Niceynice!

• MafkeesMau
      MafkeesMau
      Bronze
      naja, even een indroductie dan maar: ik ben MafkeesMau, 25 en nieuw op pokerstrategy.com.

Ze hebben goed geld aan mijn sign-up bonus verdient hiero, want ik ben van 50$ naar 1K gegaan in 4 dagen. Niceynice!

Anyway, mijn screennames:

Mansion: HaarlemAA
      Everest: HaarlemAA

Thats all i guess.
  • 11 antwoorden
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Ofwel heb 4 dagen aan een stuk gespeeld, ofwel zou ik aanraden de artikels over BankRoll Management nog eens door te nemen...

Verder nog veel succes
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi MafkeesMau,

Welkom bij PokerStrategy!

Netjes dat je nu 1K hebt, maar ik zou drastisch iets veranderen als je het niet direct weer kwijt wilt raken. Als je een goede pokerspeler wilt worden is het heel belangrijk dat je een goed bankrollmanagement hanteert. In het kort komt het erop neer dat je een syteem hanteert waardoor je de kans op broke te gaan minimaliseert. Elke pokeraar, hoe goed je ook speelt, kan lange periode's hebben waarin het niet meezit. Je wilt niet dat je je bankroll verspeeld tijdens deze periode doordat je op te hoge limieten speelt.

Meer informatie hierover kun je in DIT artikel lezen.

Nogmaals, wees slim en volg deze richtlijnen.

Succes aan de tafels!
    • MafkeesMau
      MafkeesMau
      Bronze
      Beste administrator,

Ik dank u voor het goede advies. Ik ben echter geen beginner dus ik ben al meerdere malen broke gegaan met een redelijke bankroll. Het begrip downswing is mij wel bekend en keer op keer was ik steeds verbaasder dat ik weer zo'n uberdownswing met ultieme bad-beat sessies voor mijn oren kreeg. Helaas ben ik nogal hardleers :P !

Ik vindt het wel heel tof dat je me op het rechte pad probeert te zetten. Hopeijk luister ik hier ook naar. Ik heb helemaal geen zin om weer te hoge limieten te spelen, maar 5/10 cent blinds vind ik toch wel saai. Ik ga dit keer eens verstandig zijn en alvast wat uitcashen want als ik te veel laat staan op mijn pokeraccount word ik meestal overmoedig.

(zoals gisteravond toen ik met mijn lamme hoofd om 5 uur 's nachts nog even toernooitjes ging spelen maar gelukkig 300 winst boekte :P )
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Ja toffe praatjes maar kom niet aanzetten met van die belachelijke nicknames.
    • MafkeesMau
      MafkeesMau
      Bronze
      Sorry, dat was ook stom idd. Die nicknames gebruikte ik misschien omdat ik hoopte om hollanders sneller op tilt te krijgen. Bovendien vond ik het wel eens een leuke afwisseling van de standaard-nick.

Had ik echter niet moeten posten. Ge-edit. ;)
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      =)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze

jij bent een speler die altijd broke zal blijven gaan.

Als je elke keer je winst van de vorige coinflip inzet in de volgende en weer begint met 1 als je verliest zul je in de long run verlies blijven draaien...
    • MafkeesMau
      MafkeesMau
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso

Jep. Heb je ooit gehoord van Archie 'the greek' Karas? Soms heb ik nou eenmaal mijn gambling shoes aan...

Als je elke keer je winst van de vorige coinflip inzet in de volgende en weer begint met 1 als je verliest zul je in de long run verlies blijven draaien...

Dat klinkt als roulette. Zoiets is met poker wellicht ook mogelijk maar ik speel zowel veel cashgames als toernooien op wisselende limieten. Zo simpel zit het dus niet. Bovendien zal ik voor grote bedragen echt niet zomaar blijven smijten. Voor een substancieel bedrag ga ik vast wel eens wat leuks kopen...
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door MafkeesMau
      [quote]Oorspronkelijk gepost door ajfonso

Jep. Heb je ooit gehoord van Archie 'the greek' Karas? Soms heb ik nou eenmaal mijn gambling shoes aan...

Archie 'the Greek' Karas wordt gezien als de grootste gokker ooit... hij had een lange upswing van 2,5 jaar waarin hij van $50,- naar $40.000.000,- ging. Echter deze 40 miljoen raakte hij ook weer kwijt omdat hij nog nooit had gehoord van bankrollmanagement.

Wanneer je zo blijft spelen zoals je nu speelt is poker niks meer voor jouw dan alleen maar een hobby, iets wat je voor de fun doet, om er een kick aan te beleven.

Pokeren is een langetermijn behendigheidsspel, op de korte termijn is het een gokspel. Want ondanks dat je misschien heel goed kan pokeren bestaat er altijd een kans dat je ge-1-outerd wordt. En als je op dat moment net je hele bankroll erin heb geklapt dan ben je alles kwijt;)

Archie was een gokker, hij deed dit niet als beroep, maar voor de kick. Dit omschrijft jouw een beetje. Cash jij nou maar lekker je 1K uit en ga naar het HC, dan kan je roulette en GOKKEN op kleurtjes en getalletjes. Of je kan ook gewoon blijven pokeren, want jouw type speler is precies het type waarbij ik aan de tafel wil zitten :heart:
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik bedoel ook niet dat het zo simpel is en ik weet ook wel dat je het er niet zomaar insmijt op hoge bedragen maar ik geef een versimpelde visie weer van hoe jij bezig bent.

Maar je doet maar! :D Als jij lol hebt in wat je doet ga vooral zo door... Maar ik vind het jammer dat je daarvoor even gratis 50$ komt pakken van een bedrijf dat hele andere bedoelingen heeft.
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Die $50 heeft ie wel alweer voor ze terug verdient hoor :)