SSS advanced chart

• Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi,

Mn duits is ubercrappy, dus stel ik hier een aantal vragen over de advanced SSS chart die hier op het duitse forum staat;
      * Wat houden de odds precies in onder complete?
      * Wat houdt "S+C" in?
      * Waarom wordt er een FBBS bij unknown vernoemd? Je kan nl. toch met any two stealen of heb ik iets gemist?

Alvast dank!
      Groeten,
      Leo
  • 25 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Odds zijn de directe pot odds die je krijgt, bijvoorbeeld: Blinds 1/2 en je hebt SB
      2 limpers, pot = 7, je moet 1 betalen om te completen, dus 7:1

S+C Zie ik niet staan?

Zijn gewoon standaard waarden, wanneer hij unknown is kun je aannemen dat hij een PFR van 8% heeft en fold big blind to steal van 80%. Dit is waarschijnlijk gewoon als gemiddelde genomen.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ok, thanks Yoghi.
      Kan je uberhaupt iets met die FBBS van unknown? Zo ja, wat? Bijvoorbeeld hiermee de range bepalen van de bb? Lijkt mij toch een te algemene aanname...

Die S+C staat in die tabel midden onder. "Steal nach S+C"
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik heb geen idee hoe SSS in elkaar zit, maar zal toch proberen ^^

S+C is denk ik Sklansky en die russische naam, die chart :P

Sommige handen zullen wel genoeg equity hebben om tegen iemand de stealen die een foldBB van 60 heeft, maar niet tegen iemand die 90 heeft. Om te kijken of het profitabel is kun je 80 aannemen.

OF het is om te zien hoe vaak je tegen hem kan stealen, tegen 60 moet je nie vaak stealen en tegen 90 weer wel.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ok, sklansky chubukov chart dus.
      Waar het zo te zien om gaat is dat als iemand weinig zn bb bij een steal fold (<65%), je allin gaat bij de voorgeschreven handen.
      Is first in allin op de sb gaan met 20bb alleen niet wat teveel van het goede, of ligt dat aan mij?

Sorry van de vele vragen hoor, maar ik begrijp gewoon graag wat ik lees.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Grappig ben die kaart net aan 't testen :)

SC is idd sklansky chubukov. Soms wel handig, maar ik gebruik het alleen als ik nog maar heel kleine stack heb. Met normale stack is het imo beter/winstgevender om een normale steal te maken.

FBBS is fold big blind to steal. Dat is wel een handige richtmiddel want, stealen met any two tegen een unknown is mss niet altijd zo handig :) . Met een FBBS van 80 kan je opzoeken wat je nodig hebt. Dan heb je nog steeds een brede range maar niet any two.

Met dat complete stukje wordt volgens mij geen rekening gehouden met implied odds (weet ik niet zeker). Ik limp ook eigenlijk alleen low PP of Axs, dus voor mij nu nog niet zo handig.

Ik gebruik die chart wel veel voor resteals. Handig om ff snel te zoeken of je kan pushen.

Bedankt overigens dat je 'm niet postte. Mss ga ik het nog meenemen (of een onderdeel) in de contentweek. Maar is niet de bedoeling dat ie zomaar gepost wordt. Je moet wel weten wat je doet nl ;)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Tnx voor de uitgebreide uitelg Sreteb.
      Wanneer je één van de duitse artikelen nodig hebt voor de content week bijvoorbeeld, moet je maar even roepen. Op het moment ben ik alle artikelen die mij handig lijken aan het vertalen naar het Nederlands. Evt. wil ik ze je ook wel sturen na gelang ik ze vertaald heb.
      Wellicht maakt dit het voor jou ook wat gemakkelijk ;)

nu ff naar de coaching :D
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ben ook de coaching aan 't kijken :) .

Dacht dat je duits ubercrappy was ;) . Weet zo snel ff niet welke artikels ik nog zoek, maar mss ga ik nog wel op je aanbod in. Ben nu meer benieuwd hoe je die chart vind spelen.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Alleen het stukje "staubsauger" ofzo lukte me niet ;)
      Verder erg intressant. Goede vragen kunnen stellen.

Jah, ga eerst met die ene chart bezig van dit topic, daarna denk ik met die van Xarry2. Hier heb jij al wel mee gewerkt neem ik aan. Wat vind jij daarvan?

Ik zal je asap laten weten hoe het gaat. Ben iig goed voorbereid;
      dat witte gekriebel zijn die charts :)

Groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Vind de coachings van xarry2 altijd interessant om te zien. Ook leuk dat ie huisgenoten heeft, dan gebeurt er nog 's wat :) .

De charts van xarry2 zijn erg goed, maar zijn voor mij nu nog iets te gedetailleerd. Wil ze wel meer gaan gebruiken vanaf 100NL.
      Voor nu is die chart van fiftyfifty wel goed. Lekker compact en dus snel te vinden wat je nodig hebt.
      Die van fiftyfifty geeft ook meerdere situaties weer. Vind het bij die bv wel goed dat er staat 77/88/KQ niet in de blinds te raisen (met limpers) omdat je dan uit positie een marginale hand moet spelen.

Die charts staan op elke tafel? Is dat niet een overkill aan info als er ook stats van spelers bijkomen? Ik heb het gewoon apart geopend naast de tafels en ik pak het er ff snel bij wanneer ik het nodig heb.
      Dit kan ook wel prettig zijn, daar niet van. Je bent er wel altijd mee geconfronteerd, dus leer je het mss ook sneller.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Charts kun je beste uitprinten en voor je leggen terwijl je speelt.

Zeker op die tafels zou ik gek worden, heb standaard al 16 nummertjes rond elke speler, alle odds/outs op tafel en als die charts er dan nog eens bijkomen... :P
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Zelf ben was ik ook aangenaam verrast door die verschillen op de blinds.
      Had nog niet op de tafels gespeeld terwijl ik er met stats aanzat. Gister was PT de hele dag het duitse forum aan het importeren en heb ik dus gepokerd zonder stats.
      Nu is het idd toch wel een overkill, zelfs met 'maar' 10 nummertjes, alleen mn inkt is op :)

Groeten,
      Leo
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Nog even een vraag over die odds bij complete op dat sheet.
      De odds die gegeven worden op Davyder's sheet voor callen zijn weer heel anders. Wat is hier het verschil?

Groeten,
      LEo
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Ben ook de coaching aan 't kijken :) .

Dacht dat je duits ubercrappy was ;) . Weet zo snel ff niet welke artikels ik nog zoek, maar mss ga ik nog wel op je aanbod in. Ben nu meer benieuwd hoe je die chart vind spelen.
      Lol, snap m nu pas... Ik dacht dat je een grapje maakte over de coaching, aangezien die in het Engels met een Duits accent is :D
      Maar je hebt het wss over die vertaling :rolleyes:

Wat ik doe, is die artikelen in google translator plakken en naar het Engels vertalen. Dat Engelse gedeelte vertaal ik dan naar NL :)

Groeten!
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ja had 't over jouw vertaalkunsten :P . Xarry2's Engels is wel ok, goed te volgen over het algemeen, soms weet ie een woordje niet, maar ja dat heeft iedereen.

Met die translator komen er af en toe zeker wel leuke verbasteringen uit :) ...
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Leo258
      Nog even een vraag over die odds bij complete op dat sheet.
      De odds die gegeven worden op Davyder's sheet voor callen zijn weer heel anders. Wat is hier het verschil?

Groeten,
      LEo
      Weet je hoe dit zit Sreteb? oO
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Welke chart is van davyder?

Als gokje denk ik dat een met implied odds is en de ander niet :)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      deze
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Davyder geeft PP odds van 7,5:1 en FiftyFifty 4:1. Denk dat je die voornamelijk bedoelt.

De odds van 7,5:1 zijn de odds dat je een set hit op de flop. Met de odds van 4:1 heeft FiftyFifty rekening gehouden met implied odds. Dat is hoger dan bij BSS omdat je bij SSS (uiteraard) een kleinere stack hebt.
      (zie ook pagina 3 onderaan in de thread van FiftyFifty).
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Top Sreteb! dank je wel.
    • 1
    • 2