A5 Sb

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (8 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

BB ($14.15)
      UTG ($7.90)
      UTG+1 ($10.65)
      MP1 ($10.20)
      MP2 ($16.80)
      CO ($10)
      Button ($15)
      Hero ($10.40)

Preflop: Hero is SB with , . UTG+1 posts a blind of $0.15.
      1 fold, UTG+1 (poster) checks, MP1 calls $0.10, 3 folds, Hero completes, BB checks.

Flop: ($0.45) , , (4 players)
      Hero bets $0.2, BB folds, UTG+1 calls $0.20, MP1 calls $0.20.

Turn: ($1.05) (3 players)
      Hero bets $0.5, UTG+1 folds, MP1 calls $0.50.

River: ($2.05) (2 players)
      Hero bets $0.8, MP1 raises to $1.6, Hero calls $0.80.

Final Pot: $5.25

Results in white below:
      Hero has Ah 5s (one pair, aces).
      MP1 has Tc Qs (two pair, queens and tens).
      Outcome: MP1 wins $5.25.
  • 4 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey Marcel, zelf ben ik geen voorstander van limpen met Ax handen. Dit zijn echt zaadhanden om mee te spelen. Zie ook mijn reply hier

Goed dat je deze hand post, want ik denk dat je misschien vaker de vergissing maakt om toppair (Aas) te hoog in te schatten. Het blijft maar 1 paar. Daarbij komt dat je OOP zit....
      Blockbetje op de river vind ik wel goed, maar dan moet je wel folden na een reraise.

Ik had zelf de volgende lijn gekozen;
      check/fold flop,
      bet/fold turn
      bet(erg klein)/fold river.

Groeten,
      Leo
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      .
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik had ook meegegaan voor de flop die 5 cent. Op de flop had ik zeker niet gebet en bij een bet, afhankelijk van de grote, gefold.
      Als je dan toch bij de river bent en je wordt ge-reraist kan je er vanuitgaan dat je beat bent...
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Preflop completen met A5 is ok als je goed weet hoe je dat soort handen moet spelen OOP. Het feit dat je deze hand post wil zeggen dat dat waarschijnlijk niet het geval is, dus trek de conclusie voor jezelf ;)
      Ter vergelijking: ik speel pas sinds kort (na 9 maand) A2o-A8o vanuit de SB omdat ik eindelijk een beetje doorheb wat je moet doen in verschillende situaties.
      Anyway, de flopbet is ok vanwege het feit dat je een poster in de hand hebt die niet noodzakelijk iets heeft, en slechts 1 andere limper. Maar wanneer je in dit soort situaties terechtkomt, bet gewoon potsize, omdat je hoopt de pot meteen binnen te halen.
      Turnbet is opnieuw ok, maar ik zou ook deze iets groter maken, ~0.7$.
      Je riverbet is hetzelfde verhaal. Doordat je zo klein bette lok je eigenlijk een raise uit. Ook al is het door de grootte van de raise niet waarschijnlijk dat hij aan het bluffen is, Villain kan denken dat hij zijn Q gewoon raiset voor value. Ik zou hier ongeveer 1,1 à 1,2$ betten omdat je wil vermijden dat hij behind checkt met een Q.