NL50: AJo vs UTG limp/raiser

• Leo
      Leo
      Bronze
      Full Tilt Poker
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.25/$0.50
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $10.10
      UTG+1: $61.45
      MP1: $65.85
      MP2: $23.50
      MP3: $74.55
      CO: $65.05
      Button: $66.10
      SB: $10.20
      Hero: $10

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with J:club: A:diamond:
      UTG calls, UTG+1 calls, 5 folds, SB calls, [color:#cc0000]Hero raises to $3.5[/color], [color:#cc0000]UTG raises to $7.5[/color], 2 folds, [color:#cc0000]Hero raises all-in $10[/color], UTG calls.

Flop: 3:spade: J:diamond: 5:club: ($21, 1 player + 1 all-in - Main pot: $21)

Turn: 7:spade: ($21, 1 player + 1 all-in - Main pot: $21)

River: K:heart: ($21, 1 player + 1 all-in - Main pot: $21)

Results:
      Final pot: $21

UTG: 146 handen, 11/9/2.5

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.....
  • 5 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Allereerst weer even een vraagje (ik ben redelijk nieuq qua pokertermen etc.):
      Wat betekent "UTG: 146 handen, 11/9/2.5" precies?

Dan wat betreft de hand, ik ben nou niet echt ervaren, maar ga gewoon mijn mening geven, leer ik alleen maar van.

UTG lijkt me een SSS speler gezien zijn stack.
      Dus de kans is groot dat hij reraiset met AA-JJ of AK, wat me niet gunstig lijkt met AJ.

Volgens SSS moet je die pushen na die reraise, maar het lijkt me toch tricky.
      En met zoveel limpers misschien beter preflop checken aangezien je met deze raise andere mensen weer de kans geeft iets te doen (staat ook ergens in één van de artikelen).

En stel voor dat je raise alleen gecalled werd, dan had er $8.50 in de pot gezeten terwijl jij nog maar $6.50 hebt na de flop. Dus als je een cbet zou willen maken moet je sowieso pushen.
      Nu ik dit schrijf weet ik eigenlijk niet of dit veel met de hand te maken heeft, maar als ik hele rare dingen zeg, wil iemand dat dan svp corrigeren? :)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi DeKuip,

Zal het ff uitgebreid uitleggen (misschien overkill, maar goed, dan hebben we iig alles gehad;) )
      UTG betekent under the gun (de eerste speler dus)
      11/9/2.5 zijn statistieken uit Pokertracker (een database die handen opslaat).
      11 staat voor volentary put $ in pot (dus hoe vaak hij vrijwillig geld in de pot steekt->hij speelt hier 11% van al zn uitgedeelde handen)
      9 staat voor preflop raise (dus hoeveel handen hij raiset preflop->hij raiset 9% van al zn uitgedeelde handen)
      en 2.5 staat voor de agression frequency (dus een graadmeter voor zn aggressieviteit)
      146 handen zijn het aantal handen dat in die database, dus PokerTracker, staat.

Deze statistieken wijzen er enigsinds op dat hij geen SSSer is. VPIP is bij SSSers namelijk kleiner dan 10 normaal gesproken.
      Zoals ik al zei is het vooral raar dat ie eerst limpt en dan raiset. Verder heb ik ook al zien limpen met T9s, allemaal dingen die erop wijzen dat hij geen SSSer is, maar gewoon shortstacked.

De push vind ik ook marginaal tbh. Dit doe ik alleen om zn rare lijn (ik wil weten wat ie heeft :p)

Als hij alleen gecalled had, dan zit ik in positie en is het een makkelijke beslissing. Doordat ik hit push ik sowieso. Zonder gehit te hebben, push ik daar als ie naar me toe checked. Bij een bet is het een fold.

Al die limpers zijn juist lekker. Hierdoor heb ik minder equity nodig.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Nice hand. Easy push imo, na de limp/raise van UTG.

Een SSS limpt niet, dus hij is of crippled of hij doet maar wat. Met zijn AF kan hij ook aan 't trappen zijn, maar zonder reads ga ik daar niet vanuit.

Wanneer UTG alleen gecalled had, dan had je geen positie, maar was je wel AI op elke flop.

Iig geval een notitie waard voor UTG. Wat had hij uiteindelijk? Low PP oid?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Tnx sreteb.

KK...
      note :)
    • Berliner1982
      Berliner1982
      Bronze
      I will answer in english, since I´m a German. :D :p

With my experiences I know, reviewing that hand, that we will be a huge underdog here in over 90% of the times. The reason for that is, that even with being a kind of loose for an SSS, he seems to play the SSS, because a Fish, who is just sitting in with the minimum is quite looser.
      They start playing limp/raise with KK and AA. What pops into my mind as well is, is that he is only reraising to $7.5 instead of pushing, since he is potcommitted no matter what. So he obv. wants you to stay in the hand.

Unfortunally he most likely is unknown to you, over that small sample size and with all the Deadmoney in the pot, you maybe need 40% Equity or even less, so you have to call, since bad players even to that with Pocket Pairs, where you have a coinflip.

But without the deadmoney (so just the UTG caller and us) I would fold here.