NL50: T9o freeplay

• Leo
      Leo
      Bronze
      Full Tilt Poker
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.25/$0.50
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $38.75
      UTG+1: $41.70
      MP1: $48.75
      MP2: $52.05
      MP3: $50
      CO: $50
      Button: $58.75
      SB: $48.75
      Hero: $10.75

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with T:spade: 9:club:
      UTG calls, 3 folds, MP3 calls, CO (poster) checks, Button calls, SB calls, Hero (poster) checks.

Flop: 3:club: 2:diamond: T:heart: ($3, 6 players)
      SB checks, Hero checks, UTG checks, MP3 checks, CO checks, Button checks.

Turn: T:diamond: ($3, 6 players)
      SB checks, [color:#cc0000]Hero bets $2.8[/color], 3 folds, Button calls, SB folds.

River: 7:diamond: ($8.6, 2 players)
      Hero checks, [color:#cc0000]Button bets $8[/color], [color:#cc0000]Hero calls all-in $7.45[/color].
      Uncalled bets: $0.55 returned to Button.

Results:
      Final pot: $23.5
      [color:#ffffff]Button showed 4d 6d[/color]
      [color:#ffffff]Hero mucks Ts 9c[/color]

Hoi, keb geen stats want PT is al vanaf 8u vanochtend (oO) bezig met handen importeren.
      Iig hit ik hier trips op de turn. Ik check omdat ik al bang was dat hij de flush zou hitten.
      Nu zijn mijn vragen;
      * Moet ik meer betten op de turn?
      * Had ik beter een blockbet kunnen doen op de river?

Groeten,
      Leo
  • 4 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      NH, door pot te betten krijgt hij nooit odds (directe en implied) om te callen met een FD.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je had wat meer kunnen betten op de turn zodat evt spelers na een caller niet alsnog de odds krijgen om te callen. Maar met 1 caller kreeg hij al niet de odds. Met 6 man is het wel waarschijnlijk dat minstens 1 de FD heeft. Dus wel meer betten op de turn, potsize of mss iets meer.

Waarom call je zijn riverbet als je bang was voor een flush?
      Je had een blockbet kunnen proberen van 1/3-1/2 potsize, maar weet niet of je dan nog kon wegleggen na een reraise. Direct pushen is imo geen optie hier omdat je dan alleen gecalled wordt door een betere hand.

Met een check lok je wel een bluf uit. Denk dat ie hier in meer dan 10% van de gevallen bluft. Maar of het dan nog winstgevend is om te c/c te spelen is tegenstander afhankelijk.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Sreteb, ik heb wel vaker gehoord dat wanneer je sowieso een push gaat callen, het beter is zelf te pushen. Misschien was dat dus de betere optie voor me geweest.

Waar doel je overigens op met die 10%? Kan me niet herinneren hier iets over gelezen te hebben.
      De flush had ik verwacht om wat jij ook al zegt, zoveel spelers in de hand. Ik call omdat ik veel te nieuwsgierig ben en bijzonder veel moeite heb met trips wegleggen ;)

Hoe had jij op de river gespeeld? Heb totaal geen reads.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      10% van de gevallen bluffen is een ratio van Harrington. Het is een richtlijn die je kan gebruiken tegen een unknown. Reads/stats zijn beter uiteraard. Maar die 10% kan net het verschil zijn tussen een call en een fold. Denk dat 10% ook wel redelijk in de buurt zit voor een willekeurige tegenstander.

Het is idd vaak zo dat wanneer je een push gaat callen, je beter zelf kan pushen. De reden daarvoor is dat je met jouw push dan nog FE krijgt. Hier is dat imo niet het geval.
      Welke handen callen een river shove hier nog? Alle 1 pair/2 pair handen en busted SDs folden en zelfs de baby flush zal je callen. Daarom is een directe push hier imo niet de beste lijn.

Een blockbet zou dan ook niet ideaal zijn omdat je die juist gebruikt bij middelmatige handen, waarmee je wel de showdown wilt zien. Maar niet tegen elke prijs. We willen op zich voor stacks spelen, dus dat is dan ook niet de beste optie.

Met een check/call vergroot de kans dat hij je van de pot probeert te drukken. Of die kans dan 15% of 20% of iets heel anders, is afhankelijk van je tegenstander. Zijn range is dan iig een stuk groter dan wanneer je zelf pushed. Je zal nog steeds vaak achter staan op de flush, maar je vergroot de kans dat bv de busted SD een bet maakt.

Ik vind je lijn op de river hier dus ook niet verkeerd. Viel me alleen op dat je er specifiek bijzet dat je bang bent voor de flush, maar blijkbaar toch niet zo bang was.

Ik denk dat de weg van de minste variance een check/fold is. Je bent op zich nog helemaal niet committed, dus zou je 'm kunnen laten gaan.

Als er nog een kaart zou komen, dan zou ik zeker voor stacks willen spelen omdat je dan nog wel wat outs hebt. Dan zou ik denk ik ook c/c doen. Hier is het wat lastiger. Denk ook niet dat ik trips nog kan laten gaan, dus had ws ook jou lijn genomen.
      Was er dan wel vanuit gegaan dat ik achterstond en ws zou ik daarna ook een pauze inlassen omdat ik van dit soort handen ga tilten (suckouts raken me niet echt, maar als ik geld in de pot duw terwijl ik ver achter sta, dan is het tijd voor een break).