NL50: AKo blindbattle vs unknown

• Leo
      Leo
      Bronze
      Full Tilt Poker
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.25/$0.50
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $10
      UTG+1: $28.40
      MP1: $50
      MP2: $49.25
      CO: $80.80
      Button: $68.15
      SB: $42.50
      Hero: $10

Pre-flop: (8 players) Hero is BB with K:club: A:diamond:
      6 folds, [color:#cc0000]SB raises to $1.5[/color], [color:#cc0000]Hero raises to $4.5[/color], SB calls.

Flop: 9:club: T:heart: 8:spade: ($9, 2 players)
      [color:#cc0000]SB bets $4[/color], Hero folds.
      Uncalled bets: $4 returned to SB.

Results:
      Final pot: $9

Geen reads, eerste hand op deze tafel. Wachten op een betere spot?
      Hij wachtte echt tot zn timeout voor hij bette. Daardoor zet ik m hier op straight of set.
  • 5 antwoorden
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ugly flop voor jou kaarten. Dat Villain lang nadenkt kan alles betekenen. Het kan ook zijn dat hij zat na te denken of hij nog een 2nd barrel moest proberen met zijn stealhand.
      Zou hier heel veel moeite hebben om hem weg te leggen, juist omdat het een steal situatie is.

Wanneer hij een straight had geflopped, dan zou ik eerder een c/r verwachten dan een donkbet.

Als hij niet gedonkt had, had je dan gepushed op die flop?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Op zulke flopjes weet ik het eigenlijk niet. Denk dat ik hier liever een checkbehind had gedaan.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Het is zeker een lelijke flop voor je. Maar dat kan hij voor Villain ook zijn. Z'n range is hier best groot. Hij kan hem gehit hebben, maar de kans is imo groter dat ie gemist heeft. Mss heeft ie een pair of een draw of zo, dat is waarschijnlijker dan de geflopte straight.

Wat zou je dan doen na een check en er komt op de turn een A of K. Villain bet wel op de turn, dan fold je hem (denk ik) niet meer.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Vanwege het lange wachten zou ik hier check/fold all the way doen. Ook met een A/K op de turn.
      Alleen daarop gebaseerd kies ik ervoor zo deze hand te spelen. Bij een snelle bet op de flop had ik gepushed. Zelfde geldt als hij lang na had gedacht over een check.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ja maar dat wachten kan juist van alles betekenen. Hij kan het ook doen omdat je dan juist gaat denken dat hij sterk is, terwijl hij het niet is.

Met een ATS van 15 heb je nog een equity van 33,8%
      Je krijgt odds van 14,5:5,5 = ~2,6:1, dus je hebt een equity nodig van 27,7%.