5NL KJ vanuit BB

• Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik vond KJs niet sterk genoeg om te raisen vanuit BB met zoveel limpers, dus checkte ik maar. Dan met top pair 2nd best kicker dacht ik de beste hand geflopt te hebben. Daarom deed ik 3bet op flop. Ik had echter geen call verwacht daarna, wat mij wat onzeker maakte. Dus probeerde ik dan maar de pot klein te houden en check/callde ik turn en flop...

Wat denken jullie ervan?

Absolute Life Poker Turfway 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button vossan ($5.70)
      SB kohn0 ($4.93)
      BB Neoken ($6.34)
      UTG Bubbakid ($1)
      UTG+1 franck29 ($4.36)
      MP JerryK6 ($4.01)
      MP BOONG122 ($2)
      CO-1 samuelserge ($2.96)
      CO TTR74568932 ($5.07)

Preflop: Neoken is in the BB with J:diamond: K:diamond:
      Bubbakid calls 0.04, franck29 calls 0.04, 1 fold, BOONG122 checks, 2 folds, vossan calls 0.04, 1 fold, Neoken checks.

Flop (0.22) J:spade: 6:heart: 3:diamond:
      Neoken bets 0.12, 2 folds, BOONG122 calls 0.12, vossan raises to 0.24, Neoken raises to 0.60, 1 fold, vossan calls 0.48.

Turn (1.78) J:club:
      Neoken checks, vossan bets 0.80, Neoken calls 0.80.

River (3.38) 9:spade:
      Neoken checks, vossan bets 0.90, Neoken calls 0.90
  • 7 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      raise turn en valuebet river
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Op de flop zou ik iets meer betten, ongeveer 0.20. ook zou ik een grotere reraise amken (3x de orgine raise)

en zoals sharking al zij, raise de turn en value bet de river. hij kan hier heel goed een j met een lagere kicker hebben (q/j of j/10) Als hij hiet a/j had had hij waarschijnlijk preflop wel geraised. en als hij hier een full house heeft is het jammer.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ah kijk dit is een heel mooi leermoment.!!!!!

Ik heb deze situatie een tijdje geleden een paar keer onderzocht en ik ben tot een leuke conclusie gekomen.

er is maar een hand die jouw beat (toppair handen) en dat is AJ. (op de flop had ik ook meer gebet iets van 0,15.

Je hebt top pair en je zet in. Je krijgt een reraise.. wat te doen :O ????

Als je gaat callen moet je misschien een hele grote bet callen op de turn zonder dat je iets weet. En als je die called is er een ziek grote bet op de river... allemaal zonder informatie over de sterkte van je tegenstanders hand. Dus wat je moet doen is het initiatief overnemen!

Je reraised zijn raise met 2,25 (zelf bedachte waarde)! Als hij nu schuift kun je easy folden. Hij zal hier alleen twopair en beter schuiven. Alle toppair handen zullen enkel callen. Als je wordt gecalled heb je het antwoord en weet je dat jouw hand de beste is. Als dat het geval is zou ik de turn potbetten en op de river all in schuiven voor max value.

succes.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      In principe had ik gewoon zwaarder moeten betten op flop en een zwaardere 3bet maken, zodat ik dan al direct zou weten of ik beat was? Zal ik ook doen int vervolg.

Anyway, dit geval zei mijn gevoel me echt dat ik beat was. Het is dan wel 5NL en het zit daar vol donks, maar zelf de meeste donks weten dat ze een 3bet(ook al was die wat te licht) hier niet moeten callen met elke Jx imo.
      Ik dacht, het enige waarmee ze een 3bet hier nog zouden callen is QJ, 66 of 33. (AJ of 2pair vond ik onwaarschijnlijk) 2 op 3 gevallen ben ik dus beat, daarom dat ik de pot klein wou houden. Is dit een juiste gedachtengang?

edit: natuurlijk kon hij 3bet ook callen met KJ, maar dan was het gewoon split pot, dus die hand doet er niet toe ;)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      je moet een evenwicht zoeken. Je moet voldoende re-raisen (na zijn raise op flop) zodat hij shoved met elke betere hand dan toppair en called met elke toppair hand (5NL dudes reraisen meestal niet met lager dan toppair.) Als je gecalled wordt zou ik een grote potbet op de turn doen.... -> lees mijn eerdere post.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ok. thx

Trouwens, villain toonde J3s...
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Bet potsize op de flop. Deze mag misschien vrij droog zijn maar je zit OOP tegen een paar andere spelers en dan prefereer je om de pot zo snel mogelijk binnen te halen of tenminste heel wat mensen uit de pot te krijgen. Je krijgt een caller en een minraiser, niet bepaald iets wat ik leuk vind op dit soort droge flops. Wat mij betreft zit hier iemand tussen die een J, 2 paar of een set heeft, af en toe zie je hier ook iemand met een slecht gespeeld overpair, of 45.

De minraise 4-betten zou je in dit geval alleen maar doen om te weten waar je staat en niet voor value, aangezien de drawing hands op deze flops zeer miniem in aantal zijn. Dat doe je dan ook en je wordt opnieuw gecallt. Op dit moment ligt zijn range wat mij betreft meer benadrukt richting de sterke handen (2 paar, set, overpair) en minder richting de 1 paar handen (TJ-AJ)

Turn geeft je trips second best kicker, en je verandert ineens naar check/call mode. Ik bet hier zeker mijn trips voor value, ongeveer 2/3 potsize. Gisteren had ik een vergelijkbare situatie waar Villain gelimpt had preflop met AA en me 3 bets afbetaalde (ja, zelfs op NL400 gebeuren zo'n dingen nog).
      Wanneer hij daar raiset krijg je een moeilijke beslissing en zit je op zn minst tegen andere trips aan (QJ,TJ) maar waarschijnlijker tegen AJ of een full house. Check/call sucks omdat je value verliest wanneer je ahead bent maar hem altijd afbetaald wanneer je behind bent. Ik zou de turn dus bet/folden.

Wanneer je de turn check/callt (aangezien je denkt dat je niet noodzakelijk ahead bent) moet je de river ook check/callen.