij pokerstars redde ik het overigens wel vaker in de prijzen te komen met die grotere free-rolls. Maar ja, daar kregen de eerste 396 al prijs.

Alleen is bijna 4 uur spelen voor een dubbeltje wel érg voor die-hards...

Ik werd er overigens 1x 18e (ca 6200 spelers) Daar was ik toch wel erg blij mee.

Toernooipoker heeft toch wel mijn interesse. Alleen heb ik nog steeds brons....

Dus moet ik het met de eigen skills doen hahaha.

Morgen weer zo'n freeroll spelen....

Groetjes,

Z.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Dus moet ik het met de eigen skills doen hahaha.

Om heel eerlijk te zijn heb ik weinig "officiele strategiekennis" van toernooien.
      Toch heb ik verreweg het meeste winst gemaakt met toernooien.

Ik denk dat een goede cashgame basis al erg veel helpt. Wanneer je daarbij aanleg hebt om toernooien te spelen, kun je al ver komen.

Gewoon blijven spelen en niet blind staren op artikelen. Ik heb HOH (moet er nog eens de tijd voor nemen om deze uit te lezen :D ), pas besteld nadat ik al een aantal grote toernooien heb gewonnen. :D

Even voor de duidelijkheid: Ik zeg niet hiermee dat boeken of artikelen verkeerd zijn, integendeel, maar ook zonder is er veel te bereiken. ;)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dat laatste ben ik helemaal met je eens.

De studie kan alleen helpen ontwikkelen wat er al in basis moet zijn: enige aanleg en inzicht.

Ik won het allereerste life-tournooi dat ik een paar maanden terug speelde met de kennis die ik van een paar DVD's had gehaald van Lederer.

Maar de belangrijkste beslissingen tijdens dat tournooi moest ik toch zelf bedenken, naast een portie geluk hebben.

Maar inzicht in speltechniek zoals anderen die toepassen, is m.i. zeker zinvol.

Groetjes en nogmaals gefeliciteerd met je goede resultaat vanavond!

Z.
    • edition001
      edition001
      Bronze
      ik doe zelf een heel hoop tournies spelen .. op verschillende poker sites

meestal word ik eruit gegooid door een stomme call van iemand op de preflop .. die gaat dan allin met 2-5 of iets dergelijks ..en dat daar zoals gewoonlijk een straight uitkom ben ik nu wel gewend ..

dus ook met AK kan je wel degelijk verliezen...

maar toch laatst 3e geworden bij CDpoker een mooie 150$ :D
    • NimitzNL
      NimitzNL
      Bronze
      Vandaag weer een freeroll gespeeld.

21 geworden van de 606. :)