5NL 85o 2pair op drawy board

• Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik dacht dat hij aan het drawen was naar een straight of flush. Turn checkte hij wel, maar ik heb al meermaals mensen gezien die check/raisen met een flush hier, dus dacht ik gewoon te checken behind om pot klein te houden.
      Zijn bet op river kon een bluff zijn, of een kleine valuebet als hij zijn flush had, maar twas maar ne kleine bet, dus kon ik gerust gewoon callen.

Ik denk dat ik deze hand goed gespeeld heb, maar ik ben natuurlijk nog beginner, dus ik zou graag jullie mening horen hierover.

Absolute Life Poker Valence 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Rept1le105 ($1.30)
      SB thcfugii ($6.54)
      BB Schlitzohr2 ($4.60)
      UTG korsen ($5.22)
      UTG+1 pasidefix ($4.64)
      MP xDreams77x ($0.99)
      MP Anthrax0r ($7.49)
      CO-1 IronPumper2 ($4.88)
      BB Neoken ($5)

Preflop: Neoken is in the BB with 5:spade: 8:diamond:
      2 folds, xDreams77x calls 0.04, 2 folds, Neoken checks, Rept1le105 calls 0.04, 1 fold, Schlitzohr2 checks.

Flop (0.18) 7:spade: 5:diamond: 8:spade:
      Schlitzohr2 checks, xDreams77x checks, Neoken bets 0.16, 1 fold, Schlitzohr2 calls 0.16, 1 fold.

Turn (0.50) Q:spade:
      Schlitzohr2 checks, Neoken checks.

River (0.50) 7:diamond:
      Schlitzohr2 bets 0.20, Neoken calls 0.20
  • 4 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      het ding is dat hij op zon flop niet altijd een flushdraw hoeft te hebben. Wie weet geef je hem nu wel gratis draw naar een straat. Of als die volgende spade valt :O dan ben je ook niet blij. Beter folden op een c/r dan een nog kuttere river hebben. Op de river kun je bij eventuele straight/flush check behind spelen. Meestal gaat fish op de river dan donken met een monster dus kun je easy folden als dat gebeurt.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik zou de turn betten. daardoor krijg je veel info en houd je initiatief tegen zwakkere handen. als hij ceckraised kan je altijd nog folden. En als hij called kan je check/fold spelen op de river of zelfs check/call

wat je nu doet brengt je in de problemen. door zwakte te tonen en op de turn te checkken geef je eigenlijkde pot uit handen. je moet dan folden tegen een grote riverbet. Terwijl je waarschijnlijk ook dan nog de beste hand hebt. Je had dus ebter op de turn 20 cent kunnen betten in plaats van op de river 20 cent callen. het kost je evenveel maar je krijgt veel meer info op de turn door je bet.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Bet de turn opnieuw. Je 2 paar kan nog altijd de beste hand zijn want hij heeft niet noodzakelijk een flush, en hierdoor laat je Villain z'n hand beter definieren.
      River counterfeit je 2 paar, en das nooit leuk. Je verslaat hier eigenlijk weinig, enkel een pure bluf of een 5. Ik denk dat ik fold, zelfs tegen deze zwakke bet.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ok, point taken, thx