25NL jj tegen aggro

• 9 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Tsja, je krijgt na villains reraise preflop geen odds om voor een set te spelen. Je had hier kunnen folden als je denkt dat je tegen een hoger PP zit. Als je doorspeelt, lijkt me dat je denkt dat je voorligt en dan snap ik je fold op de turn niet.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Hijs heel aggro op de flop dus hij checked flop alleen met sterke hand-> overpair aa
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      o zo...... dat haal je uit die statistieken

ik speel nog steeds zonder statistieken, vandaar
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik was van te voren plan om elke ongevaarlijke flop te craien
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik vind je reraise preflop wel ERG groot. je word hier alleen gecalled of geraised door top handen, en je laat dus value liggen op mindere handen. Het voordeel van zo een grote raise is wel dat je makkelijk akn fodlen als je gereraised word. Omdat je dan 99% zeker beat bent. je had hier dus gewoon moeten folden. zelfs de meest agressieve speler reraised niet zo een grote raise met 10/10 of lager. easy fold dus.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Standaardvoorbeeld van azen of koningen. Jij re-raiset al iemand (wat aan de hoge kant, maar goed) en dan word je ook nog eens ge-reraiset.
      Als je denkt de beste hand te hebben door statistieken die je hebt, raise hem nog een keer...
      Denk je aan overpair fold. Je kan hier niet voor setvalue callen.
      Na de flop kom je er achter dat hij toch overpair heeft, dus je hebt de schade nog enigzins beperkt gehouden, maar je had moeten folden op de flop mijns inziens, tenzij je duidelijke statistieken of reads hebt op de speler...
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      lol inderdaad zie het... volgens mij heb ik de schuifbalk perongeluk te ver door getrokken lol...

Maar jullie hebben misschien gelijk. Heb vandaag ook al een paar keer AK preflop geschoved tegen KK... Ik neem mensen niet serieus I guess...
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Je preflopraise is te groot. Je kan hier inderdaad meer raisen dan 3x de originele raise omdat je uit positie zit en omdat je wil knippen in de implied odds van Villain, maar ~2.7$ was ook al voldoende geweest.
      Nadat hij je grote raise nog eens 4-bet minraiset is het eigenlijk fold of push. In mijn ervaring is dit bijna altijd KK of AA. QQ of AK doet dit bijna nooit, tenzij je een grote geschiedenis hebt waar jullie elkaar veel 3-betten of iets dergelijks. Ik zou folden, maar pushen is niet verschrikkelijk als je denkt dat hij overagressief is preflop. Een 4-bet met JJ flatcallen (OOP zeker, maar ook IP) voor 1/3 van je stack is erg lelijk. De pot is op dat moment 15$ en je hebt nog ongeveer 1 potsize bet over.

Ik snap dan ook niet waarom je vervolgens fold na zijn turnbet, want dit is zowat de best mogelijke flop die je kan krijgen. De check op de flop is ok als je denkt dat hij een contibet met AK zal afvuren, en van plan bent om c/r all in te gaan. Nadat hij behind checkt op de flop is het gewoon betten op de turn.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik krijg altijd deze situaties de laatste tijd. De statistieken zeggen anders dan wat hij echt heeft. Das heel kut spelen vandaag alweer 6BI down daardoor...