QQ met A op flop

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      De converter die ik nu gebruik herkent PokerStars niet.
      Dus doe ik het even op deze manier.
      Zou iemand mij kunnen laten weten of hier ook een hand converter voor is?

----

PokerStars Spel #16421184074: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 01/04/2008 - 20:25:38 (ET)
      Tafel 'Carolina II' 9-max Plaats #2 is de button
      Plaats 1: FMDeKuip ($1.85 in chips)
      Plaats 2: Obscurly86 ($6.65 in chips)
      Plaats 3: rjm32 ($9.90 in chips)
      Plaats 4: Rasta80 ($19.85 in chips)
      Plaats 5: ansi5 ($9.75 in chips)
      Plaats 6: Lil,Joe211 ($1.60 in chips)
      Plaats 7: natureboy965 ($4 in chips)
      Plaats 8: YEA im in ($4.30 in chips)
      Plaats 9: alex_iverson ($13.55 in chips)
      rjm32: zet small blind $0.05
      Rasta80: zet big blind $0.10
      ansi5: zet small & big blinds $0.15
      *** GESLOTEN KAARTEN ***
      Gedeeld aan FMDeKuip [Qc Qh]
      ansi5: checkt
      Lil,Joe211: foldt
      natureboy965: foldt
      YEA im in: foldt
      alex_iverson: foldt
      FMDeKuip: raiset $0.40 naar $0.50
      Obscurly86: foldt
      rjm32: foldt
      Rasta80: callt $0.40
      ansi5: foldt
      *** FLOP *** [Tc As Th]
      Rasta80: checkt
      Lil,Joe211 zit uit
      FMDeKuip: bet $0.60
      Rasta80: callt $0.60
      *** TURN *** [Tc As Th] [2h]
      FMDeKuip: checkt
      *** RIVER *** [Tc As Th 2h] [8c]
      FMDeKuip: checkt

---

Aangezien ik wat problemen heb gehad met een hoog pocket pair gevolgd door een A op de flop, ben ik benieuwd hoe ik dit het beste aan had kunnen pakken?
  • 9 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey DeKuip,

je kan gewoon deze of deze nemen.
      Je moet dan alleen wel je taal op Engels zetten ipv Nederlands.

Verder nh.
      Zelf kies ik ervoor om ietsje meer te betten op zo'n flop. Je wil namelijk niet laten zien dat je bang bent voor die Aas (ook al is dit misschien wel het geval door eerdere ervarignen :p)
      Neem je trouwens wel altijd dezelfde raise-sizes op de flop, ongeacht of je hit of niet? Ik verwacht neit dat er veel mensen op NL10 zijn die dat soort reads hebben, maar you never know ;)

Groeten,
      Leo
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Zou de flop gepushed hebben. Je hebt nu nog maar iets van 0,35 over en je kan de hand nu niet meer neerleggen.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Volgens mij heb ik nog $0.75 over...

Maar inderdaad Leo, ik zag het natuurlijk al weer helemaal gebeuren met die A op de flop...

En ik heb op PokerStars heel vaak meegemaakt dat mensen met AA preflop gewoon de blind callen en het keihard slowplayen.

En mijn raise-size op de flop, ik probeer vaak halve pot te betten, soms 2/3 pot. Ik zit me nu even af te vragen wanneer ik 2/3 pot bet.
      Ja, ik weet 't, ik bet alleen 2/3 pot als ik bang ben dat er misschien een vervelende draw op tafel ligt.

Voor de rest vind ik de halve pot betten wel wat hebben, dan hou je vaak namelijk een mooi bedrag over om op de turn te pushen, maar als je op de turn een vervelende kaart te zien krijgt, ben je niet meteen je hele stack kwijt.

Als je bijvoorbeeld met $1.85 in dit geval $0.50 preflop bet met 1 caller, heb je $1.05 in de pot en zelf nog $1.35.

Als je nu $0.50 bet, kan je op de turn met $0.85 pushen met een pot van $2.05.

Als je $0.70 bet, heb je op de turn nog maar $0.65 in een pot van $2.45 (als er gecalled wordt).

Op de een of andere manier vind ik de 1/2pot bet logischer aanvoelen.
      Maar ik weet niet wat de berekeningen hierachter precies zijn...
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Idd, ik had verkeerd gekeken. Convert ze svp, hier gaan m'n ogen van bloeden.

In dat geval had ik de turn gepushed, je moet ook echt meer betten op de flop. Met 1/2 potsize geef je mensen de odds om voor een draw te gaan. Dat soort bets komen ook helemaal niet sterk over, dus je vergroot de kans dat ze callen en een suckout geven.

Wanneer je bang bent dat iemand AA limped, fold je hand dan preflop. Azen slowplayen is niet verstandig, dus dat is al een slechte play. Met je woordkeus komt het op mij over alsof je met scared money speelt. Weet niet hoe gezond je BR nu is, maar met scared money spelen is nooit goed.

De turn zie je als SSS alleen bij uitzondering. Duw het erin op de flop of geeft het op.

Het zal wel meevallen, maar als je 2/3 bet op een scary flop en anders 1/2, dan ben je zeer makkelijk te lezen voor mensen. Je kan beter standaard 2/3 aannemen. Dan geef je mensen met een draw niet de odds om te callen en het is nog relatief goedkoop voor je.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Bedankt Sreteb.

Mijn hand converten lukt nu niet echt, die twee sites die Leo gaf resulteren in hele vage converts...

Mijn BR is prima op het moment en met scared money spelen die ik volgens mij ook niet.
      Maar ik heb waarschijnlijk iets te veel bad beats gehad de laatste dagen dat ik wat voorzichtiger ben gaan spelen.
      Dan is in ieder geval duidelijk waar het probleem momenteel ligt!

Ik zal proberen om vast te houden aan 2/3pot.
      Handen daarmee zal ik ook posten, mits ik een goede converter ervoor kan vinden!

Bedankt voor deze tips.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Jep Rotjeknor, dat komt omdat je de taal op nederlands hebt staan.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      OH, haha.
      Tjonge, lekker bezig ben ik... Ik dacht dat je de taal van de converter bedoelde, kon ik al nergens vinden. :rolleyes:
      Ik heb nu tijdens deze sessie van een uurtje een heleboel handen verzameld, zal ze posten zodat duidelijk wordt waar het nog meer fout gaat bij mij!
      Thanks
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Zojuist 100BB verloren.
      Met AK verliezen van 62 bijvoorbeeld, echt belachelijk.
      Ik heb een stuk of 15 handen, zal de belangrijkste er uit halen, anders wordt het een beetje veel.
      Zal ze zo posten...
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Voorzichter spelen door bad beats uit het verleden is een vorm van tilt. Het is ook de moeilijkste vorm om te herkennen en tegen te gaan.

Probeer om niet teveel stil te staan bij vroegere uitkomsten. Kaarten hebben geen geheugen en wanneer je het statistische voordeel hebt, dan maakt het niet uit of je wint of verliest. Het geld komt dan vanzelf wel.

Je zal als SSS'er ook meer bad beats te verwerken zijn dan anderen omdat je alleen je sterkste handen speelt. Ik weet hoe frustrerend het kan zijn wanneer je eindelijk een starthand hebt en je hand wordt gekraakt door willekeurige crap. Je zal ook zeker sessies krijgen dat helemaal niks je lukt.
      Las dan een pauze in en ga later verder, het is toch een lange sessie.