25NLsh [QTo]: pure bluf

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Timor ik vroeg me af wat jij van deze hand vindt.

Ik heb aan die tafel deze stats: 16/14/4
      Villain heeft stats van 31/18/4

http://www.pokerhand.org/?2354374
      Flop c/r is standaard op deze flop voor mij. Hij minraised mij echter. Ik had aan de ene kant een gutfeeling dat hij misschien iets van een overpair of toppair had. Aan de andere kant zie ik het nu natuurlijk ook zo dat hij met toppair juist de flop c/r zou callen nietwaar? Maarja ik weet het niet zo echt..

Ik dacht echt dat ik hem kon laten folden door de lijn die ik aan nam :( ....
  • 7 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      ...
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      wat zijn die stats precies VPIP/PFRAISE/Agression factor?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      fold?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik zit nog met een heleboel behind en ik heb het idee dat ik hem nog kan laten folden. De pot is ook nogeens dermate groot dat het de moeite waard is.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      mijn ervaring met een minraise van mijn tegenstander op mijn checkraise is dat ik dan maar beter kan wegrennen. en zeker niet moet duwen. op dat moment heeft je tegenstander het gevoel dat hij voor ligt en zal alles callen.

wat je beter kan doen, als je first to act bent, en als je een grote hand wilt representeren is de minraise callen en kijken wat de turn brengt. in dit geval is het een scarecard voor een OESD en kan je een halve pot size bet doen om te kijken of je tegenstander echt nix heeft. je kan op de turn dan de pot oppikken of folden als hij weer raised. ook als er een A of een K op de turn komt kan je evt de turn donken. dit is altijd nog goedkoper dan een allinduw op de flop.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Ik zou preflop folden. QTo is geen hand die je OOP wil spelen (zelfs niet tegen een LAG). De hand is trash. Suited kan je het in speciale omstandigheden nog overwegen, maar offsuit is dit op lagere limieten standaard een fold. Als je denkt dat Villain teveel blinds steelt (laat ons zeggen 30%+) kan je het overwegen om te 3-betten wanneer Villain in het verleden in staat is gebleken om zijn hand preflop weg te gooien en niet callt met speculatieve handen. Anders, zoals gezegd: fold.

Ik vind een check-raise ok op de flop in deze omstandigheden:
      - Villain contibet zo goed als elke flop
      - Flop is droog en Villain is onnadenkend
      - Flop is juicy en Villain is nadenkend
      - Ik heb zelf heel wat outs

Wat mij betreft is alleen voorwaarde 1 vervuld, en is een check/fold dus geen schande. Een check/raise is niet verschrikkelijk, maar ik zou op een betere situatie wachten.
      Wanneer Villain je c/r minraiset is een push met complete lucht zeer, zeer spewy tenzij je heel specifieke reads hebt. Het slechtste wat je kan doen is tegen een spewy LAG een spelletje "wie heeft de grootste ballen" spelen. Fold dus.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ok thanks!