NL10: AKo (sss) flop gemist

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Titan Poker Puerto Galera 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($4.71)
      SB ($2.13)
      BB ($10.10)
      UTG ($1.67)
      UTG+1 UTG+1 ($10.39)
      MP Hero ($2.36)
      MP ($2.63)
      CO-1 ($9.90)
      CO ($2)

Preflop: Hero is in MP with K:heart: A:club:
      1 fold, UTG+1 calls 0.10, Hero raises to 0.50, 6 folds, UTG+1 calls 0.40.

Flop (1.15) 4:spade: 9:club: Q:spade:
      UTG+1 bets 1, 1 fold

---

Ok, laten we maar meteen de volgende vraag lanceren.
      Ik heb AKo en raise volgens SSS, word 1x gecalled maar mis daarna de flop waarop ik meteen een bet krijg.
      Moet ik hier gewoon mijn hand wegleggen omdat ik simpelweg de flop heb gemist?
  • 10 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Jep, hier kan je gewoon folden. Je hebt niet gehit en dus een trashhand. Wanneer hij had gecheckt, had je kunnen cbetten.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      ^^ Wat Leo zei.

Wanneer het een mindonkbet was geweest had je nog kunnen reraisen naar een normale cbet. Maar hier kan je folden.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Een mindonkbet is denk ik $0.10-$0.20 ongeveer?
      Maar waarom zou iemand $1 betten daar, hij weet dat ik alleen maar call met een erg goede hand terwijl ik de rest weggooi.
      In het ergste geval heeft hij trips gehit, maar dan had ie voor de flop wel een raise geplaatst toch?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik bedoelde de minimum raise, in dit geval 0,10. Met 0,20 zou ik er ook overheen gaan. Dat soort bets zijn over het algemeen een teken van zwakte. Villain hoopt dat je gemist heeft en probeert de pot goedkoop te kopen.

Met die bet in jouw hand kan je gewoon folden.

QQ had ie denk ik geraised (doet ook niet iedereen). Hij zou wel 99 of 44 kunnen hebben. Maar QJ of KQ kan hij net zo goed hebben.

Hij heeft iets gehit iig en jij niet, dus je hebt een trash hand en kan je folden.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Bedankt!
      Ik heb redelijk vaak AK gehad nu, maar in de meeste gevallen kon ik de pot preflop al oppakken, dus nog niet zo veel ervaring met het postflop spel.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      AK handen zijn lastig om te spelen, als je niet hit. Meestal mis je ook, maar met een cbet kan je ook vaak de pot binnenslepen. Kan je ook zeker dat artikel aanraden mocht je hem nog niet gelezen hebben.

Post handen waar je onzeker over bent en denk er ook zelf over na, of je een andere lijn had kunnen nemen.
    • MafkeesMau
      MafkeesMau
      Bronze
      Gast, ga eens spelen met een normale stack.

Die shortstack-strategy is voor donkeys...
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      gast..
      ga eens broke

Waar de fuck slaat die reactie nou weer op?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Lol @ MafkeesMau, meestal heb ik last van een ochtendhumeur, maar dat heb je snel verholpen.
      Ik zou zelf wat voorzichter zijn wanneer ik ergens nieuw ben. Als je niets toe te voegen hebt, zeg dan niks...
    • Voetsel
      Voetsel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MafkeesMau
      Gast, ga eens spelen met een normale stack.

Die shortstack-strategy is voor donkeys...
      Wat een onzin, de SSS is prima voor mensen om bekend te geraken met het pokerspel, of om gewoon een BR op te bouwen.