Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Aglaerion - Crushing the NL 6max Zoom

• Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      Openingspost aangepast:

mijn naam is Jacob van den Berg
      gelukkig getrouwd en 3 prachtige dochters.
      pokeren doe ik al een aatal jaren, de laatste tijd weer serieus opgepakt.

Mijn doel is NL50/100 steady spelen.
      Ben begonnen op NL2, met niks ...

De eigenlijke thread begint pas op de volgende pagina, waar ik weer aan de cash games ben gegaan. Veel leesplezier!

Jonkie76 - 3betting on NL10/25

Naast het pokeren ben ik zeer actief met mijn sportieve hobby: triathlons.
      Op dit moment focus ik me op de sprint afstand (500m/20km/5km)
      Op termijn wellicht lanagere afstanden. Daarnaast probeer ik met regelmaat een hardloopwedstrijdje te doen. Onlangs nog de halve van Zwolle gelopen.
  • 2302 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hey man, Gratz met je leuke family :)

1 vraagje: je zegt dat je SSS wilt spelen met 0,01/0,02, maar dan kun je toch nooit 20 BI nemen op die limiet? Of bedoelde je BSS?

Veel succes! ;)
    • DELETEDM_1725351
      DELETEDM_1725351
      Totaal
      Pff...ik bewonder je discipline. Ik ben begonnen met pokeren op NL25 omdat ik het anders niet leuk vond en jij gaat gewoon met 40 dollarcent (+- 25 eurocent) SSS'en. Respect dude.

Ik zal deze blog ook gaan volgen. Keep it up Jacob! :s_wink:
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Hey,

veel succes met je nieuwe doelstellingen.

Ik heb ook wel een vraagje. Waarom begin je op NL2? En niet op NL5? Daar heb je toch ook al de BR voor? En NL5 speelt wel iets leuker dan NL2, believe me. :)
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Succes met je nieuwe start.

Even een vraagje: kan het zijn dat ik jou laatst op foto's van een (MTB) toertocht tegenkwam? Meende toen al dat jij het was en nu zie ik dat je een MTB hebt.....
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik vroeg me al af waarom je je andere blog afsloot. Dacht zal hij er mee stoppen? Zou zonde zijn je hebt het namelijk wel in je, je moet alleen een goede push krijgen. Misschien af en toe als je tijd hebt ook een MTT doen. Deed ik vroeger ook wel eens en zo een $1 MTT kan je een leuke boost geven als je ITM weet te komen.

Maar goed genoeg advies nu, suc6 ermee!!!!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door NijntjeNL
      Pff...ik bewonder je discipline. Ik ben begonnen met pokeren op NL25 omdat ik het anders niet leuk vond en jij gaat gewoon met 40 dollarcent (+- 25 eurocent) SSS'en. Respect dude.

Ik zal deze blog ook gaan volgen. Keep it up Jacob! :s_wink:
      Och, wanneer je voor je plezier speelt :)

Ik pak nog wel een een SNG van $0,10 op Mansion, gewoon omdat ik zin heb in een spelletje. Die wil ik net zo goed winnen als een duurdere...
    • DELETEDM_1725351
      DELETEDM_1725351
      Totaal
      Oh nee, dan ben ik niet gemotiveerd. Dan ga ik lopen donken enzo :P

Besides, iedereen speelt dat vet lame, allerlei lompe handen all-in gooien enzo. Daar hou ik niet zo van ;)
    • Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      OK, bedankt voor al jullie reacties mensen..

@Zee, thnx dude. Ben er ook heel blij mee, zo'n gezin geeft je iets om door te gaan! Ook in moeijlijke tijden.
      Ze hebben tegenwoordig op Ful Tilt 0.01/0.02, en de tafels kan je gewoon met 40 cent aan tafel gaan zitten. Geen probleem dus.
      Als het lekker gaat kan ik 2 dingen doen. Spoedig overstappen op 0.05/0.10 of op dezelfde microlimiet overstappen op BSS. Mijn eerste plan is om die zestig dollar te bereiken.
      En ik ben vergeten nog een doel te noemen.. een of andere filantroop z'n geinversteerde cash driedubbel terug verdienen en naar hem overboeken..tis een wat langdurige project..maar dat lukt ook wel een keer.

@Nijntje, ik hoop dat ik zo ook jouw vraag beantwoord heb. Die lage limieten geven mij een rustiger gevoel van spelen, een fun factor zeg maar, waardoor ik het juist beter doe. Ik speel daarom ook af en toen voor $0.25 een toernooitje van 90 man op Stars.. erg leuk om te doen en het is nog deepstacked ook.

@pcbeem, nee dude, me ander blog was ten einde omdat ik een belangrijk doel nooit heb weten te halen en dat is silver worden. En dat kan eigenlijk het snelst op cash tafels met SSS.
      Dat ik start op de 0.01/0.02 is om de basics weer door te krijgen en niet te gespannen van start ga.

@zazizo, het kan maar zo dat je me eens gezien hebt. Alhoewel ik niet heel veel tochten fiets hoor. Waar had je de pic gezien?
      Binnekort ga ik op vakantie naar Oostenrijk en dan gaat de moutainbike ook mee, lekker raggen door de bergen daar.
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Ik weet niet meer waar ik hem gezien heb helaas.

Oostenrijk, dat klinkt niet verkeerd.
      Ik heb laatst mijn 15 jaar oude MTB weer opgeknapt en ben weer veel aan het fietsen.
      Heerlijke hobby!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Heee, leuk, dan ga ik misschien ook wel die lage limits doen wanneer ik gewoon ff wil pokeren zonder kopzorgen :)

Succes ;)
    • Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      Ja op die lage limieten is het echt fun, en je kan er nog cash mee verdienen ook.

Gister aan een Full Ring met Pocket 99 verdriedubbelt, omdat ik de flip wist te winnen tegen AK, en de derde man alles called zonder iets gehit te hebben. Toen de tafel leegliep en we ineens met 5 man aan tafel zaten kreeg ik op Co JJ in me handen, dus ik push uhm gelijk na een minraise van een gozer die zelfs 83o minraisede. Wordt ik gecalled door iemand met pocket 99. Dus in twee handen $2 weten maken van 0.40 ct.

Die lui zijn echt slecht..niet normaal..
    • Sgtbot
      Sgtbot
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Jonkie76
      Ja op die lage limieten is het echt fun, en je kan er nog cash mee verdienen ook.

Gister aan een Full Ring met Pocket 99 verdriedubbelt, omdat ik de flip wist te winnen tegen AK, en de derde man alles called zonder iets gehit te hebben. Toen de tafel leegliep en we ineens met 5 man aan tafel zaten kreeg ik op Co JJ in me handen, dus ik push uhm gelijk na een minraise van een gozer die zelfs 83o minraisede. Wordt ik gecalled door iemand met pocket 99. Dus in twee handen $2 weten maken van 0.40 ct.

Die lui zijn echt slecht..niet normaal..
      +1, Ik ging niet toevallig in een kleine week van 4 naar 92$ op Mermaid. :D

Veel succes Jonkie76, leuk dat je SSS doet, ben er zelf ook net mee begonnen. :)

gr
    • Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      thnx SgtBot,

Heb voorheen veel NL10 en af en toe NL25 gespeeld, maar dat kwam niet lekker van de grond. Nu ben ik minder tilt gevoelig en hoop ik het wel te kunnen beaten.

Echt pokeren je niet op 0.01/0.02 maar het geeft me wel een veilige manier om mijn SSS skilz weer op te poetsen.
      Je moet gewoon ff je spots afwachten, en meestal dubbel je wel.
      Vooral kijken wat de mensen opendraaien op showdown geeft veel info over hun spel.

Hoop weer snel op NL25 te kunnen spelen en daardoor dus silver status te bereiken.

Eind van de week post ik mijn vorderingen, en dan wil ik ook wat meer gaan kijken naar STATS. Grafiekjes erbij enzo..
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Hey Jacob,

succes met je nieuwe uitdaging :)

Nice motorbike you have :)
      SV1000, zat zelf ooit nog eens naar de 650SV te kijken..
      Alleen wegens ruimtegebrek doe ik het al een aantal jaren met een KAWA ER5 :evil:

Btw, is die fiets van Stevens? Lijkt er namelijk op...

Ciao!
    • Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      Thnx dude, tis een fijne bike, heb er veel plezier van. Das een ding wat zeker is. En de mountainbike is inderdaad een Stevens type S8.

groet,

J.
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Oke nice, ik heb zelf ook een Stevens fiets en ik wist niet dat ze overal bekend waren.
      Grappig om nu toch iemand met zo'n fiets te zien :)
    • Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      Het is zaterdagochtend, net tegen elven. ik start mijn pc op om mijn eerste verslag te doen van de afgelopen week.
      Om half negen deze ochtend zat ik alweer op mijn werk om een update te plaatsen, en een uur later gelukkig weer thuis.

Het was afgelopen nacht 2 uur, voor mij aan de late kant, maar desondanks ben ik redelijk fris. misschien vanweg het positieve resultaat van afgelopen week? Dat weet ik niet, maar het voelt wel lekker aan.

Maar hoe ging dus dat SSS de afgelopen week...eigenlijk moet ik mijzelf afvragen, heb ik wel SSS gespeeld. Ja en Nee..

De gehele week tot gisteravond heb ik op de 0.01/0.02 SSS gespeeld, de basisartikelen zijn weer in mijn brains vastgelegd.
      Hieronder het verloop van deze limiet.

[IMGM]http://img194.imageshack.us/img194/6224/jonkie76sss.jpg[/IMGM]

Zoals je ziet een grillig verloop..De eerste paar dagen heb ik op gevoel gespeeld en nog niet SSS toegepast, op zich niet slecht en het grappige is dat gisteravond het finaal mis ging toen ik juist SSS toepaste.

Omdat ik wel eens wilde weten hoe het was gesteld met het spelen op NL25, gezien ik daar lange tijd gelden ook SSS heb gespeeld ging ik dat even uitproberen. Wederom met SSS bijna 2 buyins weg.
      Op de eerste tafel had ik nog maar ruim $1 over en op de tweede tafel moest ik overnieuw beginnen toen mijn hand een cooler kreeg te verduren volgens SSS.

Toen ben ik weer op gevoel gaan spelen, en ik wist op de eerste tafel van de $1 dollar meer als 20 dollar te maken.
      Op de 2e tafel maakte ik van 5 ongeveer 12 dollar.

Zie hieronder het verloop van de sessie NL25.

[IMGM]http://img238.imageshack.us/img238/8269/jonkie76sssp.jpg[/IMGM]

Ok, een korte impressie van de handen die ik heb gespeeld bij de beide limieten.

Deze hand was erg spijtig.
      Ik was ff weggelopen van de pc, en hierdoor mijn post van de SB niet gedaan. De volgende hand moet ik dus alsnog posten, en omdat iedereen fold leg ik die tweede cent ook maar bij om een flopje te zien. Ik speelde puur op check fold..tot dat je natuurlijk vet hit. Ik maak hier een fout door op de flop zijn raise niet allin te reraisen.

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $3,06
      BB:
      $1,44
      Hero:
      $0,43

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with 7:heart: , 4:spade: . Hero posts a blind of $0,01.
      BB posted big blind of just $0,01 and is all-in.
      4 folds, Hero checks, BU folds, SB calls $0,01, BB checks.

Flop: ($0,07) 4:club: , J:heart: , 7:diamond: (3 players)
      SB checks, BB checks, Hero bets $0,04, SB raises to $0,08, BB folds, Hero calls $0,04.

Turn: ($0,23) Q:heart: (2 players)
      SB bets $0,32, Hero calls $0,32 (All-In).

River: ($0,87) 9:club: (1 players)

Final Pot: $0,87

Results follow (highlight to see):
      Hero shows two pairs, zevens and vieren (7h 4s)
      SB shows two pairs, vrouwen and boeren (Qs Js)

SB wins with two pairs, vrouwen and boeren (Qs Js)

Deze hand speelde zich even later af.
      freeplay situatie en op de flop hit ik mijn OESD.
      vanwege de potodds en de kleine bet die de beste man plaatst besluit ik zijn bet te callen. Voor 2 cent 14 cent winnen. De turn is voor mij erg gunstig en ik krijg het geld er op de turn in... helaas zat de river niet mee toen het board pairede.

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $0,32
      BB:
      $2,16
      MP2:
      $1,96
      CO:
      $0,66
      BU:
      $1,38

Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with 5:heart: , 7:heart:
      2 folds, MP2 calls $0,02, MP3 folds, CO calls $0,02, BU calls $0,02, Hero calls $0,01, BB checks.

Flop: ($0,10) 3:spade: , 8:diamond: , 6:diamond: (5 players)
      Hero checks, BB bets $0,02, MP2 calls $0,02, 2 folds, Hero calls $0,02.

Turn: ($0,16) 9:club: (3 players)
      Hero bets $0,10, BB calls $0,10, MP2 raises to $0,56, Hero calls $0,18 (All-In), BB folds, MP2 gets uncalled bet back.

River: ($0,82) 9:diamond: (1 players)

Final Pot: $0,82

Hero shows een straight, negen high (5h 7h)
      MP2 shows een full-house, drieën full of negens (3h 3d)

MP2 wins with een full-house, drieën full of negens (3h 3d)

De onderstaande hand is vrij standaard. Echter mijn gevoel zei mijn JJ te folden. De SSS chart zegt echter ALLIN te gaan..dus dat doen we maar, met dit als resultaat.

Known players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      $0,80
      MP1:
      $2,29
      CO:
      $1,66
      Hero:
      $0,33

Preflop: Hero is BU with J:diamond: , J:heart: . UTG2 posts a blind of $0,02.
      UTG2 checks, MP1 calls $0,02, 2 folds, CO raises to $0,08, Hero raises to $0,33 (All-In), 4 folds, CO calls $0,25.

Flop: ($0,73) A:spade: , 3:spade: , 6:diamond:
      Turn: ($0,73) K:club:
      River: ($0,73) 3:heart: (1 players)

Final Pot: $0,73

Hero shows two pairs, boeren and drieën (Jd Jh)
      CO shows een full-house, azen full of drieën (Ac Ah)

CO wins with een full-house, azen full of drieën (Ac Ah)

De volgende hand post ik ook ff in de SSS om even na te kijken.
      Het was een erg ongelukkige situatie, en ik wist niet goed wat ik hier mee aan moest. Het koste me dus de kop.

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $2,01
      MP1:
      $1,90
      MP2:
      $0,71
      MP3:
      $0,55
      Hero:
      $0,46

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is CO with A:spade: , Q:club:
      2 folds, MP1 calls $0,02, MP2 calls $0,02, MP3 calls $0,02, Hero raises to $0,14, 2 folds, BB raises to $0,50, 3 folds, Hero calls $0,32 (All-In), BB gets uncalled bet back.

Flop: ($0,99) T:spade: , 6:spade: , T:diamond:
      Turn: ($0,99) 9:spade:
      River: ($0,99) 7:heart: (1 players)

Final Pot: $0,99

Hero shows een pair tienen (As Qc)
      BB shows een pair tienen (Ac Ks)

BB wins with een pair tienen (Ac Ks)

Er waren natuurlijk ook zeker situaties die goed gingen, maar al met al toch 2 BI down.

Na mijn overstap om te proeven van het niveau op de NL25 kreeg ik oa. bij de eerste 2 tafels die ik opende de volgende handen voorgesschoteld.

Onderstaande hand had ik nooit mogen spelen en ik werd direcht afgestraft ondanks de trips die ik op de flop hit.

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $4,95
      MP3:
      $6,22
      CO:
      $10,00
      BU:
      $32,01

0,1/0,25 No-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is MP2 with 7:heart: , A:spade:
      3 folds, Hero raises to $0,75, MP3 calls $0,75, CO calls $0,75, BU calls $0,75, 2 folds.

Flop: ($3,35) 7:spade: , 8:club: , 7:club: (4 players)
      Hero bets $4,20 (All-In), MP3 raises to $5,47 (All-In), CO folds, BU calls $5,47.

Turn: ($18,49) Q:heart:
      River: ($18,49) 3:heart: (1 players)

Final Pot: $18,49

Hero shows three of a kind, zevens (7h As)
      MP3 shows two pairs, tienen and zevens (Th Td)
      BU shows een full-house, achten full of zevens (8h 8d)

BU wins with een full-house, achten full of zevens (8h 8d)

Op de andere tafel kreeg ik ondertussen een cooler te verduren..

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $9,30
      Hero:
      $10,93

Preflop: Hero is UTG1 with J:club: , J:heart:
      Hero raises to $0,75, 6 folds, SB calls $0,65, BB folds.

Flop: ($1,75) 7:club: , 4:diamond: , 9:heart: (2 players)
      SB checks, Hero bets $1,25, SB raises to $2,50, Hero calls $1,25.

Turn: ($6,75) 7:spade: (2 players)
      SB bets $6,05 (All-In), Hero calls $6,05.

River: ($18,85) 5:heart: (1 players)

Final Pot: $18,85

Hero shows two pairs, boeren and zevens (Jc Jh)
      SB shows two pairs, vrouwen and zevens (Qc Qh)

SB wins with two pairs, vrouwen and zevens (Qc Qh)

Daarna ben ik tighter gaan spelen volgens SSS, maar wel op de juiste momenten stelen, en langzamerhand bouwde ik mijn stack op beide tafels uit. De volgende 2 handen waren de kassa's..

Bij deze hand wilde ik met mijn medium stack voor 85 cent wel een flop zien, mijn gevoel zei me preflop niet te reraisen, aangezien ik dan wel eens allin gezet kon worden, en dan maakt JJ voor mij op die positie het heel lastig. Door zijn raise en mijn call, maakte het de minder kaarte iig tot een fold. Als de flop gunstig was zou ik doorpakken..anders check fold, en het later wel weer proberen..het pakte uitstekend uit.

Known players:
      Position:
      Stack
      MP1:
      $8,43
      Hero:
      $12,50
      CO:
      $9,61

0,1/0,25 No-Limit Hold'em (7 handed)

Preflop: Hero is MP2 with J:diamond: , J:club:
      MP1 raises to $0,85, Hero calls $0,85, MP3 folds, CO calls $0,85, 3 folds.

Flop: ($2,90) 6:club: , J:heart: , 4:club: (3 players)
      MP1 checks, Hero bets $2,25, CO calls $2,25, MP1 folds.

Turn: ($7,40) A:diamond: (2 players)
      Hero bets $9,40 (All-In), CO calls $6,51 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

River: ($20,42) K:spade: (1 players)

Final Pot: $20,42

Hero shows three of a kind, boeren (Jd Jc)
      CO shows een pair koningen (Kc Qc)

Hero wins with three of a kind, boeren (Jd Jc)

En de laatste hand van die tafel sloot ik af met mooie pocket rockets.
      Ik had ondertussen de stack van een BSS speler, en ik heb lekker veel kunnen stelen en hier en daar mijn stack mee uit kunnen breiden.
      Tot de man voor me mijn AA besloot te raisen en te reraisen..altijd lekkere afsluiter van de avond.

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $6,98
      Hero:
      $21,79
      MP1:
      $8,80
      MP2:
      $5,00

Preflop: Hero is BB with A:spade: , A:heart: . MP2 posts a blind of $0,25. MP1 posts a blind of $0,25.
      2 folds, MP1 checks, MP2 checks, 3 folds, SB raises to $1,25, Hero raises to $3,75, 2 folds, SB raises to $6,98 (All-In), Hero calls $3,23.

Flop: ($14,46) 9:spade: , 6:club: , 4:club:
      Turn: ($14,46) 2:club:
      River: ($14,46) T:heart: (1 players)

Final Pot: $14,46

Hero shows een pair azen (As Ah)
      SB shows high card aas met koning kicker (Ac Kd)

Hero wins with een pair azen (As Ah)

Op de ander tafel heb ik met stelen en plaatsen van juiste bets veel potten kunnen oppikken en mijn BI meer als kunnen verdubbelen.

Uiteindelijk heb ik mijn avondje pokeren zeer positief kunnen afsluiten en door mijn boost in de BR kan ik iig weer met SSS gaan deelenemen aan de NL10 tafels. ja, een tikkeltje buiten BR gespeeld. Maar ik wist dat ik altijd opnieuw zou kunnen grinden op de micro limits zoals ik al anderhalf jaar doe.

DE Br van Full Tilt is daarmee van 40 naar $58 gestegen.
    • DELETEDM_1725351
      DELETEDM_1725351
      Totaal
      Hoe definieer je op gevoel spelen?
    • Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      Neem nou bijvoorbeeld ie JJ die onderuit ging tegen AA.
      Ik had de tafel al een poosje gevolgd, en hij was redelijk tight.

Hij raisede vervolgens vanuit een vroege positie, en mijn gevoel zei dat ie JJ+ tot Ak had. (JJ had ik zelf al, dus zou de range QQ+ tot Ak zijn.)
      Allen tegen de AK zou ik een flip hebben , de rest zou ik vet achter lopen.

Volgens de chart moet je hier niet nadenken en allin gaan.
      Maar mijn gedachten waren anders..ik had gelijk het waren Pocket Rockets.

Dus tja, gevoel, denk dat je het beter kan definieren als doorhebben hoe iemand speelt. loose of tight.. bet ie veel op de flop, dat soort dingen.

Ok, heb geen goede sample, maar omdat ik maar 2 tafels speel tegelijk speel ik liever op de man als volgens de chart.
      Ik zit er over te denken om tijdelijk BSS toe te passen op 0.01 en 0.02 limiet. Even kijken hoe dat gaat, en anders weer terug naar SSS.
      Wat ook leuk is is om met short stack aan tafel te gaan en dit uit te bouwen naar Big Stack. Maar dat kan dus alleen als je halverweg de switch goed weet te maken.. met ander woorden we klooien nog ff wat aan.. even kijken wat het lekkers ligt.. maar ik blijf voorlopig in ieder geval cashgamen..heerlijk voor de PS punten :D