$3,40 SNG: 100/200 5 handed

• raasz
      raasz
      Bronze
      http://www.pokerhand.org/?2348682

Ik zit op de BB en raise met deze hand. Is dit een verstandige play?
      Volgens de SNG wizard kun je hier alleen pushen met 10-10+. Ik vind dit zelf een beetje tight. Hoe denken jullie erover?
      Ik besluit de flop te shoven, hij kan natuurlijk de J gehit hebben maar ik heb mid pair en volgens mij genoeg fold-equity.
      Graag commentaar :D
  • 4 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik denk dat het hier een verkeerde play is. je praat hier over pushen, maar je doet dit niet.

je raist gewoon. bij de SNG wizard gaat het volgens mij alleen om pf situaties.

ik denk dat ik 77 hier indd of weg zou gooien of zou pushen. de flop is bijna altijd met minimaal 1 overcard. en dan moet je een lastige beslissing maken zoals deze. je zit namelijk ook nog eens uit positie.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      De SNG wizard geeft ook een melding wanneer je meer dan 10BB zou pushen. Oftewel, ik heb hier 18BB en vind het een klotespot om meteen all-in te pushen. Volgens mij is dit ook een slechte play want je weet dan zeker dat je gecalled wordt door betere handen(hogere pairs voornamelijk) en dan lig je er snel uit.
      Daarom: ik raise hier omdat UTG alleen called, wat niet veel kracht uitstraalt en de complete van de SB zegt al helemaal weinig omdat hij hele goede odds krijgt om te callen en dit dus bijna met any 2 kan doen.

Daarom post ik deze hand ook. Ik zit echt te twijfelen wat een goede play is. Is checken misschien te tight omdat een flop het voor mij alleen maar moeilijker maakt? Is raisen te loose en kom ik in moeilijkheden?
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Voor deze fase van een sit&go vind ik smallball poker de meest effective strategie. Ik heb de liks naar de instructievido van daniel negranu over deze strategie gepost in ajfonso's pokerlab. ik quote die post wel hieronder

door zoveel te raisen preflop commit je jezelf eigenlijk. als je naar 2.5x de bb raised. dat is dus 500 kan je een kleinere continuation bet maken (ongeveer 500, dat is dan 1/2 pot) en hoef je niet all en it pushen met een underpair. je kan zo wel de pot oppikken zonder al te veel risico. als hij wil restealen zal hij all in moeten gaan, en risceert hij dus al zijn chips om een beetje te winnen, terwijl jij slecht een klein deel van je chips riskeer.

anyway ik plak de links naar de instructie video wel hier. ik heb zelf gemerkt dat dit erg goed werkt als de spelers tight zijn.

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Ik ben het gedeeltelijk eens met je post. in de middenfase moet je agressief spelen. maar wat jij adviseert is in mijn ogen een beetje over-the-top. Ik denk dat je hier ongeveer 30% van je handjes meot spelen. en ze allemaal moet raisen. de mensen spelen veel te bang en daar meot je gebruik van maken. let wel op dat als je weerstand krijgt je neit door gaat zetten. mensen zijn vaak bereid een all in te callen als ze een echt sterke hand hebben. mijn advies heir is wel dat je de pot eigenlijk zo klein mogelijk wil houden en toch constant druk will zetten. die strategie staat ook wel bekend als smallball-poker. voor de mesnen dei geintereseerd zijn op youtube staat ergens een insrucievideo van Daniel Negreanu over dit onderwerp.

Im principe moet je het zo zien. in een toernooi si je doel om zo veel mogelijks chips te verzamelen met zo weinig mogeljik risico. hele grote potten spelen met niks is dus niet aan te raden. je kan ebter 2 keer een kleine pot winnen dan 1x een grote. kortom speel agressief. maar maak je raisen niet te groot, en bluf niet al je chips weg als je weerstand krijgt.

EDIT: links naar de youtube video
      http://youtube.com/watch?v=Xeeozbb2_FQ (part 1)
      http://youtube.com/watch?v=4d1VQLjZVVE&feature=related (part 2)
      http://youtube.com/watch?v=ur7BDUq3lww&feature=related (part 3)
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Goede opmerking. Ik speel zelf op zich al wel small-ball poker. Maar ik merk ook dat een kleine raise op deze stakes weinig indruk maakt en mensen me callen met allerlei kaarten die mij postflop in een lastige positie brengen. Het is echter wel een tegenstelling van wat de SNG wizard adviseerd. Als ik nu bijvoorbeeld op de BU zit en de SB en BB allebei iets van 8BB hebben dan vind ik niet dat ik 2,5 BB kan raisen. Je hebt donkey's die dan met any 2 callen omdat ze denken: ''ik heb al wat in de pot, laat ik maar callen om te zien of ik iets kan hitten''.
      Ik zet ze liever voor de keuze: '' fold ik zodat ik nog een ronde of wat kan wachten of call ik en wil ik met deze hand riskeren dat ik eruit vlieg?''
      Met deze speelwijze riskeer je wel dat je bijvoorbeeld met een hand als Q-J in een steal poging gecalled wordt door een SB of BB met AA ofzo. Vaak verlies je dan die 8BB in plaats van 2,5BB. Daarentegen pik je ook heel vaak de blinds op en werk je aan een grote stack zodat je hoger ITM raakt.