5NL trips geflopt

• Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik was nog zo hard aant twijfelen te folden, maar zo'n trips, das moeilijk weg te leggen... Ik dacht, als hij ook T heeft en een hogere kicker, waarom dan direct all in in zo'n lage pot... Wat zouden jullie gedaan hebben?

Absolute Life Poker Houston 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button slikec44 ($4.60)
      SB montfort81 ($5.05)
      BB Neoken ($5)
      UTG agat112 ($0.98)
      UTG+1 DonBenucci ($9.90)
      MP drunkenbear ($4.52)
      MP DonnaDoria ($5.46)
      MP wanderlei16 ($6.02)
      CO-1 StealARaise ($10.45)
      CO stepth ($7)

Preflop: Neoken is in the BB with T:diamond: 4:spade:
      2 folds, drunkenbear calls 0.04, 2 folds, StealARaise calls 0.04, stepth calls 0.04, 1 fold, montfort81 calls 0.02, Neoken checks.

Flop (0.20) Q:heart: T:heart: T:spade:
      montfort81 bets 0.16, Neoken raises to 0.32, 2 folds, stepth moves all-in for 6.96, 1 fold, Neoken moves all-in for 4.64.

Turn (12.28) 9:diamond:

River (12.28) 3:club:

stepth shows T:club: J:spade:
      Neoken shows T:diamond: 4:spade:

stepth wins 12.28 with Three of a kind, Ten's
  • 18 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hoe lastig het ook klinkt..

Gewoon folden. Zonder read dat hij een maniac is zou ik gewoon folden. Je verslaat alleen T2 T3 ;)
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ik denk dat villain wel met wat meer handen kan schuiven hier. Vooral vanwege je veel te zwakke raise op de flop. Raise naar $0,60 dan heb je een beter idee waar je staat. Als villain daaroverheen allin gaat dan kun je idd gaan twijfelen of je trips wel goed zijn.
      Nu zie ik hem ook nog wel schuiven met een goede of zelfs een monsterdraw of als hij aggro is met KQ. Op 5NL zitten trouwens ook nog genoeg figuren die hier met elk paartje schuiven.
      De kans dat hij die vierde T heeft is klein, dus daar moet je je ook weer niet blind op staren En QQ lijkt mij gezien de preflop actie erg onwaarschijnlijk. As played zou ik callen zeker omdat het 5NL is, maar raise voortaan minimaal 3x de betsize.

(en laat de uitslag voortaan weg AUB!, anders wordt er weer lekker naar het resultaat toe geredeneerd).
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Qastorimon
      Ik denk dat villain wel met wat meer handen kan schuiven hier. Vooral vanwege je veel te zwakke raise op de flop. Raise naar $0,60 dan heb je een beter idee waar je staat. Als villain daaroverheen allin gaat dan kun je idd gaan twijfelen of je trips wel goed zijn.
      Nu zie ik hem ook nog wel schuiven met een goede of zelfs een monsterdraw of als hij aggro is met KQ. Op 5NL zitten trouwens ook nog genoeg figuren die hier met elk paartje schuiven.
      De kans dat hij die vierde T heeft is klein, dus daar moet je je ook weer niet blind op staren En QQ lijkt mij gezien de preflop actie erg onwaarschijnlijk. As played zou ik callen zeker omdat het 5NL is, maar raise voortaan minimaal 3x de betsize.

(en laat de uitslag voortaan weg AUB!, anders wordt er weer lekker naar het resultaat toe geredeneerd).
      wat een apenverhaal...
      enige dat klopt is over die reraise size, de rest is totale onzin. Op 5NL schuiven ze niet voor zon bedrag met draws dat doen ze op 400NL xD

Hoezo zou iemand met een slechtere hand schuiven als jij strength showed op een paired flop??? Omdat hij vindt dat hij de beste hand heeft! Dus folden.
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ach gut het kind begint weer te janken . Iemand heeft een afwijkende menig van ons pokergodje. Welke strenght heb je het trouwens over, de minraise?

Reageer eens normaal man! Of beter, reageer aub helemaal niet meer op mijn posts. Ik heb genoeg van dat infantiele gezeur.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso

wat een apenverhaal...
      enige dat klopt is over die reraise size, de rest is totale onzin. Op 5NL schuiven ze niet voor zon bedrag met draws dat doen ze op 400NL xD

Hoezo zou iemand met een slechtere hand schuiven als jij strength showed op een paired flop??? Omdat hij vindt dat hij de beste hand heeft! Dus folden.
      op nl5 schuiven ze zeker wel met grote draws. ik zie hem hier ook schuiven met a/q. toch vind ik het onwaarschijnlijk dat hij a/q heeft omdat er preflop niet is geraised. het enige wat je hier verslaat is een draw. en dan ben je nog niet zo een grote favoriet. ik zou hier dus folden. je zit heir waarschijnlijk tegen een 10. je kan beter wachtten op een andere hand.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Post aub geen resultaten meer, deze kunnen het handbeoordelingsproces beinvloeden.

Ik ben het eens met de vorige posts omtrent de raisegrootte op de flop. Deze moet inderdaad groter, ~0.5$ lijkt me ok. Dan weet je ook beter waar je staat.
      In ieder geval zou ik de shove van Villain callen zonder enige twijfel. Hij kan dit doen met een (monster)draw, elke Q en inderdaad, op deze limieten is zowat elk paar goed voor sommigen om te pushen. Je hebt trips met een lage kicker, maar je ligt zeker nog voor op zijn range die vrij groot is op dit soort flops.
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Er zit op zich nog weinig in de pot, je kunt er dus wel voor kiezen om te folden en een betere spot af te wachten. Maar op wat voor range zet je villain hier precies?
      Ik zie hem pushen met elke combinatie met een T, een Q met goede kicker en wat sterke draws. Heel misschien een geslowplayde JJ+. Iets van: { KK-JJ, AQs, ATs, KQs, KTs, QTs+, JTs, T2s+, AQo, ATo, KQo, KTo, QTo, JTo, T2o+ }. Dan heb je iets van 60% equity! Er zijn wel heel veel combo's mogelijk met een T, maar de kans dat villain deze daadwerkelijk in handen heeft is erg klein. Als je KK-JJ weglaat is het overigens nog steeds 55% equity. Dus je zou hier naar mijn menig prima kunnen callen.
      Alleen zou ik zelf de flop veel meer hebben geraised. Als villain dan toch nog allin pushed moet ik zijn range wat krapper inschatten en dan zak je wel tot ongeveer 45-50% equity.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      ja, de raise op flop was idd aan de lage kant, my bad.

anyway, thx voor de feedback
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Er zit op zich nog weinig in de pot, je kunt er dus wel voor kiezen om te folden en een betere spot af te wachten. Maar op wat voor range zet je villain hier precies?
      Ik zie hem pushen met elke combinatie met een T, een Q met goede kicker en wat sterke draws. Heel misschien een geslowplayde JJ+. Iets van: { KK-JJ, AQs, ATs, KQs, KTs, QTs+, JTs, T2s+, AQo, ATo, KQo, KTo, QTo, JTo, T2o+ }. Dan heb je iets van 60% equity! Er zijn wel heel veel combo's mogelijk met een T, maar de kans dat villain deze daadwerkelijk in handen heeft is erg klein. Als je KK-JJ weglaat is het overigens nog steeds 55% equity. Dus je zou hier naar mijn menig prima kunnen callen.
      Alleen zou ik zelf de flop veel meer hebben geraised. Als villain dan toch nog allin pushed moet ik zijn range wat krapper inschatten en dan zak je wel tot ongeveer 45-50% equity.
      Je hebt wel een ehle ruime marge genomen. En dan nog vind ik die marge eigenlijk te klein om mee te callen. Zeker op nl5 kan je bter wachtten op een sterkere hand. je kan daar ontsettend tight spelen en nog wod je erg vaak afbetaald.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      fuck deze troep mensen..

Serieus we spelen zonder reads dus kun je niet zomaar zeggen dat hij dit doet met dit of dat.. Je kan ook geen ranges opstellen. Ze zijn gewoon onnauwkeurig.

zonder reads moet je gewoon voorzichtig spelen punt uit. Als mensen mijn comments niet meer willen ga ik gewoon weg van deze community ofzo.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Afonso, mensen willen heus wel je comments horen, alleen soms kan je ze wel eens wat subtieler brengen. Je schrijft gelijk op wat je denkt, dat is goed, alleen bij sommige mensen roept dit verongelijkte reacties op...
      Ik zou hier trouwens met heel veel tegenzin folden... Gewoon een betere situatie afwachten, dit ziet er wel heel 'creepy' uit!
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Laat het er ons op houden dat je stijl de inhoud van je boodschap compleet wegdrumd.

Gisteren in een homegame nog krek dezelfde situatie meegemaakt, Villain had 66 (en hitte zijn 6 op de turn, natuurlijk). Serieus, de dingen die je op NL5 ziet hou je niet voor mogelijk. Aangezien Villain unknown is kan je hem op zn minst karakteriseren als de gemiddelde NL5 speler. Geen goede speler dus.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      5NL is wel grappig bij momenten... zelf TPTK blijven betten op flop, turn, tot all in op river en villain gewoon blijven callen. Dan verwacht ge da villain ne set of 2 pair toont, en toont ie TP crap kicker. --> +1 BI :D
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      dat zieje dusook op 50NL en 100NL en overal waar je fish tegen komt... op elk limiet zitten betere spelers en je berijkt gewoon echt niets op die flop.

De gemiddelde 5NL speler is geen maniac. Het is een loosepassive speler. Loosepassive spelers gaan niet raisen met een draw of een toppair op de flop met de acties. Ik speel serieus lang genoeg op de micro's om te weten waar ik het over heb. Als je me niet gelooft ga je gang en ship it!
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      5NL zit alles op van mensen die met any2 altijd preflop shoven tot mensen die met alles callen. Kheb nooit op die limiet willen spelen omdat je daar gewoon teveel suckouts hebt en je imo geen goed poker leert voor de iets hogere limieten waar contibets wel nuttig zijn etc.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      jij begrijpt dus ook niet wat het is om een goede pokeraar te zijn. Je hebt geen goede spelers nodig om goed te leren pokeren. Als cbets werken dan zijn het blijkbaar te slechte spelers :P

Pokeren heeft niets te maken met cbetten of turn c/r of wat dan ook. Het gaat om het toepassen van strategie. Die strategie bedenk je door te kijken naar hoe spelers spelen.

Misschien is jouw leak wel gewoon dat je teveel gelooft in 'de strategie artikelen' en dat je nagenoeg elke flop cbet.

Altijd cbetten is -ev. Als die spelers altijd callen, wat doe je dan?? Wachten op een made hand en die valuebetten.

Als jij niet kan winnen op 5NL dan wordt je geen goede speler. ( ja je hebt nooit gezegd dat je niet wint op 5NL maar ik zou zeggen, probeer het eens. Gewoon kijken wat die pinos doen en je spel aanpassen aan hun speelstijl!)

oh en trouwens om iets geks te vertellen. Ik cbet steeds minder en minder :P
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      jij begrijpt dus ook niet wat het is om een goede pokeraar te zijn. Je hebt geen goede spelers nodig om goed te leren pokeren. Als cbets werken dan zijn het blijkbaar te slechte spelers :P

Pokeren heeft niets te maken met cbetten of turn c/r of wat dan ook. Het gaat om het toepassen van strategie. Die strategie bedenk je door te kijken naar hoe spelers spelen.

Misschien is jouw leak wel gewoon dat je teveel gelooft in 'de strategie artikelen' en dat je nagenoeg elke flop cbet.

Altijd cbetten is -ev. Als die spelers altijd callen, wat doe je dan?? Wachten op een made hand en die valuebetten.

Als jij niet kan winnen op 5NL dan wordt je geen goede speler. ( ja je hebt nooit gezegd dat je niet wint op 5NL maar ik zou zeggen, probeer het eens. Gewoon kijken wat die pinos doen en je spel aanpassen aan hun speelstijl!)

oh en trouwens om iets geks te vertellen. Ik cbet steeds minder en minder :P
      dit soort dingen lijd enorm af van de rest van je reply. waar best een aantal goeie punten inzitten. helaas zal hij hier niks aan hebben want na de eerste regel van je reply te hebben gelezen denkt hij waarschijnlijk "F**k you ajfonzo, ik ben wel een goeie speler!" en neemt je reply niet meer serieus.

je hebt vaak goed advies, maar omdat je het zo slecht brengt hebben de meeste mensen er niks aan. probeer de volgende keer als je een reply schrijft even te kijken of je niemand beledigd. wat dat is nergens voor nodig en het zorgt er ook nog eens voor dat je posts niet serieus worden genomen.

---------------------------------------------------------------------------------

dit soort debiele dingen lijd enorm af van de rest van je reply. waar best een aantal goeie punten inzitten. helaas zal hij hier niks aan hebben want na die achterlijke eerste regel van je reply te hebben gelezen denkt hij waarschijnlijk "F**k you ajfonzo, ik ben wel een goeie speler!" en neemt je reply niet meer serieus.

je hebt vaak goed advies, maar omdat je het zo dom brengt hebben de meeste mensen er niks aan. probeer de volgende keer als je een reply schrijft even te kijken of je niemand beledigd. wat dat is achterlijk en het zorgt er ook nog eens voor dat je posts niet serieus worden genomen.

2 keer dezelfde post maar de eerste is op een vreindelijke manier geschreven. de tweede is hoe jij sommige replys schrijft. ik hoop dat dit je een beetje doet inzien wat ik bedoel, want je geeft vaak erg goed advies en het is jammer dat mensen dat niet serieus nemen vanwege de woodkeuze
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik begrijp je punt, maar het cared mij eigenlijk gewoon vrij weinig wat mensen denken. Ik heb er geen belang bij dat mensen iets leren. Als mensen graag iets willen leren moeten zij daar gewoon moeite voor doen niet andersom. Ik krijg er niet betaald voor ofzo. Dat is misschien ook het punt waarom ik niet meer zo veel wil gaan posten in bss fora. Als mensen hulp zoeken moeten ze daarvoor naar mij toe komen niet andersom als mensen dat niet willen. Ik kan het echter niet echt laten om niet te posten en ik denk ook niet dat dat slecht is want ik weet wel dat mensen iets aan mij kunnen hebben. Ik zal dan maar ook gewoon niet te veel zeggen over die reacties van mensen op mij. Maar ik zal misschien vanaf vandaag iets meer op mijn woordkeuze letten ;) . Soms kan ik het gewoon niet laten....

EDIT:

Ik heb er nogmaals even overna gedacht en je hebt eigenlijk helemaal gelijk. Of ik post niet of ik post vriendelijk.