Wanneer rebuy/add-on?

• Emtiy
      Emtiy
      Bronze
      Ik speel af en toe een rebuy toernooitje voor weinig geld, vaak zie je hier dat veel spelers meerdere rebuys + de add-on gebruiken. Maar als ik hier wat beter over nadenk zie ik eigenlijk maar heel weinig reden om dit te doen.

Wanneer doen jullie dit? En zijn er bijvoorbeeld standaard regels of strategieen voor wanneer het handig is om te doen en wanneer niet?

Bijvoorbeeld: meteen in het begin kun je een rebuy doen om je stack te verdubbelen. Volgens mij verdubbeld dit je inleg en niet je kans om te winnen, dus doe ik dit niet.

Rebuy als je na een tijdje uit het toernooi ligt: Vaak zijn de blinds en gemiddelde stack al snel hoger, dus lijkt het me geen goede investering om weer met een nieuwe stack te beginnen.

Voor de add-on kijk ik vaak of het m'n kans om ITM te komen vergroot en hoeveel rebuys er gedaan zijn, aangezien het bij veel rebuys natuurlijk alleen maar interessanter wordt om ver te komen.

Benieuwd naar andere meningen en reacties :)
  • 1 antwoord
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Ten eerste: Volgens mij is dit fout gepost, maar weet t niet zeker..
      En je vraag (mijn ervaring):

Rebuy voor een toernooi waarin flink wat geld is te verdienen ten opzichte van de inleg, zeker in het begin alle enigszins fatsoenlijke handen allin. Lig je eruit, rebuy, anders dubbelen. Zorgen dat je na 45 min minstens average hebt, (als het het eerste uur rebuy is), heb je dit niet, kijken waar t schip strand, heb je dit wel, rustiger spelen en proberen te profiteren van je maniac imago.

Heb je minimaal 125% van average, geen addon, heb je dit niet maar wel rond average, wel addon, en minder dan 75% van average, geen addon, alleen maar zonde.

En voor rebuy/ addon toernooien met een entry als prijs,

Niet als een maniac spelen, de entry is vaak minder waard dan top prijzengeld in money toernooien. Hierbij is het vaak de moeite om een schot te wagen, krijg je lekkere kaarten, dan heb je een kans op een goedkoop groot toernooi, anders heb je ook weinig verloren.

Ik zou alles laten afhangen van je eigen gevoel, maar dit kan je een houvast geven. Deze tips heb ik van een aantal andere fora.