NL10: JJ (sss) flop gemist

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Titan Poker Tulipa 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button ($7.05)
      SB ($3.51)
      BB Hero ($2.41)
      UTG ($1.40)
      UTG+1 ($4.05)
      MP ($1.80)
      MP ($1.80)
      MP ($18.73)
      CO-1 ($11.44)
      CO ($10.40)

Preflop: Hero is in the BB with J:diamond: J:heart:
      1 fold, UTG+1 calls 0.10, 5 folds, Button raises to 0.40, 1 fold, Hero raises to 1.30, 1 fold, Button calls 0.90.

Flop (2.75) 4:heart: 8:heart: A:diamond:
      Hero checks, Button bets 1.20, 1 fold

---

Tja...
      Ik reraise met JJ zoals SSS voorschrijft, word gewoon gecalled en krijg dan een niet echt prettige flop. Gezien de raise preflop en daarna de call op mijn reraise, dacht ik dat hij minstens een hoger paartje zou hebben, of zijn aas gehit had.
      SSS zegt volgens mij dat ik all-in moet pushen, maar dat leek me nou niet echt verstandig.
      Wijs besluit of niet?
  • 21 antwoorden
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je had natuurlijk voor de BB van tafel kunnen wisselen omdat je 25BB had.

Verder prima gespeeld, je hebt geen top pair meer met de aas. Dus je hebt en trash hand en je kan check/fold spelen.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ja, ik neem die 25BB iest te letterlijk denk ik, aangezien ik nu pas op 24BB stond dacht ik dat ik nog ff verder moest spelen.

Maar het stomme vind ik dat ik al enorm pot committed ben. Ben m'n halve stack kwijt en moet dan na de flop folden omdat er een kaart hoger dan een J valt, want met elke Q, K of A heb ik bijna zeker een probleem.

En nog een extra vraagje, als je een pair in je hand hebt, maak je dan alleen een made hand als je trips hit of ook als het paartje in je hand top pair is?
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Really? Ik zou het er hier altijd ingooien. Da's $1,11 voor een $4,97 pot.
      Maar is het hier niet in de eerste plaats beter om gelijk pf allin te gaan?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Tegen 1 moet je hier toch altijd allin gaan op elke flop?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Jep, ben het met je eens Qastorimon. Preflop allin. Vooral omdat je postflop OOP bent en je dus dit soort situaties krijgt. Bovendien heb je nog maar 1.1 voor een pot van 2.75 en ga je dus niemand meer weg krijgen met een allin cbet.

Wanneer je echter dit speelt zoals jij doet (niet preflop allin), dan is dus check/fold het beste om bovenstaande reden.

Groeten,
      Leo
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Dus eigenlijk een beetje tegenstrijdig, want volgens SSS zou ik preflop niet all-in moeten gaan toch?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ja, klopt hoor. Daar was ook niks op aan te merken geweest als je dat had gedaan. Deze hand kan je op veel verschillende manieren spelen.
      Volgens de theorie speel je m prima preflop en moet je op de flop idd allin.
      Je kan dit ook doen, alleen ik denk dat je hier vaak achter ligt.

Persoonlijk zou ik 'm dus liever zoals eerder gepost spelen.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Sorry DeKuip, had je post niet goed gelezen.
      Met deze hand moet je op de flop volgens de theorie juist WEL allin gaan.

Zie hier, onder trashhands, het gedeelte van jou stack vs potsize
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ja, dat begreep ik ook.
      Maar met die A op de flop vertrouw ik de zaak voor geen meter.
      Dus preflop volgens SSS niet all-in, maar postflop wel, terwijl ik er preflop toch echt beter voor lijk te staan dan postflop...

Want met elke kaart hoger dan een J loop je gemakklijk tegen een hoger paartje aan..
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Precies, daarom mijn mening dus; preflop allin :)
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ja precies.
      Dat was dan dus waarschijnlijk beter geweest, want ik vond het postflop niet echt een pretje...
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Dat kan ik me voorstellen ;)

Met zulke handen moet je gewoon even nadenken bij die reraise preflop denk ik altijd. Zoals je ziet moet je volgens de theorie hier dus altijd allin op de flop, wat er ook gebeurt. Het is daarom beter als je preflop daarom allin gaat, want dan sta je tenminste achter je beslissing. Als je op zon flop allin moet, dan doe je dat met een knoop in je maag en flip je als je iets lelijks als A2o ziet ofzo.
      Probeer dus altijd te bedenken wat je op de volgende straat van plan bent in verschillende situaties.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      En nog een extra vraagje, als je een pair in je hand hebt, maak je dan alleen een made hand als je trips hit of ook als het paartje in je hand top pair is?
      Bedankt voor je advies Leo.

Ik zou toch nog even deze vraag willen herhalen.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Geen probleem.

Overpair is ook made.
      Made Handen:
      Een made hand is een hand zoals two pair of beter zoals je deze hebt geleerd in het artikel Pokerhand rankings. Ook pairs waarvan bijvoorbeeld 1 kaart in je hand en de hoogste kaart op de flop (top pair) of pairs die je in je hand hebt en hoger is dan de hoogste kaart op de flop (overpair) behoren tot deze categorie.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ja ik las 'm verkeerd, dacht dat Villain donkte. Moet ook 's ochtends geen handen gaan bekijken...

Je had gewoon kunnen pushen dus.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ook die 25bb was niet helemaal gelukt Sreteb, lol ;)
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ik had dus wel op de flop moeten pushen??
      Of preflop pushen, wat bedoel je precies?

En als ik postflop zou moeten pushen, waar is dat dan precies op gebaseerd?
      Ik snap dat het aan de hand van SSS is, maar waar haalt SSS dat dan vandaan om het zo maar te zeggen?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Preflop pushen is mijn mening over hoe je deze hand zou moeten spelen. Je kan je wat mij betreft niet vast houden aan 1 vaste strategie, maar moet ook hierover nadenken. Je bent geen robot maar een mens ;)
      Vandaar mn uitleg over waarom je zou moeten pushen preflop. Dit is gewoon een kwestie van smaak.

Strikt volgens de SSS-strategie moet preflop raisen en pushen op de flop. SSS is gewoon een algemene strategie ontwikkeld door pokerspelers van pokerstrategy. Vandaar dat dit absoluut niet een slechte lijn is, alleen niet een waar ik voor zou kiezen in deze specifieke situatie.

SSS is gebaseerd op algemene situaties en gaat ervanuit dat je tegenstanders fouten maken (wat altijd gebeurt). Ook al verlies je sommige handen (deze had je met een push kunnen verliezen of misschien had hij ook wel gefold door de push), je zult op de lange termijn winst maken.

Volg je het nog? :)
    • duvel666
      duvel666
      Gold
      deze situaties kan je geregeld tegenkomen als je op die wijze preflop speelt.

zoals eerder gezegd speelde je hem ok volgens de SSS,
      en de tweede optie is al meteen pushen pre-flop
      (hetgeen ik zou gedaan hebben)

nu effe verdergaan op de wijze waarop je hem speelde,
      ik zou hem waarschijnlijk wel gepushed hebben op de flop
      tenzij ik een duidelijke read heb op de villan om hem op hoger pair of hoge Ax te zetten...
      ook dien je rekening te houden met wat je tegenstander denkt dat jij hebt,
      als je een tight image hebt, en je pushed in onderstaande situatie op de flop,
      dan gaat het spelletje ook gaan spelen in het hoofd van de villain....
      door je push op de flop kan je hem uit de hand jagen,
      behalve als hij zelf met een AK,AA of AQ zit imo
      hij zal je waarschijnlijk zelf op iets van AA tot AJ gaan plaatsen in de meeste gevallen

heeft hij KK-QQ-KQ of iets dergelijks dan zal hij heel hard schrikken van je push en schrik hebben dat de gevallen A ermee te maken heeft,

heeft hij een lage A x ...
      dan zal hij ook effe nadenken gezien je push toch wel een zekere sterkte inhoud...

op die limieten heb ja af en toe ook donks die je pre-flop raises zelfs met 4-5 callen enzo....
      en als laatste aan de beurt na allemaal checks...
      dan kan je ook wel weten wat hun move zal zijn ... zelfs zonder iets gehit te hebben

langs de andere kant bekeken....
      je speelt SSS, je had niet veel extra te verliezen in het slechtste geval met je push... die ene hand gaat aan het einde van je sessie je winstmarge niet ruim beïnvloeden....

veel heeft te maken met het tafelgevoel dat je op dat moment hebt en je gevoel tov de villain...
    • 1
    • 2