Over-Pair op een Rainbow-Flop

• Gappy
      Gappy
      Bronze
      Hallo mensen :) ,

Ik ben nog steeds bezig met artikel over Floptexture (brons) http://www.pokerstrategy.com/nl/strategy/fixed-limit/73/2/

Als niemand een hand als deze heeft dan is een overpair de beste hand op de flop. Een overpair is misschien een sterke hand op de flop, ze zijn wel erg kwetsbaar op de turn en de river. Je moet deze dus beschermen door te betten, raisen en reraisen.

Mijn vraag is of ik een Over-Pair als JJ op Flop 962 Rainbow dan ook nog zo sterk moet spelen nadat bijvoorbeeld de BB Pré-Flop heeft geraised? BB zou volgens mij dan al een hoger Paar kunnen hebben.

Benieuwd naar jullie reactie,

gr. Gappy
  • 2 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Een overpair is op de flop altijd sterk, behalve misschien 77 op een 432 flop wanneer er preflop is gecapped. De ranges van spelers wanneer ze raisen zijn altijd veel groter dan alleen QQ+. Ze kunnen net zo goed een pair lager dan jij hebben.

Iets wat handig is om te hebben en gebruiken is Equilator, kun je hier gratis downloaden. Dan kun je bijvoorbeeld eens een 962 rainbow board invullen, dat je zelf JJ hebt en dat de ander bijvoorbeeld een range heeft van de beste 10% kaarten, dan zul je verbaasd zijn over hoe vaak je nog de beste hand hebt :P
    • Gappy
      Gappy
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Een overpair is op de flop altijd sterk, behalve misschien 77 op een 432 flop wanneer er preflop is gecapped. De ranges van spelers wanneer ze raisen zijn altijd veel groter dan alleen QQ+. Ze kunnen net zo goed een pair lager dan jij hebben.

Iets wat handig is om te hebben en gebruiken is Equilator, kun je hier gratis downloaden. Dan kun je bijvoorbeeld eens een 962 rainbow board invullen, dat je zelf JJ hebt en dat de ander bijvoorbeeld een range heeft van de beste 10% kaarten, dan zul je verbaasd zijn over hoe vaak je nog de beste hand hebt :P
      Ik ben benieuwd naar die Equilator. Ik ga er eens mee aan de slag.

gr. Gappy :)