beginnerstafel, hoe te spelen?

• zomer08
      zomer08
      Bronze
      Ik speel net maar merk dat aan de tafels met lage limieten vaak spelers op hun geluk meegaan. Zelf probeer ik vrij strak de starthandenkaart aan te houden maar me k dat ik vaak verlies op een mazzeltje van een tegenstander op de river. wat is hierbij een goede strategie?
  • 10 antwoorden
    • DarthBobo
      DarthBobo
      Bronze
      ik speel op dezelfde limieten als jou en ik heb er ook moeite mee. Het is moeilijk om hierover advies te geven.

Je moet jezelf constant verbeteren om te zorgen dat je edge zo groot mogelijk wordt. Ik speel nu ongeveer een half jaar en betrap mezelf nog vaak op het maken van een domme fouten.

Elke domme fout die je maakt kan je resultaat sterk beïnvloeden. Bijvoorbeeld door één valuebet te weinig te doen, kan dit resulteren in 1 BB/100 hands minder winst op termijn.

Als je denkt dat je verslagen bent op de turn en je callt down, dan kost dit je 2 BB.

Maak je deze 2 kleine fouten regelmatig dan zorgt het dus gewoon dat je verlies aan het maken bent in plaats van winst, terwijl je voor de rest toch wel goed speelt.

Een tip die ik kan geven is dat je redelijk vaak moet valuebetten op de microlimits. (dat doe ik zelf ook pas een maand en het levert me wel op.)

Als je preflop een raise coldcallt, en je zit out of position van de preflop raiser, en je flopt een sterke hand, ga dan voor een check/raise op de flop.

Dit zijn 2 tips die niet in de strategy articles staan, en waar ik zelf veel aan gehad heb. Het zijn in mijn ogen heel kleine veranderingen in je spel, maar als je deze goed gebruikt kan dat je BB/100 hands sterk verbeteren!

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Soms antwoord ik niet echt gestructureerd :D
    • zomer08
      zomer08
      Bronze
      Okee, dank je, hier kan ik wel wat mee!
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      ik speel zelf FL op 0,25/0,50 en ik merk dat het vooral belangrijk is om op je sterke handen te betten en op handen waarmee je vaak wint (bijvoorbeeld 2nd pair of een straight op een board met 3 flush kaarten) OOK te betten.

Vaak heb je gewoon de beste hand, waardoor je op termijn winst maakt met deze strategie.

Als ik zeker weet dat je beat ben, fold ik tenzij de pot odds een call verantwoorden.

Qua starthanden speel ik heel duidelijk:

tight is right
        wees bewust van positie
        een raise coldcallen doe je in principe nooit

uitzonderingen kunnen worden gemaakt, als de tafel daarom vraagt
    • DarthBobo
      DarthBobo
      Bronze
      heel goeie tips anunaki! Ik ben het volledig eens met eigenlijk alles. Alleen coldcall ik bijvoorbeeld wel eens met 77 ofzo. Daar ga ik geen 3bet mee maken preflop en een cap riskeren. En ik vind het zonde om hem weg te gooien.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      als er veel man in de pot zitten, kun je wel 2 betjes spelen met een PP

dit valt onder die uitzonderingen

Sklansky heeft een mooie theorie over coldcallen. Compleet met richtlijnen hoe je kan meten dat je te vaak coldcalled. Ik weet ze echter niet uit mijn hoofd
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door zomer08
      Ik speel net maar merk dat aan de tafels met lage limieten vaak spelers op hun geluk meegaan. Zelf probeer ik vrij strak de starthandenkaart aan te houden maar me k dat ik vaak verlies op een mazzeltje van een tegenstander op de river. wat is hierbij een goede strategie?
      De goede strategie is: *strikt* de starthandenkaart aanhouden, zeker in het begin.

Je grootste winst op de typische lage limiet speler zit hem pre-flop. Ze spelen veel te veel handen. Doordat jij tighter speelt ga je gemiddeld met een betere hand dan je tegenstanders de flop zien. Natuurlijk win je die niet allemaal, maar als je tegenstanders de pot winnen doen ze dat dus gemiddeld vanuit een achterstand. Daardoor krijg je het gevoel dat je vaak verliest op een mazzeltje van de tegenstander. Dat klopt gemiddeld dus ook: als jij wint is dat "logisch", want jij speelt gemiddeld alleen betere handen, als zij winnen is dat minder logisch want ze staan gemiddeld bij de flop op achterstand.

Het gemene is dat dit alleen statistisch geldt, en dus alleen op wat langere termijn zichtbaar wordt. Het kan best dat je een paar avonden achter elkaar in de min draait, terwijl je toch beter speelt dan je tegenstanders. Hier komt discipline en vertrouwen in de strategie om de hoek kijken. Bij twijfel: post de hand in het forum.

Post-flop is de belangrijkste tip dat op de laagste limieten relatief weinig gebluft en relatief veel gecalled wordt. Zelf bluffen heeft dus niet zovaak zin, maar zelf valuebetten (betten met de bedoeling dat de tegenstander called) kan gemiddeld vaker dan je zou denken.

Om te bepalen of je zelf een bet kan callen is odds en outs het belangrijkste principe. Als je dat goed beheerst is dat alweer een groot voordeel over je tegenstanders, maar alweer iets wat pas op de wat langere termijn zichtbaar wordt. Ook hier weer: in geval van twijfel handen posten in het forum.

Succes!
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Ja, heel veel goeie tips al en ik kan eigenlijk alleen hetzelfde zegen:

Valuebetten! Zij gaan je met iederee par op iederee board callen, dat moet je exploiten en iedere sterke hand voor value betten!

Lees misschien deze hand voor meer informatie over valuebets. Als je kunt zien, wilde toen ook Yoghi, nu moderator, toestandig voor de Contentweek FL en winning player op 2$/4$ c/c River spelen, wat hij vandaag nooit meer zou doen.

Dun valuebetten is niet makkelijk, maar daarme maken wij onzer geld op de tafel!

Never bluff a donkey! Gewoon nooit proberen te bluffen, als zij toch nooit folden.

En wij spelen handen niet, omdat "het zonder is zij weg te gooien". Dat doen de fishes en wij weten beter! Of niet? ;)

Of wij een Raise preflop 3-betten of folden hangt van de Range van de tegenstander af en niet of wij onzere hand eigenlijk wel leuk vinden of niet.
    • DarthBobo
      DarthBobo
      Bronze
      Misschien een idee om deze sticky te maken? :)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Straks meer stickies dan normale threads ^^
    • DarthBobo
      DarthBobo
      Bronze
      Ik heb hem hier toegevoegd:
      Belangrijke Handen!!!!!