0.1/0.2 Sh Aa

• Yoghi
      Yoghi
      Black
      Nadat partypoker wat veel begon te crashen en ik wil beginnen met MTTs maar weer terug naar pokerstars gegaan en zomaar eens SH geprobeerd en was wel leuk om te doen :) Ik heb wel het gevoel dat het veel moeilijker is om te weten wanneer je beat bent en dat reads veel belangrijker zijn.

PokerStars 0.10/0.20 Hold'em (5 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is UTG with A, A.
      Hero raises, MP calls, 2 folds, BB calls.

Flop: (6.50 SB) 9, 5, 6 (3 players)
      BB checks, Hero bets, MP calls, BB calls.

Turn: (4.75 BB) 8 (3 players)
      BB bets, Hero raises, MP 3-bets, BB calls, Hero calls.

Kan ik na 3-bet van MP hier folden?

River: (13.75 BB) 3 (3 players)
      BB checks, Hero checks, MP bets, BB folds, Hero calls.

Denk niet dat ik het nu nog kan folden met 14.75:1

Final Pot: 15.75 BB

Overplayed?

PS: was 3e hand ofzo aan tafel dus nog geen reads
  • 3 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Deze is direct even voorgelegd, want ik zou hier persoonlijk folden na 3-bet van MP op de turn. :D

Het punt is hier dat je nog geen reads hebt en MP kan evengoed een maniac zijn die 3-bet met alles. Wanneer je tegen 2 pair zit en dus achter ligt heb je ook nog outs. In dit geval is downcallen niet per definitie verkeerd.

Echter is het zeker niet verkeerd om hier te folden na deze 3-bet. Wanneer MP geen maniac is dan heb je hier dus een probleem. MP ziet ook wel de straightmogelijkheid en daarbij de bet en raise voor hem. Hij moet dus wel een sterke hand hebben wil hij hier 3-betten.

Kortom deze hand is zeer afhankelijk van reads. Aangezien je deze niet hebt, zijn beide opties ok.
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Mjah, ik zou hem alleen callen waarschijnlijk, en hopen dat de river uitgecheckt wordt (wat waarschijnlijk niet gedaan word)..
      Waarschijnlijk heeft ie TT of iets dergelijks :P of een lager paar
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Een call zal hier nooit goed zijn. Je hand is niet echt sterk en met een call geef je de speler alleen de mogelijkheid heel goedkoep de rivercard te zien.

Je MOET hier protecten tegen twee tegenstanders! Als het alleen zou zijn is een calldown het beste.

De vraag is alleen of je op die 3 bet kan folden of niet.

Het beste scenario zal zijn als de andere speler achter jouw gaat een paar folden (met die hij nog altijd 5 outs tegen jou zal hebben), de speler die gedonkt heeft alleen callt, en wij heads-up in positie tegen een tegenstander zijn.

Dan meestal check-behind op de river spelen, of bet/fold. Dat is afhangig van de tegenstander. Als je hier ziet donkt BB de turn, callt de 3-bet en foldet de river. Dus meestal was het een Flushdraw die hij hier gedonkt heeft (en dat was misschien ook niet het slechtste spel op deze scary board).

Ook bestaan er "HIDDEN OUTS", met een 7 ga jij vaak splitten. En jij split liever met een, dan met twee toch?

Met deze "hidden out" denk ik kan je de turn 3 bet callen, en heb je een moeilijke beslissing op de river. Ik zal denk ik folden, als BB callt, en tegen unknown MP3 callen.

Die hand is behoorlijk ingewikkeld, en ik hoop ik heb het nu goed uitgelegd.