Mijn eerste dag SSS op Titan...

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Begin van de dag begonnen met mijn $50 op Titan, pakweg in een 10-tal handen de SSS niet gevolgd.. BR= $28. QQ, KK, AA.. enkele keren gekregen, ik raise zoals het moet volgens SSS, niemand volgt in 9 van de 10 gevallen. Alles zat dan nog is tegen, volgen ze mij met Q3 terwijl ik KK heb komen er natuurlijk twee drieën en ga zo maar door.

Ter info, blinds waren steeds 0.05/0.10, telkens een buy in van $2 gedaan.

Vorige keer dat ik voor echt geld speelde, stond ik +$50 na enkele dagen spelen.

Sorry, moest er effe allemaal uit :) . Ik zal wel gewoon een zeer slechte dag gehad hebben..
  • 13 antwoorden
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Met de sss heb je nu eenmaal grote swings. Ik heb zelf aan het begin van de week al een downswing van 11 buyins gehad op 50NL, maar desondanks sta ik nog steeds op winst voor deze week.
      Zeker in het begin is het echt cruciaal dat je je aan de chart houdt. En als je je begint te vervelen gewoon wat extra tafeltjes openenen.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi Maarten84,

Zoals Qastorimon al aangaf is het heel belangrijk dat je de strategie correct volgt. Wanneer je dit doet gaat je bankroll vanzelf weer omhoog. Post ook wat handen in het forum en lees de artikelen van de contentweek door.

Wanneer je dit doet, komt het vanzelf goed! Je kunt helaas niet elke sessie met winst afsluiten bij poker. Wel kun je op de lange termijn meer winnen dan verliezen. ;)

Succes aan de tafels!
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Vandaag met je aan tafel gezeten.
      Je volgde de strategie niet echt in ieder geval, maar je won wel een paar leuke potjes (maar verloor er later ook weer 2 ofzo).
      Succes!
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Bedankt voor de replies. Ik volg nu al een geruime tijd de strategie quasi perfect en ik gok dat ik gewoon redelijk wat pech heb, vele handen die gewonnen zouden moeten worden blijven gewoon uit. Gisteren kreeg ik in een korte tijdspanne JJ,QQ en weer QQ.. Telkens niet uitbetaald, $6 weg op 5 minuten.

Ik heb dan ook vaak mijn twijfels bij deze handen met SSS op tafels met lage blinds. Ik werd telkens gecalled door twee tot drie man, meestal door een aas en/of een koning welke dan ook valt.

edit: inderdaad DeKuip, soms werd ik het een beetje beu :) , nuja heb vandaag pakweg 7 à 8 potten verloren met SSS te volgen en nog geen 5 gewonnen...
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      hoi maarten, ik heb in hetzelfde schuitje gezeten als jou. begonnen met de bonus van mansion, niet helemaal aan de sss gehouden -> binnen een week mn bankroll weg. vervolgens nog een paar keer op andere sites geprobeerd en natuurlijk eigenwijs, blut blut blut. nu heb ik eergister weer eens 50 dollar op mansion gestort, en heb vandaag besloten me toch aan de sss te gaan houden. ik begon vandaag met 45 dollar, heb een swing van 41/49 gehad en sta atm op 44. toch weer 17 punten binnengehaald en dat is ook goed, en dat geld komt nog wel. maar hou je aan de strategie! ik heb vandaag 2 dollar verloren door all in te gaan na een re-raise terwijl dat niet moest volgens de sss. het lijkt mss weinig, maar het is het verschil tussen winst en verlies.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Inderdaad, ik ben er ook achter gekomen dat die ogenschijnlijk kleine dingetjes de doorslag geven.

Mijn BR begint nu gestaag naar boven te kruipen.
      Vaak nog wel enorme schommel-sessie (naar -100BB maar toch sessie met winst aflsuiten).

Maar als je gewoon streng bent voor jezelf en je niet laat verleiden tot het doen van dingen die niet op SSS staan, dan komt het wel goed.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Met SSS speel je op marges. Dat betekent dat je echt moet kijken naar de lange termijn en niet naar een serie + of -.

Zolang je exact de tactiek volgt kom je uiteindelijk op winst. Het is alleen erg moeilijk om je eraan te houden (verveling) en niet toe te geven aan de verleiding 'slimmer' te willen zijn.

Er is niets tegen geavanceerder spel, maar je kunt beter eerst je BR op orde hebben voor je gaat experimenteren.

Groetjes,

Zeezout
    • JJ5
      JJ5
      Bronze
      klopt steeds als ik ook maar even van de sss afwijk verlies ik achter mekaar geld. Gister had ik een paar mooie sessies van bijelkaar 33$ winst. Toen ging ik alleen wat soepeler spelen en ook met minder goede kaarten spelen en heel aggresief bluffen toen verloor ik 20$ in nog geen half uur. Vandaag begon ik ook slecht maar uit eindelijk sta ik nu weer op winst. Je moet gewoon heel streng die SSS volgen en op 4/5 tafels tegelijk spelen.

Toen ik trouwens begon met de 50$ stond ik ook al snel op 35-40$ inmiddels sta ik op 61$ je moet even door krijgen hoe het werkt.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Nadat mijn BR gezakt was tot maar liefst $15 heb ik dit nu terug kunnen opbouwen naar $38. Ik probeer SSS volgens de regel te volgen, maar ik krijg gewoon ongelofelijk veel bad beats. Vaak speel ik ook aan 4 tafels tegelijk en krijg dan in een half uur niet éénmaal kaarten waarme je mag spelen volgens de SSS, met als gevolg dat ik zo soms makkelijk boven de $2 a $3 verlies enkel aan blinds... Het grootste deel van mijn winst de laatste tijd komt dan ook door eerder de BSS te volgen en dit op tafels met lage blinds. Ter verduidelijking: ik speel meestal twee tafels volgens SSS en twee tafels volgens BSS.

Het is niet dat ik de SSS niet vertrouw, ze lijkt mij alleen nog niet mee te zitten.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Maarten, probeer goede tafels uit te zoeken, das een van de belangrijkste dingen met SSS imo. Op titan is het sowieso al redelijk tight valt me op, dus dan helemaal;)
      Dus hoog aantal players/flop en hoge gemiddelde pot!

Succes ;)
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Na weer heel wat ongelofelijke bad beats en ongelofelijke slechte plays van mij besloot ik voor de eerste keer eens wat SNG's te proberen. Driemaal gespeeld en driemaal ITM, tweemaal eerste en één keer derde.. Lijkt toch wat meer mijn ding, zeker op Titan :) .
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      The SNG's met de allerlaagste buy-in zijn echt prima te spelen.
      Ik ben gister en vandaag ook begonnen op $1.00+$0.20 en ik zit vaker ITM dan niet met FR.
      Dus daarmee kan ik even mijn bankroll een beetje omhoog werken!
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Upswing, het kan maar zo dat je 10keer niks wint ;)

Anyway ---->> http://nl.pokerstrategy.com/strategy/sng/618/2/

Mocht je besluiten om door te gaan ;)

Ps. Ik speel nu een 1.5 jaar ofzo, en ben al vaak weer overgeswitched van SnG naar Cashgames, en andersom.
      Vaak was die switch naar een periode van bad beats etc. Maar die kwam ik dan ook weer tegen op SnG, en schakelde dan weer terug.....
      Wat ik bedoel te zeggen, over een paar potjes valt niets te zeggen ;)
      Sng's zijn wel wat leuker, omdat je naar alle waarschijnlijkheid, meer zult moeten spelen, ivm Hoge blinds en slinkende stack.
      Aan de andere kant, wanneer ik dan een mega pot met cashgames oppak, geeft dat toch ook wel een reuze kick :D

SnG = spelen tegen tegenstanders
      CashGames = spelen tegen jezelf