Aq

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      officieel hoor je AQ niet vanuit early te spelen. maar goed as played (beroerd) hoe had ik beter kunnen spelen.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (8 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

Button ($11.80)
      SB ($5.80)
      BB ($9.90)
      UTG ($3.50)
      Hero ($20.90)
      MP1 ($11.80)
      MP2 ($10.45)
      CO ($1.80)

Preflop: Hero is UTG+1 with , .
      1 fold, Hero raises to $0.4, 2 folds, CO calls $0.40, 1 fold, SB calls $0.35, BB calls $0.30.

Flop: ($1.60) , , (4 players)
      SB checks, BB bets $0.5, Hero raises to $1.5, CO folds, SB folds, BB calls $1.

Turn: ($4.60) (2 players)
      BB bets $2.4, Hero raises to $19, BB calls $5.60 (All-In).

River: ($20.60) (2 players, 1 all-in)

Final Pot: $20.60

Results in white below:
      BB has 7s 7h (three of a kind, sevens).
      Hero has Qs Ac (one pair, queens).
      Outcome: BB wins $20.60.
  • 9 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi Marcel,

AQ wordt niet vanuit EP gespeeld omdat het moeilijke sitaties op kan leveren met een reraise of op postflop. Het is echter wel een sterke hand, dus je zou 'm best kunnen spelen als je denkt iig postflop een edge te hebben.
      De flop moet je meer betten (potsize) om draws geen odds te geven. 3x zijn bet + pot voor de bets = 3 x 0.5 + 1.6 = $3.10. Bij een reraise hier weet je waar je aan toe bent.

Er zijn op de turn een heleboel handen die je TPTK verslaan. Het is dus belangrijk de pot klein te houden. Ik zou daar dan ook kiezen voor een call en opnieuw kijken wat de river brengt.

Groeten,
      Leo
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      het probleem bij callen is dat hij op de river vaak nog een dikke bet zet. Ik zou hem op de turn soort van minraisen en folden op een shove. Als hij echter enkel called shove ik op de river.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      AQ is perfect speelbaar in early, alleen niet voor de beginner. Pin je niet vast op de SHC, die is slechts een basis waarvan je kan vertrekken. Wanneer je preflop en postflop wat meer gevorderd wordt kan je gaandeweg iets looser worden.
      Flop is ok.
      Turn zou ik enkel callen, omdat wanneer je raiset het heel waarschijnlijk is dat alleen betere handen je zullen callen. Wanneer Villain dan openpusht op de river zou ik geneigd zijn om te folden aangezien dit heel vaak een hand is die je verslaat (2 paar, set, straat). Realistisch gezien versla je dan enkel KQ of QJ.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Heya Timor,

Is het niet zo dat die flopbet groter zou moeten ivm odds op draws zoals ik eerder postte?

Gr,
      Leo
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Misschien een rare vraag.
      Maar als de BB op een draw zit, waarom zou hij dan 2x uitbetten.
      Ik zou enigszins achterdochtig worden als hij eerst bet en dan je raise callt zowel op de flop als op de turn.
      Ik neem aan dat hij niet zo veel zou bluffen om z'n blind te bescherm oid.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Nee, klopt. Maar op de flop weet je nog niet wat hij gaat doen op de turn ;)
      Stel nou dat ie T9 heeft ofzo, dan zou dat wel kloppen met zn preflop/flop spel
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ja ok, in dit geval wel omdat ie een erg goede draw heeft.
      Maar zou ie dan alsnog niet beter kunnen check/callen?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Mja, daarom mijn vraag aan timor. Ik denk dus 3.10 reraise op de flop. Check/call turn. River check/fold.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Een grotere raise kan maar 3.1 is naar mijn gevoel teveel. Wanneer hij dan flatcallt en de turn bet voor de helft van de pot brengt dit je in een lastige situatie waar je eigenlijk moet beslissen of je je stack op het spel wil zetten of niet. 1.5 is aan de lagere kant maar perfect acceptabel wanneer je het midden wil houden tussen potcontrole en beschermen tegen draws. Ik zou zeker niet hoger raisen dan 2.3$.