FTP Rakeback vragen

• 16 antwoorden
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Naar mijn weten rond de 12e of 13e van de maand na de maand waarin je de rake betaald hebt. Dus over maart, rond 12 april. Correct me if i am wrong.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Leo258
      Hoi,

Even een vraagje over FTP's 27% rakeback;
      Wanneer wordt dit normaal overgemaakt?
      En over welke periode wordt de rake berekend (1e - 31e o.i.d.)?

Alvast bedankt,
      Leo
      kanje heir wat meer info over geven, ik ben ook wel geintereseerd in rakeback en ik speel op ftp
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Netto rake wordt als volgt berekend: de netto rake die je hebt gegenereerd minus de bonussen die je hebt ontvangen van Full Tilt Poker.

Mocht je andere vragen hebben dan even aangeven.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ok, dus dit betekent het volgende als ik het goed begrijp;
      Bij 10.000FTP is er in totaal $600,- aan deposit bonus gestort op je account (in porties van $20,- maar dat doet er ff niet toe).

7FTP = $1,- rake
      10.000FTP = $1429,- rake
      Totaal ontvangen aan bonus = $600,-

Je krijgt dus nog 27% van $1429 - $600 = 0.27 x $829 = $223,83 rakeback in totaal over de periode dat je de bonus aan het vrijspelen bent.
      Klopt dat zo?

Verder wilde ik graag nog weten wanneer in de maand dit normaal wordt bijgeschreven op je FTP account. Op de 1e ofzo?

En over welke periode de bonus wordt berekend (dus bijvoorbeeld: van de 15e tot en met de 14e van de maand, of van de 1e tot en met de 31e)

Tnx wederom! ;)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik dacht dat je punten krijgt voor rake die de tafel betaald heeft. Rakeback is gebaseerd op alleen jouw betaalde rake.
      Dus de bonus die je vrij speelt is altijd meer dan de rake die je zou kunnen krijgen.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ow ja tuurlijk, heb mezelf blijkbaar weer veel te rijk gerekend.
      Was ervan uitgegaan dat je die rakeback sowieso kreeg. Ook tijdens je bonusperiode/
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Op je vraag had ik al een volgens mij goed antwoord gegeven leo ;)
      Verder is het natuurlijk wel heel makkelijk te bereken door gewoon met je PS punten te rekenen. 2 punten = 1 dollar door jou betaalde rake.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Jep, gemist Alecos. Tnx.
    • DrPingu
      DrPingu
      Bronze
      Rake wordt volgens mij berekent van de 1ste tot de laatse van de maand en wordt ergens rodn de 12de van de volgende maand betaalt.

Voor de ftp bonus geldt volgens mij dit: 1ftp is 0,06$ terwijl 1 ftp = 1$ in rake( dit deel je door 9 als je op tafels speelt met 9 mensen) geeft 0,11$ rake die jij zou hebben betaalt. Dus per 1ftp krijg je nog 0,05$ aan rake waarop je wel rakeback op krijgt.

Simpeler lijkt mij te zien hoeveel pokerstrategy punten je die maand hebt behaald, deel dit door 2 en trek de bonus die je hebt gekregen ervan af en pak daar dan 27% van. Lijkt meestal te kloppen bij mij.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      dan nog ff een vraagje. zijn de strategypoints gebaseerd op de rake die jij betaald of de rake die de tafels waaraan je speelt betalen? Met andere woorden. als ik 7 2 krijg en ik fold en 4 andere mensen agan all in voor een $40 pot. krijg ik dan strategypoints erbij of krijg ik alleen strategypoints voor de rake die ikzelf betaal?
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      je krijgt voor deze hand geen strategy points, deze zijn gebaseerd op je eigen rake.
      bij full tilt krijg je voor deze hand echter wel full tilt points.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Hoe kan ik die rakeback krijgen? moet ik me daarvoor ergens aanmelden of gata dat vanzelf? is er nog een minimum rake die je moet halen om je ervoor te qualificeren?
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      als je je via pokerstrategy aangemeld hebt bij full tilt krijg je deze rakeback automatisch op je full tilt account gestort.
      je moest minimaal 50$ net rake halen om in aanmerking te komen voor de rakeback, maar volgens mij was dat veranderd en is er nu geen minimum rake meer bij full tilt (maar pin me niet vast op dat laatste :D )
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Rakeback krijg je automatisch wanneer je een account hebt aangemaakt via PokerStrategy. Zie HIER voor meer info.

Het minimum van $50 is inderdaad komen te vervallen.

Voor diegene die Duits begrijpen kan DEZE thread interessant zijn als het gaat om vragen omtrent rakeback. Ik zal kijken of het op redelijk korte termijn mogelijk is om iets dergelijks op te laten zetten voor dit forum.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik heb mij $50 op ftp gekregen van PS maar ik weet niet of ik mijn account aan heb gemaakt met die bonuscode. is er een manier om dit na te kijken? en zo nee, kan ik dan nog steeds rakeback krijgen?
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      wanneer je je 50$ hebt ontvangen moet je ook de bonuscode gebruikt hebben, anders had je de 50$ namelijk niet gekregen. Je zult dus ook rakeback krijgen.
      tis alleen wel zo, dat je nu dan waarschijnlijk nog de 50$ bonus hebt (zie cashier: bonus account)...dit bedrag gaat wel van je net rake af.