Neteller/moneybookers

• Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi,

Ik ben sinds kort bezig om wat geld te schuiven tussen de verschillende pokerrooms. Geen schokkende bedragen, maar wil een beetje bonuswhoring gaan doen.
      Ik dacht in eerste instantie dat zoiets vrij snel geregeld zou zijn, maar dat is me toch een beetje tegengevallen. Ik heb via google ook gezien dat ik niet de enige ben die hier moeite mee heeft. Op PS zijn er ongetwijfeld ook mensen die hier al tegenaan gelopen zijn of bij wie dat nog komt.
      De feitelijke informatie die ik kon vinden was karig, dus misschien een idee om van dit topic een sticky te maken?

Wat ik tot dusver weet:
      Voordat je van pokerroom geld kan overmaken naar Neteller (NT) of moneybookers (MB) moet je eerst een storting maken van NT/MB acc naar de pokerroom. Op zich redelijke eis, het is alleen een beetje lastig als je nog een bankroll aan 't bouwen bent.

Dus hoe krijg je geld op een NT/MB account, wat je kan doorstorten naar een pokerroom, zodat je daarna alles kan wegsluizen.
      MB heeft 3 opties... via iDEAL, CC of bankoverschrijving.
      Via iDEAL is het snelst, staat er bijna meteen op. Maar je mag geen iDEAL geld overzetten naar een gaming site!? Je kan het wel sturen aan een vertrouwde vriend op MB, die het dan weer terugstuurd en dan mag het wel!?
      Via bankoverschrijving duurt het een paar dagen, voordat het erop staat. Zover ik weet mag je daarmee wel storten op een gaming site!?
      Via CC weet ik het niet zeker, maar ik denk dat je dat ook mag overmaken op een gaming site?!

NT heeft 2 opties (voor mij in ieder geval), bankoverschrijving en CC.
      Weet iemand of een van die 2 stortingsmanieren is toegestaan voor een gaming site?

Groot voordeel van NT, is dat je een soort van pinpas erbij kan krijgen, zodat je (bijna) overal ter wereld aan je geld kan komen. Voor mij nog niet zo handig, maar ik zie er wel voordelen van in dat m'n e-geld los staat van mijn bankrekening.

Zoals je kan zien staan er nogal wat ?! en !?, ik zie er dus ook gewoon geen logica in. Ik word alleen steeds vermoeider van Den Haag...
      Kan iemand wat verdere info geven? Voornamelijk of ik geld naar een gaming site kan doorsluizen, via NT, als ik via een bankoverschrijging stort.

Cheers.
  • 5 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi Sreteb,

Het punt is eigenlijk dat je een storting met MB of NT moet maken om hier ook op uit te kunnen cashen. Dit heeft te maken met identificatie.

Heb je op dit moment al Neteller of Moneybookers? Zo ja, kun je ook een storting doen van je bankaccount of creditcard op Neteller (dan weer naar pokerroom) en dan is het probleem opgelost.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi,

Dus bij MB en NT is geld van je bankaccount en CC vrij te storten naar een gaming site? Alleen iDEAL heeft restricties?

Wie verzint in hemelsnaam deze onzinnige regeltjes...

Je weet zeker dat bankacc. vrij is om over te zetten bij NT? Ik heb bij MB geprobeerd om via iDEAL iets te storten, maar dat was niet zo handig, want ze hebben m'n acc gelocked (voor 5 euri).
      Als dat ooit vrijgegeven wordt, dan wil ik over op NT, maar ik heb (uiteraard) niet zoveel zin in weer een lock.

Ik heb ergens gelezen dat je niet meer via iDEAL mag overzetten omdat het verboten is buiten de staatsmonopolie te "gokken". Wat maakt het dan uit of ik via m'n bankacc. overmaak of via iDEAL? Duurt alleen langer met bankacc. Ook tegen gokverslaving helpt het niks.

Mijn "probleem" is dat ik de logica moet zien om iets te begrijpen. Hier zie ik absoluut geen logica in. Het vreemdst vind ik nog dat ik er niks over terug kan vinden op de iDEAL-/banksite of eoa regeringssite, ook op MB staat er niets over vermeld. Ik zie het alleen terugkomen in verschillende fora, via google search.

Ben nu dus een beetje terughoudend om zomaar geld over te maken, zeker ook omdat ik dat eerst helemaal niet wilde. Maar ik wil echt bij MB weg, dus heb ik niet zoveel keus.

Een bankoverschrijving kan dus wel naar NT?

ps: (edit: nvm)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik heb zelf ook dat probleem gehad, had zefls al met iDeal betaald. Maar iDeal is een nederlands systeem, en in nederland is gokken "verboden", daarom wil iDeal zelf niet dat het geld naar gaming sites gaat. Dat naar goede vriend overzetten zou ik zeker niet doen, wordt gezien als fraude omdat je dan geld "witwast", je mag niet gokken met dat geld maar toch doe je het door een trucje. Ik snap ook niet precies waarom het met je bank account wel mag maarja :P

Ik heb het zo gedaan:
      Cash out gedaan, naar bank account, wachten tot ie op approved staat, en dan van je bank account naar moneybookers. Dan heb je gewoon legaal geld staan op je Moneybookers en kan je het overal voor gebruiken.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik dacht altijd dat iDEAL onderdeel van de bank was. Met het enige verschil dat je minder handelingen hoeft uit te voeren. Maar ik moet ze dus echt zien als twee verschillende bedrijven?

Je had je cash out van de game site direct op je bankacc. gedaan? Waren daar nog kosten aan verbonden?

Ik had het achteraf mss beter net als jij kunnen doen, maar ik dacht even snel te kunnen schuiven. Ik wilde m'n e-geld ook liever apart zien.

Als m'n MB weer vrij is, dan stort ik 't ook liever naar een pokerroom en dan maak ik zelf wel geld over op NT. Ipv via MB overmaken op mijn bankacc. Ik investeer dan liever geld in m'n roll, dan geld aan MB te geven.

Maar ja, ik vind 't supervaag allemaal en alle instanties wijzen naar elkaar. Ik vrees dat ik de logica hiervan niet ga ontdekken :-|

Ik mag nu wel de voorzichtige conclusie trekken dat geld overgemaakt via m'n bankacc, wel doorgeschoven mag worden naar een pokerroom?

edit: waarom wordt moneybookers weergegeven als link?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      bij mij ging t prima via bankoverschrijving. Volgens mij kan dit wel omdat dit toch niet gecontroleerd wordt.