Fr Rainbow-Flop (Flop Texture-Brons)

• 7 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ja, wanneer je een drawing hand hebt kijk je altijd naar hoeveel outs je hebt en welke pot odds je daarvoor krijgt.

Wanneer je naar een goede hand drawt, zoals J8 op een T72r board en je krijgt odds die net niet genoeg zijn kun je toch callen omdat je wel de implied odds hebt. Dit komt erop neer dat wanneer je je hand hit je veel wint waardoor het niet erg is dat je nu wat mindere pot odds krijgt.
    • Gappy
      Gappy
      Bronze
      Bedankt Yoghi,

Dit wist ik niet. Doordat ik vrij makkelijk mijn hand weggooi op de Flop mis ik zo nu en dan ook wel eens de Pot. Best wel eens frustrerend :evil: wanneer de winnende hand dan een Middle-Pair blijkt te zijn of zelfs een K-high ofzo terwijl de Turn mij een High-Pair of bijvoorbeeld een Straight had gemaakt.

gr. Gappy :)
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Alleen de gutshot is bijna nooit genoeg om te callen. J8 op de T72 board: Voor je overcard kan je jezelf 0.5 outs geven (voor een A of K 1 out, maar met de J heb je reverse implied odds tegen een straat of betere J), voor de 8 misschien ook nog een keer 0.5 omdat second pair genoeg zijn kan. Als je de gutshot hit heb je goeie implied odds en gaat meestal 1BB extra winnen. Dus deze 1 BB kan je in de pot rekenen.

Dus heb je 5 outs, 1:8 nodig en 1 BB extra in de pot. Als er meer tegenspelers zijn heb je alleen 4-4.5 outs omdat een J of 8 jou minder vaak helpen. Ook als de Preflop-Range (TAG van MP2; lage pfr van jouw tegenstander) tight is spel je hier alleen met 4-4.5 outs.

Als je bijvoorbeeld nog een backdoorflushdraw hebt, kan je ervoor ook nog 0.5-1 outs rekenen (weer afhangig van de aantal van tegenspelers).

Als je positie hebt, kan je ook een beetje (echt alleen een beetje!) looser callen omdat niemand meer kan raisen naar jouw call en positie in poker heel belangrijk is.
    • Gappy
      Gappy
      Bronze
      Hoi Makomar :) ,

1) Mag ik een J maar voor 0.5 Out rekenen omdat iemand al 89 kan hebben?

2) Betekent "5 Outs" automatisch dat ik voor een Call altijd minimaal 8 Bets zou moeten kunnen verdienen?

3) Wanneer spreek je van meerdere tegenspelers? Zijn dat er al bijvoorbeeld 2?

gr. Gappy
    • Makomar
      Makomar
      Black
      1) Ja. Ook kan iemand een betere J hebben of al een pair met J kicker.

2) Ja. Als je discounted 5 Outs hebt, heb je 8 bets nodig. Met de Gutshot heb +1BB implied odds, dus heb je alleen 7 nodig.

3) Ja. Maar natuurlijk afhangig van hun ranges en of zij TAG's zin, etc. Met iederee tegenspeler meer, moet je jouw overcards meer discounten. Tegen 4 heb je helemaal geen outs meer voor jouw J of 8 bijvoorbeeld.
    • Gappy
      Gappy
      Bronze
      Bedankt voor de uitleg Makomar. Het volgende artikel wat ik wil gaan lezen gaat volgens mij over Odds en Outs dus dat ligt mooi in het verlengde van deze discussie.

gr. Gappy :)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Direct ook meest belangrijke basis artikel voor Fixed Limit ;)