Nl50: Qq

• Leo
      Leo
      Bronze
      Full Tilt Poker
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.25/$0.50
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $50.20
      UTG+1: $10.75
      Hero: $11.85
      MP2: $8.75
      CO: $8.50
      Button: $31.35
      SB: $10
      BB: $75.20

Pre-flop: (8 players) Hero is MP1 with Q:club: Q:heart:
      2 folds, [color:#cc0000]Hero raises to $2[/color], 3 folds, [color:#cc0000]SB raises to $5[/color], BB folds, Hero ???

SB is een mislukte SSSer die me zowel gister als vandaag alleen maar probeert te tilten door o.a. elke keer dat ik bb heb te pushen.

643handen 7/7/11.5

Pushen?
  • 9 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Lijkt me wel :)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Als het een standaard SSS'er was, had hij een reraise rangen van JJ+/AK. Daartegen heb je een equity van ~47%, dus zou je kunnen folden.

Met stats van 7/7 komt ie op mij niet over als mislukt. Dat zijn standaard SSS stats. Dat hij pushed op je BB, is een andere situatie.

Het ligt er een beetje aan welke showdown handen ik van Villain gezien heb. Uit je woordkeus haal ik ook een beetje dat het hem wel is gelukt je te tilten. Wanneer je anders gaat spelen tegen een bepaalde Villain is ook een vorm van tilt.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      De woordkeus is inderdaad niet helemaal gelukkig. Dit zeg ik omdat hij, naar mijn idee, juist gefixeerd op mij speelt. Bovendien cbet hij elke flop (ongeacht tegenstanders/positie)

Zit op verschillende tafels met m waar ie vanuit vanaf middle 3x allin pushed in een unraised pot op mn bb. Volgens mij was de tilt juist net andersom (althans gister ;) )

Verder is zn reraise range me niet echt opgevallen. Kan je dit makkelijk opzoeken in PT? De stats die ik van m heb zijn nl. vooral afkomstig van het Duitse forum.
      Groeten,
      Leo
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je kan bij zijn PT stats filteren bij pre-flop raise op "any raise". Zie zo snel geen mogelijkheid om op reraises te zoeken.
      Maar als je de stats hebt waarmee hij raist, staan daartussen de handen die hij reraist. Het zullen er ws ook niet zoveel zijn omdat hij maar 7 VPIP heeft.

Puur op de stats zou ik zeggen dat zijn range wel ergens in de buurt van JJ+/AK zit. Ligt een beetje aan zijn showdown handen of je kan pushen. Het kan best zijn dat hij 77-1010 ook zo speelt.

Wat is zijn ATS dan? Zou kunnen dat bij die pushes alleen tighte spelers na hem zaten en hij dus gewoon probeerde te stealen. Of hij kreeg toevallig 3x goede kaarten. Hoewel ik bij een unknown meer van een middelmatige hand uitga, bij zo'n push uit MP.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      3-bets kun je niet vinden in PT2 :(

Komt wel in PT3.

Met (je eigen) deadmoney kun je dit toch gewoon pushen?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Wanneer je je eigen raise als dead money ziet, kan je idd wel pushen. Je zit alleen nog steeds met een coinflip. Vind het geen easy push hier.

Vind de raise van Villain wel vreemd voor een SSS'er, dus dat zou spreken voor een push. Al was 't alleen maar om te zien waarmee hij het doet.

Push is wel meer variance, dus ligt ook aan je eigen voorkeur.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ja, volgens mij kun je hier idd ook gewoon pushen.

16bb voor push. Als je verliest, verlies je 16bb, als je wint, win je 40bb.
      Je hebt dus een equity nodig van 40%.
      Laten we zeggen dat zijn range inderdaad JJ+, AK is, dan is de equity daartegen rond de 47%.
      Pushen dus toch?

Zijn ATS zit overigens op 13.

Groeten.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Vind die ATS niet echt hoog, lijkt me dan eerder dat je toevallig in de BB zat toen hij een speelbare hand kreeg.

Uit je reactie haal ik dat hij AA/KK had. Je had wel de equity om te pushen, maar dit is een grensgeval imo.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Jep hij zat met KK.
      Vond het alleen zo raar dat ie uit MP2/MP1 enzo ging pushen. Kwam totaal niet overeen met wat ik door zn stats van hem verwacht... Naja, maakt ook niet uit hoor. Kom m straks wel weer tegen ;)